volvo 940 speaker bekabeling (versterker??)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2017 19:10 #1107244 door V700 register
volvo 940 speaker bekabeling (versterker??) is gemaakt door V700 register
Ik ben met mijn 940 bezig, ik kocht de auto met een enkel din radio (niet origineel)
deze zat met een hoop verloop kabels aangesloten op de originele radio.

hebben alle 940 modellen een versterker af fabriek? ik begreep dat deze bij de stuurkolom zit, echt ontvindbaar bij mij...
ik heb niet op alle speakers geluid (eigenlijk alleen in de deuren aan de bijrijderskant)

als ik geen versterker heb, of als deze al eens door een garage verwijderd is, waar vind ik dan de kabels?
hoe ziet de stekker eruit die normaal op de versterker zit?
ik wil graag gewoon nieuwe draden solderen vanaf de versterker aansluiting naar een nieuwe iso stekker.
elke moderne radio heeft tegenwoordig een prima versterker inwendig.

de kabels welke naar de huidige iso stekker gaan lijken mij pre-in kabels, ze komen qua kleur in elk geval niet overeen met de speaker kabels in de deuren

ik begrijp dat over dit onderwerp al vaker dingen gevraagd is, maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2017 00:22 #1441936 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Modeljaar
Hallo Tijs

Van welk modeljaar (dus niet bouwjaar) is je auto?

groetjes

Mathy

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2017 11:36 #1441947 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Standaard hebben de 940's
Standaard hebben de 940's geen afzonderlijke versterker. Dit was wel een Volvo-accessoire: www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/acces...eviousPage=lr&pos=47

Zo'n versterker zou je dus kunnen vinden in je 940.

De 780's hebben standaard losse eindversterkers.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2017 00:39 #1441961 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Hmm
Een duidelijk antwoord vraagt om een duidelijke vraag.

"de kabels welke naar de huidige iso stekker gaan lijken mij pre-in kabels, ze komen qua kleur in elk geval niet overeen met de speaker kabels in de deuren"

Bedoel je nu de draden die juist vanaf de ISO stekker die aan de kabelboom van de auto zit en naar de luidsprekers gaan ?
En pre-in kabels ? dan denk ik aan zwarte kabels met een tulp of cinch stekker. Vanwaar doen ze je denken aan pre-in kabels ?
T lijkt in ieder geval knutselwerk van een eerdere eigenaar.

Heb je niet ergens onder je dashboard of achter de radio afgeknipte draden liggen met de kleuren van de draden in de deuren ?

Of misschien gingen die pre-in kabels naar extra gemonteerde speakers ipv de speakers op de originele plekken ( dus portieren)? Maar bijvoorbeeld naar hoedenplank of achterbak of onder een stoel uitkomend ?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC