lengte kabels rondom accu

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2018 18:57 #1107723 door P.J. Bus
lengte kabels rondom accu is gemaakt door P.J. Bus
Heeft iemand enig idee hoe lang de rode en blauwe kabels van en naar de accu zijn en de dikte in mm koperdraad mocht ik ze dit jaar willen gaan vervangen? De omhulling wordt namelijk slecht na pakweg 33 jaar.

Betreft een 744, bwjr 1986, B200E.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2018 22:19 #1445035 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb ze van een 960 wel los
Ik heb ze van een 960 wel los liggen. Mocht je geen ander antwoord krijgen, dan zal ik die voor je opmeten.
Kijk overigens gelijk even hoe de pluskabel loopt: er is een modificatie geweest bij de vroege 740. Oorspronkelijk liep de kabel zo, dat hij bij een zwetend stuurhuis (of stuurpomp?) vol kon lopen met sb olie en voor brand zorgen.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2018 15:54 #1445055 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Oeps...de mijn
OH, dan ben ik nieuwsgierig, want de kabel ligt zo dat hij in een beetje in de olie ligt door het meermalen verwijderen vh oliefilter en als de stuurhuis lekt dan zit ie ook meteen in de olie. Waarschijnlijk zijn de Italianen de modificatie vergeten?

Heeft iemand een foto hoe de modificatie eruit ziet/loopt? Dank alvast. Ik zal ook een foto maken van eea.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2018 17:56 #1445059 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Elbert Bos
Zou Elbert Bos Wiring even contacteren. Hij heeft die gegevens waarschijnlijk zo voor je. Zorg dat je je VIN nummer gelijk opstuurt is voor hem makkelijker zoeken. En je moet dan denk alleen wel even los vragen voor die modificatie kabel lengte.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2018 19:27 #1445062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic He Willem, even het topic
He Willem, even het topic hier kapen. Kan je mij die gegevens even bezorgen? Ik wil voor mijn 960 de accu kabel ook vervangen. Maar die wordt nergens nieuw meer aangeboden. Heb al enige meters 35mm² kabel liggen om zelf een te maken, maar ik vind de afmetingen nergens. Zou leuk zijn als ik de lengtes had zodat ik de kabel al kan voorbereiden.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2018 20:49 #1445063 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic lengte accu kabels 740...
Ik wil ze eigenlijk ook zelf maken en niet laten maken.

Als ik contact opneem met Elbert Bos kan hij ervan gaan dat ik ze wil bestellen bij hem....dat zou ik willen voorkomen.

Iemand? inclusief wat de modificatie inhield?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2018 07:45 #1445090 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik was te optimistisch: de
Ik was te optimistisch: de kabels van de 960 ztten nog onder de motor van de sloper. Kan dus nog even niet meten, maar zaterdag gaat hopelijk die motor eruit.

De modificatie was dacht ik verleggen naar de andere kant van het subframe, maar ik zal nagaan of ik (danwel Jan Huijsman) er documentatie van heb.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2018 16:51 #1445102 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Orignele
Ik heb nog wel een nette originele set voor je !

Groeten,
Gerben

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2018 20:40 #1445121 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic dat zou fijn zijn
Dat zou fijn zijn om daar documentatie van te hebben.

En fijn dat ik eventueel een originele set kan overnemen. Maar eerst weten hoe de modificatie eruit moet komen te zien.

Bedankt beide.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2018 20:52 #1445130 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb nog even angevraagd:
Ik heb nog even angevraagd: het probleem lag dus iets anders. Oorspronkelijk lag de pluskabel naar de startmotor wat erg dicht bij de pomp van de stuurbekrachtiging. Die pomp hangt in rubbers dus niet 100% stil. Gevolg: met een beetje pech werd er telkens een hapje pluskabel genomen door de poelie, en uiteindelijk dus een vonkenregen en motorbrand door kortsluiting.
De remedie is het iets verleggen van die kabel, een paar centimeter is al genoeg.

Zaterdag overigens de motor van de 960 gedemonteerd en de motordraadboom losgenomen. Het setje accukabels ligt nu dus los op de loodsvloer, maar ik ben vergeten te meten... Naar schatting zit je ergens tussen de 1,5 en 2 meter, maar ik zie van de week wel kans om nog eens te meten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC