uitval electriciteit volvo940 gl, 1992
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2017 10:10 #1107281
door V700 register
uitval electriciteit volvo940 gl, 1992 is gemaakt door V700 register
complete uitval van electriciteit , na 10 min stop, doet alles het weer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2017 10:16 #1442167
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na 4 uur rijden, gingen alle
Na 4 uur rijden, gingen alle electrische apparaten minder functioneren, trage ruitenwissers, zwakke koplampen enz. Dan stopt de motor er ook mee. Bij herstart doet niks het meer, ook de strartmotor niet. Na 10 min doet alles het weer, Wat is er aan de hand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2017 20:53 #1442188
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dynamo
Zeer waarschijnlijk is je dynamo bijna aan het einde van z'n leven en laad die slecht bij waardoor de spanning langsaam inzakt en alles uitvalt. Na even stilstaan kan de accu even bekomen en doet ie het weer.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2017 21:52 #1442189
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of extreem slecht contact aan
Of extreem slecht contact aan de accupolen of ergens anders in de accukabels. Wordt te heet waardoor de weerstand toeneemt. Maar de alternator klinkt aannemelijker. Hoewel: toen de mijne z'n batterij leeg trok na het falen van de alternator was er daarna helemaal geen leven meer in te krijgen. Batterij leeggetrokken was ook echt leeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
20-11-2017 18:34 #1442248
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Gewoon meten.
Meter er op. Wanneer de motor een tijdje heeft gedraaid, vijf minuten, soms veeel minder, moet de spanning oplopen tot ergens tussen de 13,4 tot 14,4 volt. Met stilstaande motor en contact af moet de spanning ongeveer op 12,2 tot 12,6 Volt staan.
Oorzaak van de te lage spanning: Koolborstels, die slijten altijd. Andere insolderen of compleet met brug inzetten, wanneer je even rondneust kun je die al voor 6 tot 12 Euro bekomen bij een revisie- of onderdelenbedrijf. Slechte regelaars bestaan niet, dus ga geen 134 Euro uitgeven (echt waar, ik heb zo'n kluns meegemaakt!!) Soms zegt men wel eens dat origineel beter is, maar vergeet dat de regelaar die defect ging meestal ook origineel was. Haha.
Ook kan het vorkomen dat de sleepring waar de koolbortsels tegenaan zitten te erg is versleten. Ingesleten banen mg deze hebben, maar is dit meer dan 2 millimeter dan kun je het beste het raam open zetten en ijken of dit onderdeel wil vliegen.... Op zich niet moeilijk te vervangen, kosten zo'n 6 tot 8 Euroi, maar je hebt er wel wat ervaring en gereedschapjes voor nodig. Ga je avonturieren, meet dan vóór demontage exact de plaats op waar het ding op de as van de rotor zit, anders mag je gaan puzzelen.
Er passeerden hierboven ook andere zaken, zoals accupolen (is een handig staalborsteltje voor), vuile stekkerverbindingen en ranzige bedrading.
Of doodgewoon een te slap gespannen v-snaar. Dan laadt het geval beduidend minder. Het rode lampje gaat meestal pas branden wanneer het te laat is. Ik heb daarom in mijn wagen een digitale voltmeter geplaatst, dat staat in een ander item hier ergens op de site, met illustraties..
Natuurlijk kan er inwendig iets rot zijn of sluiting maken, maar dat komt weinig voor. Alleen wanneer de draden van de spoelenkrans groen uit beginnen te slaan is dit aan de orde.
Oorzaak van de te lage spanning: Koolborstels, die slijten altijd. Andere insolderen of compleet met brug inzetten, wanneer je even rondneust kun je die al voor 6 tot 12 Euro bekomen bij een revisie- of onderdelenbedrijf. Slechte regelaars bestaan niet, dus ga geen 134 Euro uitgeven (echt waar, ik heb zo'n kluns meegemaakt!!) Soms zegt men wel eens dat origineel beter is, maar vergeet dat de regelaar die defect ging meestal ook origineel was. Haha.
Ook kan het vorkomen dat de sleepring waar de koolbortsels tegenaan zitten te erg is versleten. Ingesleten banen mg deze hebben, maar is dit meer dan 2 millimeter dan kun je het beste het raam open zetten en ijken of dit onderdeel wil vliegen.... Op zich niet moeilijk te vervangen, kosten zo'n 6 tot 8 Euroi, maar je hebt er wel wat ervaring en gereedschapjes voor nodig. Ga je avonturieren, meet dan vóór demontage exact de plaats op waar het ding op de as van de rotor zit, anders mag je gaan puzzelen.
Er passeerden hierboven ook andere zaken, zoals accupolen (is een handig staalborsteltje voor), vuile stekkerverbindingen en ranzige bedrading.
Of doodgewoon een te slap gespannen v-snaar. Dan laadt het geval beduidend minder. Het rode lampje gaat meestal pas branden wanneer het te laat is. Ik heb daarom in mijn wagen een digitale voltmeter geplaatst, dat staat in een ander item hier ergens op de site, met illustraties..
Natuurlijk kan er inwendig iets rot zijn of sluiting maken, maar dat komt weinig voor. Alleen wanneer de draden van de spoelenkrans groen uit beginnen te slaan is dit aan de orde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam