Centrale deurvergrendeling op mijn s90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2020 12:25 #1109594
door V700 register
Centrale deurvergrendeling op mijn s90 is gemaakt door V700 register
Ik ben sinds afgelopen zomer in het bezit van een S90 3.0 uit 1997.
Na wat onderzoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat er een euroalarm op zit, de kabels van de sirene zijn doorgeknipt en het alarm/startonderbreker werkt niet wanneer er een zekering uit is. Met de zekering er in wel, deze kan ik dan uitschakelen met de rode codesleutel. Ook heb ik er een afstandsbediening bij maar die krijg ik niet ingesteld(heb het boekje er bij met hoe in te stellen), het kan natuurlijk zijn dat deze AB kapot is.
Ik zou graag de centrale deurvergrendeling werkend willen hebben met een afstandsbediening, misschien heeft iemand nog een AB liggen van een euroalarm dat ik zou kunnen proberen..
Ik heb ook al een after market setje in huis liggen, is ook een optie en naar wat ik hier over op het forum lees net zo makkelijk. Maar na veel berichten hier gelezen te hebben ben ik er nog niet uit hoe ik dat dan precies aan zou moeten sluiten, iemand die mij dit dan uit kan leggen?
Groet,
Rik
Wonend in Tuk, vlak bij Steenwijk
Na wat onderzoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat er een euroalarm op zit, de kabels van de sirene zijn doorgeknipt en het alarm/startonderbreker werkt niet wanneer er een zekering uit is. Met de zekering er in wel, deze kan ik dan uitschakelen met de rode codesleutel. Ook heb ik er een afstandsbediening bij maar die krijg ik niet ingesteld(heb het boekje er bij met hoe in te stellen), het kan natuurlijk zijn dat deze AB kapot is.
Ik zou graag de centrale deurvergrendeling werkend willen hebben met een afstandsbediening, misschien heeft iemand nog een AB liggen van een euroalarm dat ik zou kunnen proberen..
Ik heb ook al een after market setje in huis liggen, is ook een optie en naar wat ik hier over op het forum lees net zo makkelijk. Maar na veel berichten hier gelezen te hebben ben ik er nog niet uit hoe ik dat dan precies aan zou moeten sluiten, iemand die mij dit dan uit kan leggen?
Groet,
Rik
Wonend in Tuk, vlak bij Steenwijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2020 12:29 #1459682
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Welkom! Een S90 is een fijne
Welkom! Een S90 is een fijne en mooie auto.
Zet even een foto van je AB op het forum. Dan weten we wat je hebt en dat helpt makkelijk er.
Zet even een foto van je AB op het forum. Dan weten we wat je hebt en dat helpt makkelijk er.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2020 14:16 #1459686
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic In dit topic staat in het
In <a href="
volvo700vereniging.nl/electro/alarm-met-welk-alarm
">dit topic staat in het eerste bericht een foto van een originele afstandsbediening van een Euroalarm.
De afstandsbediening op jouw foto is geen originele afstandsbediening voor een Euroalarm. Dit verklaart waarschijnlijk waarom je deze AB niet kunt koppelen.
Het tweede bericht van bovengenoemd topic geeft een link naar uitleg hoe het euroalarm te verwijderen en een aftermarket AB te installeren.
Piet
De afstandsbediening op jouw foto is geen originele afstandsbediening voor een Euroalarm. Dit verklaart waarschijnlijk waarom je deze AB niet kunt koppelen.
Het tweede bericht van bovengenoemd topic geeft een link naar uitleg hoe het euroalarm te verwijderen en een aftermarket AB te installeren.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2020 09:02 #1459986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas nog niet gelukt
50e en f zijn gekoppeld, zodra ik alle stekkers van het alarm kastje haal wordt mijn brandstofpomp geblokkeerd. Het verhaal dat ik lees over de dikke roze kabel, die kabel kan ik niet vinden...
En het aftermarket setje heb ik ook op de aangegeven stekkers aangesloten in het relaisvoet, maar dit werkt dus ook nog niet?
Ik heb het idee dat ik iets niet goed doe...
Ik wil ook niet zomaar alles koppelen met elkaar, straks krijg ik ergens kortsluiting en dat is het laatste wat je wil.
Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen?
Ik woon in de buurt van Steenwijk
Groet,
Rik
En het aftermarket setje heb ik ook op de aangegeven stekkers aangesloten in het relaisvoet, maar dit werkt dus ook nog niet?
Ik heb het idee dat ik iets niet goed doe...
Ik wil ook niet zomaar alles koppelen met elkaar, straks krijg ik ergens kortsluiting en dat is het laatste wat je wil.
Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen?
Ik woon in de buurt van Steenwijk
Groet,
Rik
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2020 09:45 #1459987
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het is geen dikke roze kabel,
Het is geen dikke roze kabel, het is een roze draad die iets dikker is als de andere draden in de draadboom.
De roze draad zit in een draadboom die aan de linkerkant vanaf het dashboard via de dorpel van het bestuurdersportier naar achteren loopt.
De exacte plaats waar de roze draad onderbroken werd is afhankelijk van de installateur.
Je moet het paneeltje met de motorkap ontgrendeling verwijderen en dan zie je de draadboom.
Vanaf het Euroalarm kastje gaan twee draden naar iedere kant van de onderbroken roze draad.
Piet
De roze draad zit in een draadboom die aan de linkerkant vanaf het dashboard via de dorpel van het bestuurdersportier naar achteren loopt.
De exacte plaats waar de roze draad onderbroken werd is afhankelijk van de installateur.
Je moet het paneeltje met de motorkap ontgrendeling verwijderen en dan zie je de draadboom.
Vanaf het Euroalarm kastje gaan twee draden naar iedere kant van de onderbroken roze draad.
Piet
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2020 13:11 #1459989
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic “Zou iemand mij hiermee
“Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen? Ik woon in de buurt van Steenwijk”.
Vermoed dat het vooral Rik zijn wens is om, in plaats van het posten van aanwijzingen, ondersteund door foto’s, iemand bereid te vinden hem op locatie te komen helpen. Klopt dat, Rik? Of red je het zelf wel? Adriaan
Vermoed dat het vooral Rik zijn wens is om, in plaats van het posten van aanwijzingen, ondersteund door foto’s, iemand bereid te vinden hem op locatie te komen helpen. Klopt dat, Rik? Of red je het zelf wel? Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2020 13:22 #1459990
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou het zelf wel willen
Ik zou het zelf wel willen proberen, maar een beetje hulp is altijd welkom.

- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2020 14:22 #1459991
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Je mag wel langskomen maar ik
Je mag wel langskomen maar ik woon in Voorschoten bij Leiden
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2020 18:02 #1459995
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is een eindje weg, ik had
Dat is een eindje weg, ik had gerryberrie ook al een berichtje gedaan, maar geen antwoord van gehad nog..
Zal er binnenkort zelf nog wel even naar kijken.
Zal er binnenkort zelf nog wel even naar kijken.
Moderators: Jerry Stam