Elektrische antenne en radio doen het niet en motor uitval, stand 1 ventilator doet het niet

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2018 21:49 #1107909 door René Minnebo (GAST)
Mijn zoon was gister met de 945 naar Enkhuizen en ging vanmiddag met de 945 terug naar huis en hij belde mij onderweg op met de mededeling dat de radio het niet meer doet en daar bedoel ik mee dat hij de zenders niet laat zien, de elektrische antenne gaat ook niet meer omhoog als het contact op 1 staat. De radio wil wel een cd afspelen want je ziet de seconden en de minuten verstrijken maar er komt geen geluid uit. Als je de cd eruit haalt gaat de radio over op zijn demo modus. Hij laat dus vanalles zien wat ie kan op het display. Dit gaat eindeloos door. Maar ik hoor geen radio zenders en ook de bij afspelen van cd geen geluid. Frontje eraf en erop en ook de minpool van de accu een tijdje eraf gehaald maar geen resultaat.

Verder viel de motor een paar keer uit bij wegrijden, hij had net getankt. Dus koppeling oplaten komen en gas geven en hop uit. Nou moet je bij een 945 wel erg gek doen om de motor uit te krijgen dus het ligt niet aan de rijstijl of verkeerd optrekken.

Verder viel het mij op dat stand 1 van de ventilator geen lucht geeft wel vanaf stand 2. Dat was nooit zo want ik had hem altijd op 1.

Ik heb even vluchtig de zekeringen bekeken maar die lijken mij allemaal heel. Wat wel vreemd is, dat als de antenne een link is met de zenders die ik niet meer ontvang kan ik mij nog wel iets bij voorstellen maar dat de CD wel afgespeeld word maar ik hoor geen geluid dat vind ik vreemd.

De standen schakelaar van de ventilator kan een kapotte weerstand hebben dus dat is toeval dat ik dat ontdek.

Het afslaan heeft hij wel is vaker maar dan meer als ik met koppeling ingetrapt naar een stoplicht rij. Echter dit heeft hij bij mij al maanden niet meer gehad. Maar wat mij zoon overkwam met wegrijden herken ik niet. En ik heb de 945 gestart en hij loopt perfect en bij het verplaatsen van de auto naar een andere parkeerplaats geen problemen dus ook wat mijn zoon meemaakte zie ik niet als prioriteit.

Ik blijf dus met de elektrische antenne en radio zitten. De elektrische antenne komt niet omhoog met het op contact zetten en de radio laat wel zijn display zien maar geeft geen geluid.

Wie weet waar ik moet zoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2018 22:06 #1446168 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Welke radio heb je in de auto
Welke radio heb je in de auto?

Blijkbaar staat er spanning op de radio. Want het display laat zaken zien. Klinkt als een interne fout van de radio waardoor het signaal naar de antenne (in- en uitschuiven) niet meer werkt.
Ventilator: kachelwwerstand lijkt me zo.
Motor afslaan: geen idee. Kan van alles zijn.

Het lijken me zulke verschillende problemen dat ik me niet kan voorstellen dat hier 1 oorzaak aan ten grondslag ligt. Het likkt me dus toeval dat alles ‘tegelijk’ optreedt.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2018 22:29 #1446170 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Denk ook dat het niet 1 oorzaak is, zal zo ff kijken welk merk het is. Stom he weet niet eens wat voor merk radio erin zit.

De radio geef het signaal aan de antenne om uit te schuiven. En de radio is geschakeld via het contactslot.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2018 22:59 #1446172 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Het
Is een Sony met een afneembaar frontje, zo 1 die er al vanaf 1997 in zit denk ik. Maar net ff het contact weer aan gedaan en de CD eruit en erin en warempel ging de CD spelen. Maar geluid kan ik niet harder of zachter zetten en nummer keuze doet het niet. En de radio wil nog geen muziek geven. Er zit dus iets in de radio wat niet goed is. Morgen maar is kijken. Krijg het idee dat de boel een beetje over verhit is geweest. Waardoor de electronica de geest heeft gegeven en nu de temperatuur een beetje zakt de boel weer een beetje hersteld. Alhoewel dat wel een beetje ongeloofwaardig is. Morgen maar is verder kijken.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2018 23:17 #1446175 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Andere
Hallo Admiral

Heb je niet een andere radio liggen die je er even in kunt zetten/pluggen? Dan weet je i.i.g. of de problemen met de radio en de antenne door de radio worden veroorzaakt of niet. En je hebt weer even een werkende radio in de auto.

groetjes

Mathy

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-05-2018 12:13 #1446183 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ja
Die heb ik, maar dat is een Pioneer. Ook geen verkeerd merk alleen de verkeerde kleur. Die is zilver en het interieur is zwart grijs. Maar ik ga het wel proberen alleen om te zien of het idd aan de Sony ligt. Maar nu is het te warm. Donkere auto en zwart leer is bloddyhot

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2018 23:08 #1446208 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Heb je niet gewoon teveel
Heb je niet gewoon teveel voor een andere auto geshopt?
De 940 voelt het als hij op het punt staat afgedankt te worden ;)

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-05-2018 15:33 #1446225 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Haha
Dat zei mijn vrouw ook al, nee de radio is echt kaduuk denk ik. Zal straks de Pioneer van de 245 er is uit pakken. En dan van de week maar is kijken of die het wel in de 940 doet wat ie moet doen.

De 940 blijft nog 4 jaar en dan gaat ie echt de deur uit, hopelijk dan weer belastingvrij en op gas rijden met de 245.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC