Radio stuk, wat nu? Oude radio verwijderd Foto’s kabelboom!
- Sven Assink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2019 17:25 #1108532
door Sven Assink
Radio stuk, wat nu? Oude radio verwijderd Foto’s kabelboom! is gemaakt door Sven Assink
Hallo,
Vandaag viel ineens de radioontvangst weg van mijn originele radio. Cassettedeck werkt wel nog.
Ik wil een nieuwe plaatsen. Wellicht een nieuwere plaatsen dan nu. Wat heb ik nodig? Een verloopstekker en frame neem ik aan, maar moet ik nog ergens anders mee rekening houden?
Het gaat om een 940 sedan van 1994.
Antenne komt mooi naar buiten en werkt nog.
Groetjes en dank
Sven
Vandaag viel ineens de radioontvangst weg van mijn originele radio. Cassettedeck werkt wel nog.
Ik wil een nieuwe plaatsen. Wellicht een nieuwere plaatsen dan nu. Wat heb ik nodig? Een verloopstekker en frame neem ik aan, maar moet ik nog ergens anders mee rekening houden?
Het gaat om een 940 sedan van 1994.
Antenne komt mooi naar buiten en werkt nog.
Groetjes en dank
Sven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2019 17:29 #1451957
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een verloopstekker moet je
Een verloopstekker moet je hebben. Dan is het plug and play.
Als je een gewone 1din radio hebt (zeg maar: zo’n 7 cm hoog), dan kan die er gewoon in. Het frame zit normaal gesproken bij de nieuwe radio.
Als je een Volvo-radio terug wilt, moet je hier maar even een oproep plaatsen.
Succes! We lezen graag hoe het is geworden.
Als je een gewone 1din radio hebt (zeg maar: zo’n 7 cm hoog), dan kan die er gewoon in. Het frame zit normaal gesproken bij de nieuwe radio.
Als je een Volvo-radio terug wilt, moet je hier maar even een oproep plaatsen.
Succes! We lezen graag hoe het is geworden.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2019 20:09 #1451959
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Idee
Om het signaal te controleren nog voor je de radio als verloren beschouwt ?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2019 21:59 #1451965
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen ontvangst meer op FM dus
Geen ontvangst meer op FM dus, maar nog wel cassette? Heb je ook gekeken of hij op middengolf nog iets ontvangt?
In dat geval heb je een kans dat (als je een RDS versie hebt) de RDS module roet in het eten gooit. Heb ik ook eens gehad, en eigenlijk nooit uitgezocht of ik dat kan repareren. Maar waarschijnlijk is ook dat een gevalletje condensatoren vernieuwen.
Aftermarket radio in 1 DIN formaat kan ook, maar de meeste nieuwere volvo radio's zijn dubbeldin en passen daardoor niet in en 940.
In dat geval heb je een kans dat (als je een RDS versie hebt) de RDS module roet in het eten gooit. Heb ik ook eens gehad, en eigenlijk nooit uitgezocht of ik dat kan repareren. Maar waarschijnlijk is ook dat een gevalletje condensatoren vernieuwen.
Aftermarket radio in 1 DIN formaat kan ook, maar de meeste nieuwere volvo radio's zijn dubbeldin en passen daardoor niet in en 940.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2019 22:03 #1451967
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Volgens
mij is het zo dat als je van een Volvo radio naar een aftermarket radio gaat. ( lees een moderne) je wel een ander inbouwframepje nodig hebt.
Zijn bij Estate te koop onder andere
Zijn bij Estate te koop onder andere
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2019 22:28 #1451972
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Moderne tijden
Aangezien FM er toch uit gaat is het misschien beter om een radio met DAB+ te monteren. Moet mogelijk de antenne worden aangepast.
Wie er niet in gelooft: navigatie-apparatuur met verkeerswaarschuwingen maakt gebruik van DAB+.
Gelukkig zijn de afmetingen en montagesleden van autoradio's gestandaardiseert, dus het past altijd. Er zijn maar twee maten.
Wie er niet in gelooft: navigatie-apparatuur met verkeerswaarschuwingen maakt gebruik van DAB+.
Gelukkig zijn de afmetingen en montagesleden van autoradio's gestandaardiseert, dus het past altijd. Er zijn maar twee maten.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2019 22:32 #1451973
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Maar
Hoelang gaat dat duren ?
DAB kwam al in 1996 of zo en DAB+ in 2007 en FM is er nog steeds.
Zou me niet gek laten maken doordat FM gaat verdwijnen. Want dat zou allang het geval zijn geweest ( eigenlijk).
Radio's zijn wel gestandaardiseerd nu in formaat maar die inbouwframpejes van destijds niet ( dacht ik)
DAB kwam al in 1996 of zo en DAB+ in 2007 en FM is er nog steeds.
Zou me niet gek laten maken doordat FM gaat verdwijnen. Want dat zou allang het geval zijn geweest ( eigenlijk).
Radio's zijn wel gestandaardiseerd nu in formaat maar die inbouwframpejes van destijds niet ( dacht ik)
- Sven Assink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2019 22:58 #1451974
door Sven Assink
Beantwoord door Sven Assink in topic Dank allen!
Dank allen!
Het vreemde is dat er als de ontvangst fm wegvalt wel nog ruis te horen is. Zojuist deed de radio fm het weer even 10 min. Heel apart. Ik ga eens op zoek naar de manier waarop ik de radio uit het dashboard kan krijgen.
Groeten sven
Het vreemde is dat er als de ontvangst fm wegvalt wel nog ruis te horen is. Zojuist deed de radio fm het weer even 10 min. Heel apart. Ik ga eens op zoek naar de manier waarop ik de radio uit het dashboard kan krijgen.
Groeten sven
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2019 23:10 #1451975
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Slecht
Antenne contact denk ik
Werk maar eens terug vanaf je antenne naar je radio in plaats van je radio eruit te wurmen.
Vast een connector die niet fris is.
Werk maar eens terug vanaf je antenne naar je radio in plaats van je radio eruit te wurmen.
Vast een connector die niet fris is.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2019 01:21 #1451981
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ???
Hallo Volvisti
DAB is nooit een succes geworden, omdat de geluidskwaliteit niet veel beter was dan die van een muziekcassette. DAB+ wordt de vervanger van FM. Zo gauw als er genoeg mensen overgestapt zijn naar DAB+ zal het FM signaal afgeschakeld worden.
Afgelopen zomer heb ik na 12 jaar m'n radio met navigatie uit de auto gehaald. Die gebruikt géén DAB+ maar TMC voor de verkeerswaarschuwingen en dat doen losse navigatieapparaten ook.
groetjes
Mathy
PS de radio leed aan zware dementie, dus er was niks meer mee aan te vangen. En omdat er al 11 jaar geen updates meer voor uitkwamen, heb ik nu een nieuw systeem aangeschaft.
DAB is nooit een succes geworden, omdat de geluidskwaliteit niet veel beter was dan die van een muziekcassette. DAB+ wordt de vervanger van FM. Zo gauw als er genoeg mensen overgestapt zijn naar DAB+ zal het FM signaal afgeschakeld worden.
Afgelopen zomer heb ik na 12 jaar m'n radio met navigatie uit de auto gehaald. Die gebruikt géén DAB+ maar TMC voor de verkeerswaarschuwingen en dat doen losse navigatieapparaten ook.
groetjes
Mathy
PS de radio leed aan zware dementie, dus er was niks meer mee aan te vangen. En omdat er al 11 jaar geen updates meer voor uitkwamen, heb ik nu een nieuw systeem aangeschaft.
Moderators: Jerry Stam