Herkent iemand dit knopje?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2022 14:43 #1111049
door V700 register
Herkent iemand dit knopje? is gemaakt door V700 register
944, 1994. In bezit sinds eind november.
Ik heb al best wat Volvo ervaring maar dit knopje is nieuw voor me. Het lijkt er op dat het iets met de speakers te maken heeft, maar als ik er aan draai gebeurt er niets.
Er zit een niet-originele Pioneer radio in (DAB+), ik heb hem ingebouwd, gewoon aangesloten met standaard stekkers die zo in de radio pasten. In mijn andere Volvo's moest ik een adapterset gebruiken.
Het geluid komt uit de speakers in de voorportieren.
In de achterportieren zitten ook speakers maar die doen niks. (Zitten er standaard ook tweeters bovenin het dashboard?)
Als je er gedachten over hebt, hoor ik het graag.
Groeten, Henk
Ik heb al best wat Volvo ervaring maar dit knopje is nieuw voor me. Het lijkt er op dat het iets met de speakers te maken heeft, maar als ik er aan draai gebeurt er niets.
Er zit een niet-originele Pioneer radio in (DAB+), ik heb hem ingebouwd, gewoon aangesloten met standaard stekkers die zo in de radio pasten. In mijn andere Volvo's moest ik een adapterset gebruiken.
Het geluid komt uit de speakers in de voorportieren.
In de achterportieren zitten ook speakers maar die doen niks. (Zitten er standaard ook tweeters bovenin het dashboard?)
Als je er gedachten over hebt, hoor ik het graag.
Groeten, Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2022 14:58 #1469398
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic knopje
Het lijkt een knopje voor het volume of de balans tussen voor en achter. Maar wanneer de speakers het achter niet doen zijn ze waarschijnlijk niet aangesloten. Misschien is dat niet gebeurd omdat de herriemachine geen aansluiting heeft voor een tweede stel luidsprekers.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2022 15:38 #1469400
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Fader!
Hallo Henk
Dit is een van de twee uitvoeringen van de fader. En zoals Jur al aangeeft, werkt het ding waarschijnlijk alleen op (een deel van de) originele Volvo radio's. Maar je kunt natuurlijk altijd aan de knop draaien als de radio aan staat.
In een 940 van modeljaar 1994 zouden de speakers in het dashboard standaard kunnen zijn.
Als je deze radio gewoon hebt kunnen inpluggen dan zit er of al een adaptersetje in of een of andere beunhaas heeft in het verleden de originele stekkers vervangen door ISO-stekkers. Onze modellen zijn nooit geleverd met ISO-stekkers.
groetjes
Mathy
Dit is een van de twee uitvoeringen van de fader. En zoals Jur al aangeeft, werkt het ding waarschijnlijk alleen op (een deel van de) originele Volvo radio's. Maar je kunt natuurlijk altijd aan de knop draaien als de radio aan staat.
In een 940 van modeljaar 1994 zouden de speakers in het dashboard standaard kunnen zijn.
Als je deze radio gewoon hebt kunnen inpluggen dan zit er of al een adaptersetje in of een of andere beunhaas heeft in het verleden de originele stekkers vervangen door ISO-stekkers. Onze modellen zijn nooit geleverd met ISO-stekkers.
groetjes
Mathy
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2022 16:20 #1469401
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Iso
Hoi Mathy,
Ik heb de Witte Dame van een ISO aansluiting voorzien, gemakkelijk demonteren. En je bent niet merkafhankelijk, dat scheelt tijd en gemak dient de mens.
Ik heb de Witte Dame van een ISO aansluiting voorzien, gemakkelijk demonteren. En je bent niet merkafhankelijk, dat scheelt tijd en gemak dient de mens.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2022 21:02 #1469411
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Niet standaard
940 van '94 heeft deze niet standaard.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2022 14:18 #1469436
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou de schakelaar er eens
Ik zou de schakelaar er eens uithalen en de aangesloten draadjes volgen. Dat geeft je een idee hoe deze aangesloten is. Gelijk ook even kijken of de iso stekkers aangesoldeerd zijn in plaats van de oorspronkelijke stekkers, of dat het een nette verloopkabel is.
In een vroege, kale 740 was deze fader in combinatie met een extra draadboom de manier om de achterspeakers aan te sluiten, maar in principe zijn die voorbedraad sinds de invoering van de nieuwere radio-aansluiting (rond 1988).
In een vroege, kale 740 was deze fader in combinatie met een extra draadboom de manier om de achterspeakers aan te sluiten, maar in principe zijn die voorbedraad sinds de invoering van de nieuwere radio-aansluiting (rond 1988).
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2022 14:21 #1469437
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overigens: in het 940
Overigens: in het 940 dashboard heb je twee (drie) mogelijkheden: er zitten standaard speakers in het dashboard en niets in de voorportieren, of speakers in de portieren en tweeters in het dashboard (of helemaal niets in het dashboard maar alleen in de portieren - tot nu toe alleen bij een basis 960 gezien).
Speakers in de achterportieren zijn inderdaad niet in alle versies standaard - de roostertjes ervoor wel. Dus ook even kijken of daar wel echt iets zit.
Speakers in de achterportieren zijn inderdaad niet in alle versies standaard - de roostertjes ervoor wel. Dus ook even kijken of daar wel echt iets zit.
Moderators: Jerry Stam