945 ECC Autosystems (1998) defect - vervangen of repareren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2017 12:08 #1106931 door V700 register
Hallo, ik heb in juni mijn 3e 945 gekocht. Deze is uit 1998 en heeft het "modernste" ECC systeem van Autosystems. Deze heeft niet de gebruikelijke 3 draaiknoppen en drukknoppen, maar dit is een digitaal systeem met aanraaktoetsen (zie plaatje bijlage). Ik heb het probleem dat er geen ventilatielucht komt uit de midden console roosters en de kleine roosters links en rechts bij de voorportieren. Volgens mijn garage (Berlé Amsterdam) komt het doordat de ECC stuk is, niet door vacuum problemen wat meestal de oorzaak is. Ik heb nu twee opties: kijken of ik een vervangend systeem kan vinden, of de bestaande unit maken. Ik ben (nog) geen groot autosleutelaar, maar ik ben wel vrij goed thuis in electronica (versterkers bouwen etc.). Repareren van printplaten, vervangen van electronica doe ik geregeld, dus een ECC fiksen is wellicht ook door mij wel te doen.

Vragen:
1) Hoe kom ik aan een schema van deze unit?
2) Als ik de unit zou willen vervangen, waar zou ik dan moeten zoeken? Het lastige is dat ik geen specifiek typenummer of aanduiding weet van deze uitvoering, dus ik kom standaard bij de 3-knoppen units terecht.

Ben benieuwd! Groeten, Jan

NB Ik heb al veel in de ECC treads zitten zoeken, maar met deze specifieke ECC is het een beetje zoeken naar een naald in een hooiberg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2017 12:47 #1439467 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic http://deltamil.nl/
Deze is ingebouwd door Deltamil.
Op hun site zie ik deze unit niet in de onderdelenlijst, maar vast wel leverbaar.
Ook kun je de onderdelenlijn proberen voor een sloper. Je ziet ze niet veel.
Wanneer er alleen iest mis is met de luchtstroom kun je de ventilatie kleppen vast zetten.
Uit de roosters waar je het over hebt, hoort altijd lucht uit te komen wanneer de draaiknoppen, 4 stuks, bij de roosters open staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2017 12:54 #1439468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adrian, dank! "Deltamil" is
Adrian, dank! "Deltamil" is idd het magische woord! Ik ga contact opnemen en speur verder...

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2017 20:19 #1439474 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic aansturing magneetkoppelingen
Wat Berle misschien over het hoofd ziet.
De auto is omgebouwd van handbediening naar Deltamil ECC.
Je hebt het over een vacuum systeem voor aansturing van de kleppen.
Het kan zijn dat de Deltamil aansturing van de kleppen gelijk is aan de aansturing van de Volvo ECC.
Dan zou je ook een Volvo ECC kunnen plaatsen. Die zijn beter te vinden.
Ingeval van aansturing van de Deltamil ECC op een vacuum systeem. Dan is er ook een soort interface voor aansturing van het vacuumsysteem. Hierop zit ook een kleine printplaat die wel eens stuk gaat. Bij aanschaf van mijn 945 was dat ook het geval. Door de printplaat wat aan te drukken was het probleem verholpen. Zo werkt het al 4 jaar met een prop er tussen.
Informatie over het systeem vind je in de vraagbaak:
volvo700vereniging.nl/node/10528

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2017 14:35 #1439483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elektrisch schema
Hoi,
Ik heb enige tijd geleden een schema geüpload op de site. Elektrisch schema deltamil. Moet er nog op staan.
Succes!

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2017 19:10 #1439508 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic ECFC Autosystems
Je kunt natuurlijk ook een andere Berlé proberen...

;-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC