hapering elektrische raam LV

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2020 16:18 #1110009 door P.J. Bus
hapering elektrische raam LV is gemaakt door P.J. Bus
Vanochtend haperde de elektrische raambediening van de 744. Paneel weg gehaald en de contacten van het paneel vd raambediening - vijf pennetjes - in de deur schoongemaakt. En het werkte weer. Wel merkte ik dat het raam wel moeilijker naar boven loopt omdat het bovenste deurrandrubbers tegen het raam door dit warmer weer strakker tegen het raam liggen.

Ik was eerst even bang dat het aansturingsmotortje kapot was; ik had er al een klaargelegd om te gaan vervangen. Tot mijn verbazing blijkt die niet 1-2-3 vervangen te kunnen worden (wat gelukkig ook niet hoefde) en zal er hulp aan te pas moeten komen; die moet compleet met schaar in 1 keer - met extra handjes - worden uitgebouwd, met alle ongemakken van dien. Of kan dat wel om een simpele manier?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2020 19:40 #1462371 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Schoonmaken
Je kan de schakelaar ook zelf schoonmaken als je hem uit elkaar haalt. Een beetje siliconenspray in de rubbers kan ook geen kwaad (of vaseline natuurlijk)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2020 00:44 #1462377 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plak
Hallo Volvisti

Het kan ook als je alleen bent. Je plakt dan met stevig plakband het raam in de bovenste positie vast. Dus een lange strip plakband op de ene kant van het raam plakken en dan via de bovenkant van de raamstijl naar de andere kant waar je ook een flink stuk van dat plakband op plakt. (Trucje van Edd van Wheeler Dealers) Gebruik meerdere strippen plakband om te voorkomen dat het plakband loslaat.

Als het raam los is van het mechanisme kan het mechanisme er door de opening aan de onderkant van de deur uit. Maar je zult even moeten kijken in welke stand het geheel door het gat past. Ik meen in de stand "raam naar onder".

groetjes

Mathy

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2020 15:51 #1462383 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic thnx
@leidschekade, ik heb de contacten schoongemaakt met contactsspray en daarna zoals voorgesteld de rubbers met siliconenspray behandeld.

@Mathy, goede tip, deze zocht ik. Ik had al opgezocht waar de klemmetje zitten en de schroeven, maar ik zat nog even hoe te handelen het raam (dit ie niet naar beneden dondert).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2020 11:53 #1462376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabelbreuk ?
Toen ik mijn 940kocht had hij ook deze kwaal waarvan ik op de hoogte was. Bij mij was het een kabelbreuk, Timen heeft de kabel voor mij vervangen..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC