Motor uit 940 in 740 bouwen bdp sensor ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2018 12:50 #1107922
door V700 register
Motor uit 940 in 740 bouwen bdp sensor ? is gemaakt door V700 register
Hallo
Ik heb een vraagje hoe het zit met de bdp sensor
We willen een b230fk in een 740 bouwen maar nu zijn de bdp sensors verschillend volgensmij zit hij bij de b230f op de nokkenas bij onsteking en bij de fk op het vliegwiel gemeten
Is dit om te bouwen of heeft iemand hier ervaring mee om dit op te lossen ?
Computera en complete kabelboom is overgezet
Mvg marvin
Ik heb een vraagje hoe het zit met de bdp sensor
We willen een b230fk in een 740 bouwen maar nu zijn de bdp sensors verschillend volgensmij zit hij bij de b230f op de nokkenas bij onsteking en bij de fk op het vliegwiel gemeten
Is dit om te bouwen of heeft iemand hier ervaring mee om dit op te lossen ?
Computera en complete kabelboom is overgezet
Mvg marvin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2018 19:56 #1446375
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Als je een 740 hebt met hall
Als je een 740 hebt met hall sensor in stroomverdeler dan Is je 740 met een lh2.2
De 940 Is lh2.4.
De 740 ombouwen naar lh2.4 kan maar een aardig werkje...
Ik zou alle sensoren/stroomverdeler van oude motor omzetten op nieuwe zodat je gewoon lh2.2 kan handhaven.
Wel Ff je onstekingstijdstip goed zetten met lamp. Met 2.2 moet je deze nog dmv stroomverdeler draaien instellen.
Grtz Daniel
De 940 Is lh2.4.
De 740 ombouwen naar lh2.4 kan maar een aardig werkje...
Ik zou alle sensoren/stroomverdeler van oude motor omzetten op nieuwe zodat je gewoon lh2.2 kan handhaven.
Wel Ff je onstekingstijdstip goed zetten met lamp. Met 2.2 moet je deze nog dmv stroomverdeler draaien instellen.
Grtz Daniel
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2018 08:27 #1446386
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic TS heeft al de compters en
TS heeft al de compters en kabelboom overgezet: als dat volledig is gebeurd moet toch ook het LH2.4 systeem mee overgezet zijn? Ik snap het probleem niet zo, geloof ik.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-06-2018 12:28 #1446393
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Als je een compleet FK blok met draadboom relais computers etc.
overzet en daarbij ook het vliegwiel op de krukas laat zitten dan moet je kijken of je de koppeling kan matchen.
Aan het blok zit dan ook de nulpuntsensor die zijn signaal van het vliegwiel krijgt.
Mogelijk moet je een stukje uit je koppelings huis slijpen voor de nulpuntsensor.
Aan het blok zit dan ook de nulpuntsensor die zijn signaal van het vliegwiel krijgt.
Mogelijk moet je een stukje uit je koppelings huis slijpen voor de nulpuntsensor.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2018 19:19 #1446403
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Had Ff niet gezien dat
Had Ff niet gezien dat kabelboom/computers omgezet waren (niet helemaal wakker geweest sorry).
Dan idd wat wytze al aangeeff, of heb je bak incl cardan mee omgezet.
Dan Is het gewoon bdp sensor aan kabelboom aansluiten.
Lh2.4 heeft geen aansluiting in kabelboom voor halsensor.
Wat Willem al aangreeft, waar ligt het probleem?
Dan idd wat wytze al aangeeff, of heb je bak incl cardan mee omgezet.
Dan Is het gewoon bdp sensor aan kabelboom aansluiten.
Lh2.4 heeft geen aansluiting in kabelboom voor halsensor.
Wat Willem al aangreeft, waar ligt het probleem?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2018 11:35 #1446499
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Okee bedankt voor de reacties
Okee bedankt voor de reacties ik weet voldoende het probleem nu is dat we een andere bak + aandrijf as moeten zoeken
Want de versnellings bak van de 740 is het vliegwiel huis kleiner en past het vliegwiel niet in en de pri as is kleiner en korter daar komen we niet mee weg
Iemand idee met welk type versnellings bak het wel past ?
Alvast bedankt voor de hulp ik weet wat ik moet doen in iedergeval
Want de versnellings bak van de 740 is het vliegwiel huis kleiner en past het vliegwiel niet in en de pri as is kleiner en korter daar komen we niet mee weg
Iemand idee met welk type versnellings bak het wel past ?
Alvast bedankt voor de hulp ik weet wat ik moet doen in iedergeval
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2018 12:30 #1446503
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mag ik aannemen dat je de
Mag ik aannemen dat je de B230FK zonder bak hebt gekocht, en wel met vliegwiel? Dan probeer je nu waarschijnlijk een vliegwiel voor een M90 kan in een M47 of M46 huis te proppen, en dat lukt niet... Had de 740 een vijfbak (M47) of een 4+overdrive (M46)?
Hoe dan ook zou ik verwachten dat je kan ombouwen naar de oorspronkelijke bak van de 740, door daarvan alles te gebruiken totdat het past. De B230 is in de basis volgens mij niet gewijzigd.
Hoe dan ook zou ik verwachten dat je kan ombouwen naar de oorspronkelijke bak van de 740, door daarvan alles te gebruiken totdat het past. De B230 is in de basis volgens mij niet gewijzigd.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2018 00:14 #1446534
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Misschien als je eruit bent
Misschien als je eruit bent welke bak eronder komt ook Ff uitvinden welke achteras er momenteel onder hangt.
Staat meen ik ergens hier op de site.
Weet uit mn hoofd Ff niet welke achteras bij welke motor/bak combi doorgaans gebruikt wordt.
Misschien ist wel hetzelfe als je van m47 naar m46 of m90 gaat (of andersom)
Maar als het wel veel afwijkt maakt her misschien te veel of te weinig toeren.
Ik geen dit Ff aan vanwege met eventuele bak/cardan indien nodig meteen achteras meeneemt voordat je verrassingen krijgt
Staat meen ik ergens hier op de site.
Weet uit mn hoofd Ff niet welke achteras bij welke motor/bak combi doorgaans gebruikt wordt.
Misschien ist wel hetzelfe als je van m47 naar m46 of m90 gaat (of andersom)
Maar als het wel veel afwijkt maakt her misschien te veel of te weinig toeren.
Ik geen dit Ff aan vanwege met eventuele bak/cardan indien nodig meteen achteras meeneemt voordat je verrassingen krijgt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2018 08:07 #1446536
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik vraag me altijd af waarom
Ik vraag me altijd af waarom iedereen denkt dat de bak daarin veel verschil maakt. Overbrengingsverhoudingen van alle handbakken zit amper verschil in de hoogste versnelling, of je het nu over de M90, de M46 of de M47 hebt. Toerental op constante snelheid wordt door volvo vrijwel geheel met de eindreductie geregeld.
In de automaten heb je wel 1 of 2 exoten die daarin duidelijk anders zijn, en in de 240 kan je natuurlijk nog een M45 vierbak tegenkomen...
Wel zitten er onder een 740 meestal langere eindreducties dan onder de 940 (daar vind ik ze vaak belachelijk kort), dus het kan zijn dat de fk iets minder snel oppakt vanaf stilstand dan in de 940. Daar zou dan wel een veel lager toerental op snelheid tegenover staan.
In de automaten heb je wel 1 of 2 exoten die daarin duidelijk anders zijn, en in de 240 kan je natuurlijk nog een M45 vierbak tegenkomen...
Wel zitten er onder een 740 meestal langere eindreducties dan onder de 940 (daar vind ik ze vaak belachelijk kort), dus het kan zijn dat de fk iets minder snel oppakt vanaf stilstand dan in de 940. Daar zou dan wel een veel lager toerental op snelheid tegenover staan.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2018 09:27 #1446539
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Er kan aardig wat verschil
Er kan aardig wat verschil zitten in de overbrenging van de hoogste versnelling.
Een M47 tov een M90L2/M90H2 kan maar zo 500 toeren schelen in de 5e versnelling en 130 km/u bij een verder gelijk blijvende auto. (waarbij de M90 500rpm langzamer draait)
Een M47 tov een M90L2/M90H2 kan maar zo 500 toeren schelen in de 5e versnelling en 130 km/u bij een verder gelijk blijvende auto. (waarbij de M90 500rpm langzamer draait)
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam