verlichting schakelaars defect

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2020 08:45 #1110121 door V700 register
verlichting schakelaars defect is gemaakt door V700 register
Nu de dagen korter worden en ik meer bij donker rijd, zie ik dat er een paar schakelaars zijn waarvan de verlichting niet werkt, zoals bijvoorbeeld de achterruitverwarming. Zijn die lampjes los te wisselen, of moet ik dan meteen de schakelaar vervangen?
Er zijn er nog een paar ander, bv de keuzehendel van de automaat, en de achtergrondverlichting van het dashboard. Kan iemand me even op weg helpen met hoe die het makkelijkste te vervangen zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2020 08:54 #1463087 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Even zoeken op de site
Maar ja, in de 740/940 zittten de lampjes niet in de schakelaars, maar zijn wel duur als je ermee naar de dealer gaat of ze op estateservices koopt.

Hetzelfde geld voor het dashboard zelf, maar dat zijn gewoon T5/T10 lampjes en die zijn wel te verwisselen als je het dashboard eruit haalt. Ook dat kan je hier vinden

Keuzehendel van de automaat is het meest lastig, afhankelijk van hoeveel je wilt weghalen, maar ook dat is terug te zoeken.

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2020 09:29 #1463090 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic De prijs voor de lampjes is
De prijs voor de lampjes is inmiddels wel redelijk gezakt heb ik het idee.

Voor zo'n lampje nog steeds redelijk prijzig, maar nu voor net iets onder de €5,- te krijgen, waar eerder de prijzen rond de €10,- lagen als ik mij goed herinner.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2020 14:11 #1463097 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Rijstkorrel
In de schakelaars zitten meest rijstkorrellampjes. Te verkrijgen bij de elektronicaboer of modelbouwzaak. de prijzen fluctueren tussen de 0,25 en de 1,75 (Marklin). Je moet ze er wel zelf insolderen en dat is niet iedereen gegeven omdat je ook de schakelaar moet demonteren en er contactjes en veertjes kunnen worden gelanceerd die vervolgens de wijde ruimte zoeken en soms vervolgens zoekraken. De gemakkelijkjste manier is de schakelaar compleet vervangen zoals ook in de garage gebeurt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2020 23:30 #1463108 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Da's lekker duidelijk...
Hallo Volvisti

Het symbooltje boven de schakelaar wordt verlicht door een lampje dat achter de schakelaar zit, zoals Jerry/leidsekade en noppen20 zeggen. Zit het lampje in de schakelaar, dus in het bewegende deel, dan klopt Jurs verhaal.

Bij de schakelaar voor de achterruitverwarming heb je zowel een lampje boven de schakelaar als in het bewegende deel.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC