Extra aansluiting maken op zekeringkast
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 17:38 #1108024
door V700 register
Extra aansluiting maken op zekeringkast is gemaakt door V700 register
Ik heb het forum aardig doorgespit en over dit onderwerp is redelijk wat geschreven.
Ik wil een extra 12V aansluiting maken voor de achterbank (waarschijnlijk iv de asbak) en een aansluiting in de kofferbak.
Een vrije zekering-groep zit er wel in; maar hoe kom ik in hemelsnaam erbij??
Het gaat over een 940 (1997).
Wat en hoe moet ik demonteren zodat ik ook bij de onderzijde van de zekeringbak kan komen en een draad kan aansluiten?
Desnoods kan ik ook aftakken van de sigarenaansteker, maar ook daar; hoe kom ik er bij zonder de boel te slopen??
alvast bedankt,
Robert
Ik wil een extra 12V aansluiting maken voor de achterbank (waarschijnlijk iv de asbak) en een aansluiting in de kofferbak.
Een vrije zekering-groep zit er wel in; maar hoe kom ik in hemelsnaam erbij??
Het gaat over een 940 (1997).
Wat en hoe moet ik demonteren zodat ik ook bij de onderzijde van de zekeringbak kan komen en een draad kan aansluiten?
Desnoods kan ik ook aftakken van de sigarenaansteker, maar ook daar; hoe kom ik er bij zonder de boel te slopen??
alvast bedankt,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 19:07 #1447255
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Asbak
eruit.
Klepje erachter uit.
Dan zie je de zekering/relaisbak.
Dan zit er wat verder naar achteren aan de linkerkant vd zekeringbak een wit ontgrendelknopje. Die naar beneden drukken en je kan de zekeringbak eruit wurmen.
Pook naar achteren. En de bak naar je toe trekken voorzichtig, zit een hele troedel kabels aan vast. Als er ver genoeg uit is kan je hem omdraaien en aan de bedrade zijde komen.
Klepje erachter uit.
Dan zie je de zekering/relaisbak.
Dan zit er wat verder naar achteren aan de linkerkant vd zekeringbak een wit ontgrendelknopje. Die naar beneden drukken en je kan de zekeringbak eruit wurmen.
Pook naar achteren. En de bak naar je toe trekken voorzichtig, zit een hele troedel kabels aan vast. Als er ver genoeg uit is kan je hem omdraaien en aan de bedrade zijde komen.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 22:05 #1447265
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic bakje erboven bij de aansteker
Het bakje boven de asbak kan er ook makkelijk uit dan heb je iets meer ruimte. Voor de aansteker zit een afdekplaatje met plastic haakjes, dat trek je naar achteren, dan zitten er links twee schroeven. De bovenste steek recht naar voeren, is kort en valt makkelijk precies in de gleuf van de automaatbak selector (ervaring). De onderste steekt schuins links weg en is veel langer. Als beide schroeven eruit zijn kan je het hele bakje makkelijk wegdraaien en uithaken. Dan heb je nog iets meer ruimte.
Succes
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 22:54 #1447266
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de beweging...
Inderdaad het witte palletje opzij drukken. De beweging is dan een/twee centimeter naar voren en dan naar boven. Dan is ie los en kan je em er helemaal uittrekken 30 cm naar voren en dan kan ie ook onderste boven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 22:55 #1447267
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sorry geen goede foto
betere heb ik nie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 22:57 #1447268
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar
hij ligt hier wel op zn kant en dan kan je bij de onderkant...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 22:59 #1447269
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch wel...
kiek...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 08:36 #1447278
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic "Makkelijk" is wel erg
"Makkelijk" is wel erg afhankelijk van de hoeveelheid bedrading. Bij mijn grijze 760 is er geen plek in de relaisbak onbezet, de dradenbundel daardoor veel groter dan bij een 740, en het omdraaien daardoor veel lastiger. Maar het kan wel, op dezelfde manier.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 10:00 #1447285
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Extra aansluitingen
In ieder geval de latere 940 hebben een twee extra connectoren onder het dashboardkastje, boven de schopplaat. Voor een autotelefoon zoals dat toen nog heette, versterker etc. Met een geschakelde voeding via zekering 14 en een constante voeding via 26.
Of anders toch vanaf de trekhaakbedrading in de laadruimte, als je die voorbereiding hebt.
Of anders toch vanaf de trekhaakbedrading in de laadruimte, als je die voorbereiding hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 14:11 #1447289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij moet het nu
Volgens mij moet het nu helemaal gaan lukken.
Dank voor de tips en de hulp.
Robert
Dank voor de tips en de hulp.
Robert
Moderators: Jerry Stam