Afstandsbediening inbouwen: Welke en hoe?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2017 09:29 #1107183 door V700 register
Afstandsbediening inbouwen: Welke en hoe? is gemaakt door V700 register
Mijn 940 is geleverd zonder afstandsbediening en dat is best wel lastig na een dikke dertig jaar "ergens" een knopje gehad te hebben. Er is een centrale deurvergendeling, dus het leek mij een zaak van ergens wat draadjes aan maken en klaar. Niet dus....
In het verleden is er een group-buy geweest, er zijn after market sets verkrijgbaar maar de enige vraag die ik echt heb: Waar kan ik een goed systeem in laten bouwen, en natuurlijk wat daar voor prijskaartje aan zit. In Veendam zou het zo'n 170 euro kosten, het systeem werkte op de deuren en de klep alleen niet op de bestuurdersdeur.

Heeft iemand een tip?

Dank!

JP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-10-2017 17:39 #1441474 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Vraag Gerben
Gerrie Berrie heeft het bij mij destijds vakkundig ingebouwd. Gewoon een spy setje van een paar tientjes via internet besteld plus het arbeidsloon van Gerben.
Werkt prima, centraal vergrendelen/ontgrendelen met een druk op de knop en ook knipperende alarmlichten tijdens die handeling.
Je zou hem een PB kunnen sturen of hij tijd/zin heeft om dit te doen?
Nee heb je, ja kun je wellicht krijgen.
groet,
Pascal

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2017 10:26 #1441500 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Je moet even een
Je moet even een bedieningsmotortje van van een andere deur op de kop tikken.
In de bestuurdersdeur ontbreekt deze namelijk.
Het motortje kan je zonder al te vele moeite in het bestaande kastje van de bestuurdersdeur drukken.

Daarna is het een kwestie het het aftermarket setje aansluiten op de relais verbinding achter het handschoenen kastje. Dat is zelfs mij gelukt, ondanks mijn allergie voor alles wat met stroom te maken heeft.

Lijkt me perfect klusje voor op een sleuteldag.
Als je het al een keer gedaan hebt, of een beetje verstand van elektra hebt is het zo gepiept.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2017 10:33 #1441503 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Handige linkjes
Handige linkjes
Aanpassen motortje/actuator bestuurderdeur:
<a href=" volvo700vereniging.nl/node/40841 "> volvo700vereniging.nl/node/40841
Locatie van relaisvoet, met schema voor de aansluitingen:
<a href=" volvo700vereniging.nl/node/51334 "> volvo700vereniging.nl/node/51334

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2017 12:36 #1441530 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Inbouwen
Hey JP,

Ik wil gerust een setje voor je inbouwen hoor waarbij ook de bestuurdersdeur gewoon meedoet.

Groeten,
Gerben

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2017 13:58 #1441622 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic 't Staat wel flink
Playboy loopt nonchalant naar zijn wagen en drukt op een knopje. vervolgens gaan de alarmlichten knipperen en de deursloten springen open. Stoer hoor...

VVolgens het veVerbond van Verzekeraars zijn de meeste inbraken tegenwoordig digitaal. Omdat er geen braakschade is hoeft er dan ook niets te worden vergoed.

Het wordt nog erger. Enkele onderzoekers ontdekten dat de sleutel van Volkswagen te kraken was. De deur kon worden opengemaakt. Middels de dreiging van civiele procedures via dagvaardingen werden deze mensen monddood gemaakt.

En dat het nóg erger kan blijkt uit het volgende. Het gezaghebbend orgaan Wired meldde op 10-08-2016 echter dat een onderzoeksteam van de Engelse Universiteit van Birmingham en het Duitse ingenieursbureau Kaspar & Oswald er in waren geslaagd het sleutelloze systeem van Volkswagen te kraken.

Dit publiceerden de onderzoekers na een onderzoek waarmee zij de startbeveiliging van miljoenen VW auto’s wisten te omzeilen. Zij werden met de publicatie gehinderd door een juridische procedure waarmee Volkswagen de publicatie hier van twee jaar wist te vertragen.

Uiteindelijk werden de resultaten toch op een congres van de Birminghamse Universiteit gepresenteerd. Het bleek dat met een in de handel verkijgbaar populair computerprintje (een Arduino) met enkele simpele modificaties, een dertigtal wagens die van dit systeem gebruik maakten (waaronder Audi, Opel, Mercedes en Alfa Romeo) de onbreker zó weg kon rijden. Zonder sleutel dus!

Conclusie: Vermijd alles wat draadloos is.

In die zin lijkt mij een geknutselde oplossing zeer zeker onveilig. Jammer maar helaas.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC