Hoogte verstelbare koplamp - reparatie "lui oog"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2020 21:45 #1109561
door V700 register
Hoogte verstelbare koplamp - reparatie "lui oog" is gemaakt door V700 register
Beste Volvoliefhebbers,
Mijn Greta heeft last van een "lui oog", normaliter doet een paar weken afplakken wonderen. Maar niet bij haar, dus ging ze onder het "mes".
De stelmoter van de koplamp (merk Valeo-Volvo) zat gelukkig deugdelijk bevestigd en verkreeg 12v maar functioneerde niet. Dan maar de stelmotor onder de loep. Deze heb ik zorgvuldig uit elkaar gehaald en ook het binnenwerk zat deugdelijk in elkaar. Dan maar het minuscuul motortje (A) bloot leggen en hier bleek vuil tussen de koolborstels te zitten. Even schoonmaken met contactspray en hij functioneerde weer.
Bij het opbouwen van het hele spul kwam ik er achter dat ik was vergeten naar de begin stand/0-punt te kijken van de stelmotor (
t.o.v. de achterliggende printplaat.
Op de goede gok heb ik alles in elkaar geschroe,...geklikt maar na een paar "kreuntjes" was het einde oefening. Ook een 2e poging hielp niet.
Misschien weten jullie hoe die in de 0-stand zit.
Zo niet dan koop ik een nieuwe alleen kost deze bij Skandix €134,- en dat is heel veel geld voor zo'n klein motortje.
Weet iemand of bijvoorbeeld ook een algemeen motortje past. Zo zie ik bij "mijnautoonderdelen.nl" een Van wezel voor €14,-. Als zij daarmee niet meer "loenst" ben ik ook tevreden.
Mijn Greta heeft last van een "lui oog", normaliter doet een paar weken afplakken wonderen. Maar niet bij haar, dus ging ze onder het "mes".
De stelmoter van de koplamp (merk Valeo-Volvo) zat gelukkig deugdelijk bevestigd en verkreeg 12v maar functioneerde niet. Dan maar de stelmotor onder de loep. Deze heb ik zorgvuldig uit elkaar gehaald en ook het binnenwerk zat deugdelijk in elkaar. Dan maar het minuscuul motortje (A) bloot leggen en hier bleek vuil tussen de koolborstels te zitten. Even schoonmaken met contactspray en hij functioneerde weer.
Bij het opbouwen van het hele spul kwam ik er achter dat ik was vergeten naar de begin stand/0-punt te kijken van de stelmotor (

Op de goede gok heb ik alles in elkaar geschroe,...geklikt maar na een paar "kreuntjes" was het einde oefening. Ook een 2e poging hielp niet.
Misschien weten jullie hoe die in de 0-stand zit.
Zo niet dan koop ik een nieuwe alleen kost deze bij Skandix €134,- en dat is heel veel geld voor zo'n klein motortje.
Weet iemand of bijvoorbeeld ook een algemeen motortje past. Zo zie ik bij "mijnautoonderdelen.nl" een Van wezel voor €14,-. Als zij daarmee niet meer "loenst" ben ik ook tevreden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2020 09:38 #1459534
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Kun je de koplampen niet op
Kun je de koplampen niet op de laagste stand zetten, en dan vervolgens de andere open schroeven? Dan kijken hoe de stand staat van het sleepcontact ten opzichte van de printplaat.. en dit kopiëren (of spiegelen) naar het exemplaar wat je nu uit elkaar hebt liggen?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2020 18:02 #1459550
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ik zou gewoon even op de
Ik zou gewoon even op de sloop kijken. Daar vind je ze voor een tientje.
Piet
Piet
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2020 00:43 #1459723
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Voor
14 euro kan je een poging doen toch ?
"wees geen Wezel, koop een Van Wezel"
of zoiets.
"wees geen Wezel, koop een Van Wezel"
of zoiets.
Moderators: Jerry Stam