SRS lampje en contactslot?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2019 07:36 #1109320
door V700 register
SRS lampje en contactslot? is gemaakt door V700 register
volvo 940 LPT, januari 1997 1e eigenaar km stand 385000.
afgelopen tijd een paar keer gehad dat SRS lampje bleef branden na start, maar uitging bij opnieuw starten. nu, kort geleden na tanken en bij langdurig nat weer SRS lampje brandde, ging niet uit. geen ruitenwissers, geen radio, geen sigarenaansteker. Geen zekeringen kapot. Thuis accuklem losgehaald, accu helemaal opgeladen en daarna weer aangesloten. Volgende keer starten: zelfde probleem, maar bij opnieuw starten werkte alles weer en srs lampje uit.
gisteren: weer SRS lampje aan, en tijdens het rijden na extra op de contactsleutel drukken ging de radio aan, en de ruitenwissers ook weer.
Is dit probleempje voor jullie herkenbaar? Elders op dit forum las ik over een schakelaar-deel achterop het contactslot. Zou dat de boosdoener kunnen zijn? Is dat vervangbaar, en zo ja waar haal ik een nieuwe?
Dank voor jullie hulp alvast, Pieter
afgelopen tijd een paar keer gehad dat SRS lampje bleef branden na start, maar uitging bij opnieuw starten. nu, kort geleden na tanken en bij langdurig nat weer SRS lampje brandde, ging niet uit. geen ruitenwissers, geen radio, geen sigarenaansteker. Geen zekeringen kapot. Thuis accuklem losgehaald, accu helemaal opgeladen en daarna weer aangesloten. Volgende keer starten: zelfde probleem, maar bij opnieuw starten werkte alles weer en srs lampje uit.
gisteren: weer SRS lampje aan, en tijdens het rijden na extra op de contactsleutel drukken ging de radio aan, en de ruitenwissers ook weer.
Is dit probleempje voor jullie herkenbaar? Elders op dit forum las ik over een schakelaar-deel achterop het contactslot. Zou dat de boosdoener kunnen zijn? Is dat vervangbaar, en zo ja waar haal ik een nieuwe?
Dank voor jullie hulp alvast, Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2019 11:35 #1458054
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Lijkt erop dat je accu, of
Lijkt erop dat je accu, of dynamo het begeven heeft of gaat begeven.
Toen mijn dynamo er mee op hield was SRS het eerste wat ging branden.
Als je de boel uit leest krijg je voor de SRS een foutmelding dat er iets met D+ aansluiting niet goed is. Moet even kijken welke foutcode dat ook al weer exact is.
Toen mijn dynamo er mee op hield was SRS het eerste wat ging branden.
Als je de boel uit leest krijg je voor de SRS een foutmelding dat er iets met D+ aansluiting niet goed is. Moet even kijken welke foutcode dat ook al weer exact is.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2019 11:50 #1458055
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Correctie/aanvulling; de SRS
Correctie/aanvulling; de SRS melding kwam als eerst, gevolgd door foutmelding van climatecontrol. Het was de climatecontrol welke een D+ foutmelding gaf.
Je contactslot maakt onderdeel uit van het circuit voor het D+ signaal.
Blijkbaar is die verbinding twijfelachtig, en is dus absoluut een mogelijke oorzaak.
Of deze (makkelijk) vervangbaar is, weet ik zo 123 niet.
Je contactslot maakt onderdeel uit van het circuit voor het D+ signaal.
Blijkbaar is die verbinding twijfelachtig, en is dus absoluut een mogelijke oorzaak.
Of deze (makkelijk) vervangbaar is, weet ik zo 123 niet.
- BART Bleyen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2019 12:03 #1458056
door BART Bleyen (GAST)
Beantwoord door BART Bleyen (GAST) in topic Contactslot
Bij mijn 850 (en vele anderen) was het elektrisch gedeelte achter het contactslot de boosdoener. Ik moest bijna altijd na het starten de sleutel een klein stukje terug draaien. Anders had ik dezelfde problemen als jij beschrijft.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2019 12:25 #1458057
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic contactslot
Lijkt me het contactslot, gezien je beschrijving.
Heeft de dealer, iets van 70 euro denk ik, anders van een sloper.
Is makkelijk te vervangen. Het klokkenhuis er even uittrekken en je kunt er vanaf boven bij.
Zorg wel voor een ultrakorte schroevendraaier en een spiegeltje.
Lukt het niet, iemand anders laten doen.
Heeft de dealer, iets van 70 euro denk ik, anders van een sloper.
Is makkelijk te vervangen. Het klokkenhuis er even uittrekken en je kunt er vanaf boven bij.
Zorg wel voor een ultrakorte schroevendraaier en een spiegeltje.
Lukt het niet, iemand anders laten doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2019 13:23 #1458058
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactcslot:
Dank voor jullie hulp. Ik ga op zoek naar een ander contactslot, althans het achterste gedeelte. Er komt weer een regenachtige zondagmiddag, dus dan gaat het lukken.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2019 12:51 #1458133
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou bij voorkeur een
Ik zou bij voorkeur een nieuwe doen: het is een heel bekend euvel dus de kans dat een exemplaar van de sloop hetzelfde heeft is best groot. Als je speling hebt in de normale rijstand (het terugdraaien van de sleutel binnen de stand), laat dan een gebruikt exemplaar maar liggen.
Moderators: Jerry Stam