Radio CR902 - Cassette mechanisme: herstelling?

• Guido De Jongh
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2019 22:23 #1108901 door Guido De Jongh
Radio CR902 - Cassette mechanisme: herstelling? is gemaakt door Guido De Jongh
Sinds 2 weken werkt de casettespeler niet meer. Het is zeker een klein mechanisch probleem, maar het mechanisme is net een zwitsers uurwerk: veel radertjes en veertjes.

Wie herstelt dit nog (of heeft er kennis van)? Of wie verkoopt er nog een goed werkend vervangmechanisme?

Het mechanisme zat in een CR902, maar zijn ook identiek aan de CR802, CR901, CR905 en CR906

In bijlage een foto.

Bedankt voor jullie tips

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2019 07:32 #1454936 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb pas een cr-906 gekocht
ik heb pas een cr-906 gekocht zonder code, zodra ik de code uitgevogeld heb ben ik van plan om er een aux-kabel in te bouwen en volgens mij kan dan het hele casette gedeelte eruit. Dus dat mag jij dan best hebben hoor

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2019 21:46 #1454964 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic Ik heb nog een 906 (en een 903?)

Ik heb nog een 906 die ik na verkeerd aansluiten niet meer aan de praat krijg, het mechanisme zal vast nog wel goed zijn. Geheel mag voor een leuk bod weg.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2019 00:33 #1454967 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ben
benieuwd of zo'n oude radio nou nog een beetje klinkt ?
Wat hebben we allemaal gehad in auto's ?
Platenspelers, buizenradio's. transistorradio's, 8 track. Cassette's, cd, mp3, usb.
Dan draadloos obv bluetooth. Straks of nu ook al DAB radio.
Wat is de lol van zo'n oude cassettespeler nog werkend te houden vraag ik me af.
En vanwaar niet upgraden naar iets moderners ?
Orginaliteit is wel leuk maar t mag toch ook wel lekker klinken en gebruiksvriendelijk zijn ? Maar goed ik ben een audio freak en geen originaliteitsfreak qua auto.
Auto's met de leeftijd van onze auto's ( 20 jaar plus) mogen toch aanpassingen hebben die in de loop der tijd aangebracht zijn ? Daar zie je het "leven" van een auto aan af.
Idee om er gewoon wat moderns in te zetten en een werkende originele 906 ergens op de plank te leggen ? Dan slijt ie ook niet en is terugbouw naar origineel altijd mogelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2019 11:19 #1454979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik gebruik mijn CD speler om
Ik gebruik mijn CD speler om een speciale houder in te klemmen voor m'n gsm en de cassette unit om het overtollige oplaadsnoer in weg te proppen, zeer handig.

Maar zonder gekheid: ik heb nog wel wat oude cassettebandjes liggen met radio opnames van vroeger (radio-mixen en speciale events). Best leuk om af en toe nog eens terug te horen...af en toe dan...

Verder gebruik ik de CD-wisselaar aansluiting voor de AUX/jack naar m'n telefoon of muziekspelers van passagiers. Dus dan kan alles afgespeeld worden.

Geen idee hoe de CR-serie klinkt maar de SC-805 Premium Sound System doet het vrij aardig in de V90. Ik denk dat de bottleneck vooral in de luidsprekers (slechts 10) zit...

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2019 12:48 #1455997 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ouder draadje, maar de
Ouder draadje, maar de bottleneck bij de SC-805 zit 'm in het feit dat het geen SC-801 is... De generatie Volvo'-radio's waarin de SC-801 hoort werd ingekocht bij Alpine en hebben de mooiste klankkleur, de generatie erna werd ingekocht bij Yamaha en klinkt een stuk metaliger.
Moderner kan zeker beter, maar om een SC-801 kwa klank te overtreffen moet die moderne radio wel van heel goede huize komen! Ik denk, maar weet niet zeker, dat de CR-902 ook een Alpine basis is en dezelfde mooie klank heeft (maar wel liefst aangevuld door een externe versterker, want dat is wat onderbemeten ten opzichte van de bigfronts).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC