lambda lampje en OBD tester
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2020 21:32 #1109405
door V700 register
lambda lampje en OBD tester is gemaakt door V700 register
Ik heb een brandend lambdalampje in mijn 945 1998 LPT, de auto loopt soms onregelmatig en dan gaat alles ineens weer ok en soms slaat hij bij afremmen af en dat start hij wel gewoon weer...
hij loopt op benzine en LPG een vialle LPI installatie.
wanneer ik de twee accupolen loshaal en tegen elkaar houd is het lampje gereset. maar na een paar km of even stationair gaat hij toch weer aan.
Ik heb een obd tester gekocht maar die blijkt niet te werken , en nu zag ik hier dar er speciale kastjes voor de 940 zijn gemaakt,
die zou ik graag willen hebben of van iemand gebruiken, de posts hierover zijn al best oud dus ik hoop dat er iemand is die dit voor me heeft.
dan heb ik nog een vraag over het lampje, deze betekent toch storing ergens in de ontsteking, uitlezen dus? ? of betekent het echt ; Lambda sonde stuk?
hij loopt op benzine en LPG een vialle LPI installatie.
wanneer ik de twee accupolen loshaal en tegen elkaar houd is het lampje gereset. maar na een paar km of even stationair gaat hij toch weer aan.
Ik heb een obd tester gekocht maar die blijkt niet te werken , en nu zag ik hier dar er speciale kastjes voor de 940 zijn gemaakt,
die zou ik graag willen hebben of van iemand gebruiken, de posts hierover zijn al best oud dus ik hoop dat er iemand is die dit voor me heeft.
dan heb ik nog een vraag over het lampje, deze betekent toch storing ergens in de ontsteking, uitlezen dus? ? of betekent het echt ; Lambda sonde stuk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2020 22:21 #1458692
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Lambda sonde
Klopt een standaard OBD tester leest inderdaad niks uit. Wij hebben een tester nodig die alleen maar een ledje laat knipperen.
Een brandend lambda sonde lampje betekent eigenlijk alleen dat er iets mis is met de brandstof/zuurstof verhouding.
Ff een andere vraag je geeft aan dat die slecht loopt, doet die het zowel op benzine en lpg of alleen op een van beide brandstoffen?
Ff wat simpele dingen om te checken; hoe oud is/wat is de conditie je ontsteking systeem, heb je ergens vacuüm lekken in het inlaat traject?
En waar woon je ongeveer? Denk namelijk dat er genoeg mede Volvo fanaten zijn die je zou willen helpen met deze storing.
Een brandend lambda sonde lampje betekent eigenlijk alleen dat er iets mis is met de brandstof/zuurstof verhouding.
Ff een andere vraag je geeft aan dat die slecht loopt, doet die het zowel op benzine en lpg of alleen op een van beide brandstoffen?
Ff wat simpele dingen om te checken; hoe oud is/wat is de conditie je ontsteking systeem, heb je ergens vacuüm lekken in het inlaat traject?
En waar woon je ongeveer? Denk namelijk dat er genoeg mede Volvo fanaten zijn die je zou willen helpen met deze storing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2020 22:43 #1458693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik dacht eerst dat het alleen
Ik dacht eerst dat het alleen bij lpg was omdat het optrad bij de automatische omschakeling van benzine naar lpg, maar het is nu ook met benzine..
ik woon bij utrecht in Werkhoven dus als er iemand mij kan helpen aan een tester zou dat erg mooi zijn,
bougies kabels en verdelerkap zijn nieuw, en vacuum heb ik gecheckt.. is niet lek.
ik woon bij utrecht in Werkhoven dus als er iemand mij kan helpen aan een tester zou dat erg mooi zijn,
bougies kabels en verdelerkap zijn nieuw, en vacuum heb ik gecheckt.. is niet lek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2020 05:58 #1458696
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Peter verkerk
Ik zou dan Peter Verkerk in Werkhoven eens contacteren. Hij moet je denk ik wel verder kunnen helpen.
volvo940.nl/Occasions/
volvo940.nl/Occasions/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2020 08:22 #1458697
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank, ik probeer altijd eerst
Dank, ik probeer altijd eerst zelf van alles te doen en als het echt niet lukt, dan ga ik naar hem
Hobby
wellicht is het al zover... ik baal er gewoon van dat ik niet zelf kan uitlezen, vroeger ging dat wel onder de motorkap.... ik heb ook een Saab 900 classic en daar heb ik gewoon een mogelijkheid met een draadje en een dashboardlampje.

wellicht is het al zover... ik baal er gewoon van dat ik niet zelf kan uitlezen, vroeger ging dat wel onder de motorkap.... ik heb ook een Saab 900 classic en daar heb ik gewoon een mogelijkheid met een draadje en een dashboardlampje.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2020 09:33 #1458699
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het is niet perse
Het is niet perse noodzakelijk om een compleet kastje te bouwen. Het principe is eenvoudig en eigenlijk heb je alleen een 12 volt led nodig. Als je de plus van de led in aansluiting 16 van de connector prikt en de min van de led in de aansluiting die je wil testen (1,3, 12 of 13) prikt en vervolgens met een apart draadje die aansluiting even aan aarde legt (4 of 5) dan werkt het ook.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2020 09:58 #1458698
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Lambda lampje
Is een storingslampje.
Of de ezk, de LH, de abs of de cc krijgt een onverwachte meetwaarde van een van de sensoren. De lambdasonde is er maar een van voor de LH.
Of de ezk, de LH, de abs of de cc krijgt een onverwachte meetwaarde van een van de sensoren. De lambdasonde is er maar een van voor de LH.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2020 18:29 #1458705
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Utrecht
Als je in de buurt van Utrecht woont (wat ik denk als je naar Werkhoven gaat)
Mag je wel bij mij langskomen (Utrecht) en die van mij lenen
Mag je wel bij mij langskomen (Utrecht) en die van mij lenen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2020 14:37 #1459674
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lambda
Ik hd ongeveer hetzelfde probleem, trad op na ruim 30 minuten rijden, een andere lmm loste het probleem op
Moderators: Jerry Stam