SRS lampje 960-1 vraag
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2018 19:07 #1108020
door Bas Walhof
SRS lampje 960-1 vraag is gemaakt door Bas Walhof
Hallo,
Vragen voor de ervarener onder ons. Mij is opgevallen dat na het starten een enkele keer het SRS lampje blijft branden. De 1e keer had ik nog geen idee wat het betekende maar met het verstellen van de automaatpook klonk er een onaangenaam geluid vanonder. Na de 1e schrik de motor uitgezet, opnieuw gestart, lampje ging uit en verder dus geen probleem. Ik ben dus gewaarschuwd en zet de motor uit als het lampje weer eens blijft branden. Tot nu toe misschien 3 keer gebeurd. Ook hoor ik een ander (motor?) geluid als het lampje brandt en functioneert elektrisch weinig. Dakje en raam gaan niet open en de interne fan doet het niet. Volgens het instructieboekje zegt het lampje iets over de airbag.?
vraag 1: wat gebeurt er eigenlijk als het lampje blijft branden?
In ieder geval functioneren elektrische systemen niet en schakelen moet je ook vooral niet doen heb ik wel vernomen!!
Vraag 2: moet ik een airbag laten nakijken? Is dit een voorteken van een mogelijk ernstiger defect?
Of gewoon oplettend doorgaan met starten. Als lampje brandt, uitzetten en opnieuw starten. Niets aan de hand zeg maar!
Ben benieuwd.
Alvast bedankt.
Groet, Bas
Vragen voor de ervarener onder ons. Mij is opgevallen dat na het starten een enkele keer het SRS lampje blijft branden. De 1e keer had ik nog geen idee wat het betekende maar met het verstellen van de automaatpook klonk er een onaangenaam geluid vanonder. Na de 1e schrik de motor uitgezet, opnieuw gestart, lampje ging uit en verder dus geen probleem. Ik ben dus gewaarschuwd en zet de motor uit als het lampje weer eens blijft branden. Tot nu toe misschien 3 keer gebeurd. Ook hoor ik een ander (motor?) geluid als het lampje brandt en functioneert elektrisch weinig. Dakje en raam gaan niet open en de interne fan doet het niet. Volgens het instructieboekje zegt het lampje iets over de airbag.?
vraag 1: wat gebeurt er eigenlijk als het lampje blijft branden?
In ieder geval functioneren elektrische systemen niet en schakelen moet je ook vooral niet doen heb ik wel vernomen!!
Vraag 2: moet ik een airbag laten nakijken? Is dit een voorteken van een mogelijk ernstiger defect?
Of gewoon oplettend doorgaan met starten. Als lampje brandt, uitzetten en opnieuw starten. Niets aan de hand zeg maar!
Ben benieuwd.
Alvast bedankt.
Groet, Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2018 20:52 #1447232
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het lijkt me een probleem van
Het lijkt me een probleem van elektronische aard: een foute zekering, slecht contact, los stekkertje of zoiets.
Heb je onlangs iets aan je auto gedaan? Begin dan daar met zoeken.
Ik zie geen reden om je airbag te laten nakijken.
Het SRS-lampje heeft niks te maken met geluiden uit de automaat. Dat zijn verschillende dingen, koppel ze niet aan elkaar.
Heb je onlangs iets aan je auto gedaan? Begin dan daar met zoeken.
Ik zie geen reden om je airbag te laten nakijken.
Het SRS-lampje heeft niks te maken met geluiden uit de automaat. Dat zijn verschillende dingen, koppel ze niet aan elkaar.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2018 22:18 #1447234
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het lijkt een electrisch
Het lijkt een electrisch probleem. Eerst maar met het controleren van de dynamo beginnen.
De SRS module heeft een rechtstreekse verbinding met de D+ van de dynamo.
Als de binnenkomende spanning vanaf de D+ te hoog of te laag is gaat het SRS lampje branden zonder dat een foutcode wordt opgeslagen. Kan natuurlijk dan ook het draadje tussen de D+ en de SRS module zijn maar omdat bij jou stroomverbruikers uitvallen is dat niet waarschijnlijk.
De SRS module heeft een rechtstreekse verbinding met de D+ van de dynamo.
Als de binnenkomende spanning vanaf de D+ te hoog of te laag is gaat het SRS lampje branden zonder dat een foutcode wordt opgeslagen. Kan natuurlijk dan ook het draadje tussen de D+ en de SRS module zijn maar omdat bij jou stroomverbruikers uitvallen is dat niet waarschijnlijk.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 16:23 #1447247
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Met zulke behoorlijk
Met zulke behoorlijk ongerelateerde electrische storingen verdenk ik al gauw de contactschakelaar: het electrisch gedeelte achter het contactslot. Dat is bij onze auto's een bekend slijtagedeel. Het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat de startmotor blijft meelopen nadat de motor al is gestart.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 08:00 #1447274
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic Dynamo en contactslot
Zal ik beide nakijken.
Daarbij valt mij op de laatste tijd op dat de sleutel niet zo soepel in het contactslot gaat. Ik twijfel nu hoe lang dat al zo is. Is een beetje grafiet of iets anders aan de sleutel zinvol?
Behalve olie verversen en nieuwe ruitenwissers is er het afgelopen jaar niets aan de auto gedaan.
Daarbij valt mij op de laatste tijd op dat de sleutel niet zo soepel in het contactslot gaat. Ik twijfel nu hoe lang dat al zo is. Is een beetje grafiet of iets anders aan de sleutel zinvol?
Behalve olie verversen en nieuwe ruitenwissers is er het afgelopen jaar niets aan de auto gedaan.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 08:26 #1447277
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Kijk ook even of de sleutel
Kijk ook even of de sleutel getordeerd is.
Moderators: Jerry Stam