Voltage Lambda en LMM testen.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 20:59 #1107012 door Gerben Mol
Voltage Lambda en LMM testen. is gemaakt door Gerben Mol
Dag Volvisti,

Ergens op dit forum staat een pinout van de LMM's en ook hoe deze zijn te testen, weet iemand waar ik hem terug kan vinden?
Zoeken via de zoekmachine vindt ik alleen maar "probleem gevallen" en niet het overzichtje dat ik zoek. Ik heb ook de documenten pagina doorgekeken maar niks kunnen vinden.

Tweede vraag: Wat zijn ongeveer de voltages die je mag verwachten van een Lambdasonde? Stationair draaiend meet ik 0,65 volt. ECU geeft foutmelding over "signaal Lambda sonde" maar dus niet over de bijregelingen o.i.d. Motor loopt verder prima.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2017 21:01 #1439978 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Iets gevonden
Toch nog iets kunnen vinden over de LMM hier..

volvo700vereniging.nl/node/30392

Niet precies wat ik zocht, dacht dat er ergens netjes een docu pagina over was. Maar kan mij hier waarschijnlijk wel mee redden.

Groeten,
Gerben

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2017 11:37 #1440494 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Lambda sonde testen.
Stationair laten lopen, De spanning moet op de sensordraad continu schommelen van 0.2 naar 0.8 volt en weer terug. Zo niet, dan kan de massa slecht zijn. Meet dan eens over de uitlaatpijp en de massa van de wagen. Daar mag geen spanning over staan, 0,2 volt is al veel te veel. Remedie: bouw de sensor om van drie- naar vierdraads. Sensor schoonmaken. Draad blank maken, einde om de sensor draaien. Vastzetten met een (rvs!) slangklem. Langs de sensorkabel naar voren voeren en op de massa vastzetten.

De sensor testen op sompele wjze: trap het gaspedaal in, zet het toerental op 2 a 3000 toeren en houd het gas vast. Het toerental moet constant blijven. Zo niet, einde sensor.

Nieuwe sensor? Let op, de prijzen voor een goede merksensor varieren van 5 tientjes tot 180 Eurootjes.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2017 14:49 #1442492 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic en dan nog een
De gasinstallatie moet ook wrden ingeleerd, liefst maandelijks.

De procedure staat ergnens in enkele van mijn bijdragen eschreven.

Bij het inleren woprdt een middenwaarde ingesteld van de actuator. Staat deze namelijk te ver dicht dan is het mengsel te arm, staat deze te ver open dan kan het mengsel te rijk worden. Dat zie je terug in het gasverbruik.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC