Ecc unit 960 type 2 blaassnelheden van de rit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2018 10:30 #1108039
door V700 register
Ecc unit 960 type 2 blaassnelheden van de rit is gemaakt door V700 register
Beste allemaal,
Na vervangen koppakking heb ik problemen met de blaasstanden. Op de standen 0 en 1 blaast deze op nivo 2 en standje 5 is stand 4. Ik heb nog een goede reserve unit liggen. Airco is ijskoud en de andere standen werken verder prima. Voordat ik deze unit ga vervangen even benieuwd of het probleem in deze unit zit of elders.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet Rik
Na vervangen koppakking heb ik problemen met de blaasstanden. Op de standen 0 en 1 blaast deze op nivo 2 en standje 5 is stand 4. Ik heb nog een goede reserve unit liggen. Airco is ijskoud en de andere standen werken verder prima. Voordat ik deze unit ga vervangen even benieuwd of het probleem in deze unit zit of elders.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 17
18-07-2018 11:27 #1447453
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Is het probleem meteen
Is het probleem meteen ontstaan na vervangen koppakking?
Dan ligt het voor de hand het probleem onder de motorkap te zoeken, en niet zo zeer bij de klimaat-regeling.
Nu laat mijn kennis van de 960 nog wat te wensen over.
Maar dit soort problemen zie je ook vaak bij een defecte "kachel-weerstand".
In andere merken ook al eens problemen mee gehad, en is een onderdeel wat zeker niet het eeuwige leven heeft.
Vaak blaast de ventilator dan enkel en alleen nog in stand "max", of staat uit.
Maar ook andere verschijnselen, zoals jij omschrijft, komen vaak voor.
Zeker de moeite waard om hier eens naar te kijken.
Dan ligt het voor de hand het probleem onder de motorkap te zoeken, en niet zo zeer bij de klimaat-regeling.
Nu laat mijn kennis van de 960 nog wat te wensen over.
Maar dit soort problemen zie je ook vaak bij een defecte "kachel-weerstand".
In andere merken ook al eens problemen mee gehad, en is een onderdeel wat zeker niet het eeuwige leven heeft.
Vaak blaast de ventilator dan enkel en alleen nog in stand "max", of staat uit.
Maar ook andere verschijnselen, zoals jij omschrijft, komen vaak voor.
Zeker de moeite waard om hier eens naar te kijken.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2018 14:07 #1447461
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De kachelregeling zit in z'n
De kachelregeling zit in z'n geheel onder het dashboard. Het lijkt me onlogisch dat daaraan iets wijzigt bij het vervangen van de koppakking. Enige gemeenschappelijke lijkt me het koelcircuit: is het kachelcircuit doorgespoeld bij het verversen na de nieuwe pakking?
Ook dan zie ik nog geen relatie met de ventilator-standen, maar misschien wordt ergens een sensor in de war gebracht.Wat doet de 'auto' stand?
Ook dan zie ik nog geen relatie met de ventilator-standen, maar misschien wordt ergens een sensor in de war gebracht.Wat doet de 'auto' stand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2018 17:34 #1447463
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwsysteem is niet
Kwsysteem is niet doorgespoeld, alleen bijgevuld.
Automaatstand werkt, dwz dat de standen doen wat ik had beschreven.
Automaatstand werkt, dwz dat de standen doen wat ik had beschreven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2018 12:07 #1447496
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dan zou ik het
Dan zou ik het koelwatercircuit en het kachelcircuit een keer goed spoelen. Bij een lekke koppakking komt er meestal wel rotzooi in je koelcircuit, en dat wil je er na reparatie uit hebben. Er zit nu ofwel olie ofwel verbrandingsgassen in je KVS, en dat is niet gezond voor je kachelcircuit.
Daarom hoor je bij een koppakking-operatie altijd zowel olie als KVS te verversen.
Daarom hoor je bij een koppakking-operatie altijd zowel olie als KVS te verversen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2018 00:42 #1447545
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Lijkt mij een klassiek geval
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam