Auto Up en Down: Zelfde aansluiting?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2021 17:36 #1110957 door Mathy van Nisselroy
Auto Up en Down: Zelfde aansluiting? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti

Al een kleine eeuwigheid wil ik Auto-Up en Auto-Down inbouwen. En al net zo lang heb ik eigenlijk één vraag: Kan ik de draad die voor de 12 Volt zorgt voor de raamschakelaar ook voor beide relais gebruiken? Dus gewoon een tweede draadje aansluiten op de power aansluiting van de schakelaar en die verbinden met beide relais?

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2021 07:52 #1468773 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Er staat genoeg infoop de
Er staat genoeg infoop de site: volvo700vereniging.nl/node/37472

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2021 00:36 #1468804 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Mooie uitleg via die link
ondersteuning van een veer gevraagde upgrade van de electrische raambediening, een extra relais, waarmee het raam automatisch geheel omhoog, of juist geheel omlaag gaat, of juist beide. ( leuke zin afhankelijk van hoe je het leest trouwens)

Er staat geen naam bij van de maar ik denk dat Noppen20 de wizzkid is in deze.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2021 02:18 #1468805 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bas
Hallo Peter, Volvisti

De bovenste foto is een screenshot die ik ooit gemaakt heb van een officiële video van Volvo over de Executive. Zoals je op de foto kunt zien, heeft de Executive in het midden geen knop om de bediening van de achterste ramen vanaf de achterdeuren uit te schakelen. Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat er een permanente 12V beschikbaar is in de achterdeuren om de Auto-Down relais te voeden. De permanente 12V die er ligt voor de lampjes in de zijkanten van de deuren is namelijk te zwak.

De tweede foto van boven heb ik zelf gemaakt van een set schakelaars en relais die ik ooit in Engeland gekocht heb. Te herkennen aan dat ene knoppenpaneeltje waar i.p.v. een tweede knop om de spiegels te verstellen alleen een afdekplaatje aanwezig is.

Het plaatje van de binnenkant van de deur bevestigd m'n vermoedens dat het verhaal geschreven is door Baseman, die destijds niet alleen lid, maar ook moderator en op een gegeven moment zelfs regiocoördinator was. Helaas is Bas al een tijdje niet meer actief op forum en site.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC