Achterruitverwarming---claxon
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2020 22:59 #1110359
door V700 register
Achterruitverwarming---claxon is gemaakt door V700 register
Hoi,
Kan iemand mij helpen bij het volgende:
Wanneer ik de schakelaar van de achterruitverwarming aanzet gaat de toeter constant tot ik de schakelaar terug op de uit stand zet. Ik heb geen idee of de verwarming werkt want dat kan niet getest worden door het lawaai.
Groetjes
Kan iemand mij helpen bij het volgende:
Wanneer ik de schakelaar van de achterruitverwarming aanzet gaat de toeter constant tot ik de schakelaar terug op de uit stand zet. Ik heb geen idee of de verwarming werkt want dat kan niet getest worden door het lawaai.
Groetjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2020 00:54 #1464584
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Foutje
Ik denk dat er iemand met zijn deskundige fikken in de bedrading heeft lopen klieren. Het gaat om twee volledig gescheiden stroomkringen. De claxons lopen via zekering 15 en de achteruitverwarming loopt via zekering 10. Wanneer je de verwarming aanzet en daarna beurtelings de zekeringen verwijdert heb je de eerste diagnose al gesteld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2020 12:57 #1464585
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar
De toeter wordt via de massa "aangezet".
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2020 16:09 #1464588
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Toeter knoppen
Werken de toeter knoppen op het stuur wel gewoon?
Klinkt alsof hobby Bob in je bedrading heeft zitten spelen.
Klinkt alsof hobby Bob in je bedrading heeft zitten spelen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2020 19:42 #1464589
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Komt meer voor.
Wanneer de claxon het niet doet via het stuur om dan een (aparte) schakelaar te gebruiken.
M.b.t. Apk is dat geen probleem.
M.b.t. Apk is dat geen probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2020 19:48 #1464590
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Hoi,
Het is opgelost. Aan de rechterkant van het stuur zit een schakelaar voor spiegel en achterruitverwarming. De schakelaar waar ik het over had zat links en daar stond het icoontje achterruitverwarming op. Nu heb ik eens naar die bedrading gekeken aan de schakelaar en die verbindt massa door naar de bedrading toeter aan het stuur. Dus het is opgelost. Schakelaar en bedrading eruit, blindplaatje erin en klaar.
Bedankt voor de tip.
Het is opgelost. Aan de rechterkant van het stuur zit een schakelaar voor spiegel en achterruitverwarming. De schakelaar waar ik het over had zat links en daar stond het icoontje achterruitverwarming op. Nu heb ik eens naar die bedrading gekeken aan de schakelaar en die verbindt massa door naar de bedrading toeter aan het stuur. Dus het is opgelost. Schakelaar en bedrading eruit, blindplaatje erin en klaar.
Bedankt voor de tip.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2020 20:01 #1464591
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Werkt de toeter nu wel?
Lijkt mij zoals Timen al aangeeft een bewust gedane ingreep omdat de knoppen op het stuur het niet meer doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2020 21:20 #1464592
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De knoppen doen het gewoon
De knoppen doen het gewoon dus ik begrijp het ook niet zo goed. De auto is van een man geweest die nu 94j is en eerste en enige eigenaar met maar 130000km op de klok. Hij ziet er als nieuw uit en de knoppen werken zoals het moet. Echt slijtage kan er dan toch niet opzitten.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2020 00:37 #1464594
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic monteur
Sommige van die oudere mannetjes hebben een 'monteur die alles wel even goedkoop opknapt'. Ik heb gelukkig het telefoonnummer van een vakkundige, discrete en betrouwbare beroepsmoordenaar. Die is gelukkig in staat de hoofdoorzaak op te lossen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2020 09:38 #1464599
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij heeft een volledige
Hij heeft een volledige onderhoudshistorie afgestempeld door Volvo-garage. Er zit ook zeer veel documentatie bij. Misschien xijn de knoppen.op het stuur of het contact in het stuur zelf later vernieuwd en heeft men de schakelaar laten zitten. Het enigste wat er met de bedrading van-naar het stuur is aangepast is dat er een geschakelde massa draad bij zit. Die is eruit rn het werkt gewoon zoals het moet.
Bij de auto zit een boek bij met elektrische schema's waarbij herstellingen zijn genoteerd dus ik moet het er dus wel ergens in terugvinden.
Bij de auto zit een boek bij met elektrische schema's waarbij herstellingen zijn genoteerd dus ik moet het er dus wel ergens in terugvinden.
Moderators: Jerry Stam