Gordelvanger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2019 17:56 #1108803
door V700 register
Gordelvanger is gemaakt door V700 register
Hallo
Ik ben op zoek naar het waarom dat het gordelrelais geen geluid maakt en het lampje niet knippert (maar continu brandt) bij geen gordeldracht en enkel hoorbaar is ivm de bediening van de richtingaanwijzers in mijn Europese 780. Ik ben dat nameijk wel gewoon te horen in mijn 740.
Kan iemand mij helpen met een bedradingsschema vanaf de connector aan de voetenzijde van de bestuurder waar de connector die van de gordelvanger komt opzit ?
mvg
Tom
Ik ben op zoek naar het waarom dat het gordelrelais geen geluid maakt en het lampje niet knippert (maar continu brandt) bij geen gordeldracht en enkel hoorbaar is ivm de bediening van de richtingaanwijzers in mijn Europese 780. Ik ben dat nameijk wel gewoon te horen in mijn 740.
Kan iemand mij helpen met een bedradingsschema vanaf de connector aan de voetenzijde van de bestuurder waar de connector die van de gordelvanger komt opzit ?
mvg
Tom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2019 00:54 #1454385
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Daar is iets
Bijzonders mee.
Vraag me af of het wel een defect is.
Heb er eerder over gelezen. Maar dat is al even terug en zit nu in de categorie "klok gehoord maar waat hangt de klepel nou?"
Zou niet direct alles lostrekken maar even afwachten waar anderen mee komen qua info.
Vraag me af of het wel een defect is.
Heb er eerder over gelezen. Maar dat is al even terug en zit nu in de categorie "klok gehoord maar waat hangt de klepel nou?"
Zou niet direct alles lostrekken maar even afwachten waar anderen mee komen qua info.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2019 07:55 #1454391
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou eens beginnen met het
Ik zou eens beginnen met het relais te bekijken. Als de pootjes overeenkomen even uitwisselen met de 740.
Omdat het lampje wel brandt lijkt me dat het systeem op zich goed werkt. Knipperen en geluid woren beide door het relais verzorgd, en door een ander relais heeft een amerikaan ook ander gedrag dan een europese uitvoering.
Omdat het lampje wel brandt lijkt me dat het systeem op zich goed werkt. Knipperen en geluid woren beide door het relais verzorgd, en door een ander relais heeft een amerikaan ook ander gedrag dan een europese uitvoering.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2019 12:08 #1454398
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb het relais verwisseld en
heb het relais verwisseld en geen verschil : enkel een continu brandend lampje bij geen gordeldracht. Geen knipperend lampje.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-05-2019 14:15 #1454400
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Als ik het me goed herinner was dat in Amerika zo?
geen geflikker en geklik. Maar zelfbeschikkingrecht op extra schade bij een aanrijding.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2019 20:51 #1454503
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gordelsluiting 760 GLE 1982/83 (Slurpje en Zoeperd)
In de sluiting van de gordel zit een "schakelaar"die het relais /lampje een signaal geeft of de gordel er wel of niet in zit.
Aan de zijkant van mijn 760 uit 1982 zit een "klepje"die los kan .( naar beneden schuiven) Daar zit een lampje en het contact die dat relais aanstuurt.Doe je het klepje niet goed dicht dat verbuig je de schakelaar en zal de auto "denken"dat de gordel op zijn plaats zit . Ik weet niet of de 780 een vergelijkbaar systeem heeft maar het zou kunnen .Kiek,n kan altied
Aan de zijkant van mijn 760 uit 1982 zit een "klepje"die los kan .( naar beneden schuiven) Daar zit een lampje en het contact die dat relais aanstuurt.Doe je het klepje niet goed dicht dat verbuig je de schakelaar en zal de auto "denken"dat de gordel op zijn plaats zit . Ik weet niet of de 780 een vergelijkbaar systeem heeft maar het zou kunnen .Kiek,n kan altied

Moderators: Jerry Stam