luidsprekers achterdeuren bedrading?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2017 20:10 #1106877
door V700 register
luidsprekers achterdeuren bedrading? is gemaakt door V700 register
Ik probeer luidsprekers in de achterdeuren aan te sluiten. Bij de radio heb ik een stekker met 4 draden. Geel-bruin, bruin, geel-zwart en zwart. Volgens het schema de aansluiting voor de achter luidsprekers.
Echter bij/in de achterdeuren zit niets. Volgens het schema zouden er ergens achterin de auto twee stekkers moeten zitten. Aan de linkerkant geel/bruin en bruin. Aan de rechterkant geel/zwart en zwart.
Ik kan ze niet vinden. Niet bij de B-stijl, dat leek me logisch. Ook niet achterin. Het is helaas niet te zien waar de 4 draden naar toe gaan. In het gootje linksonder langs de stoel waar een bundel draden naar achteren gaat heb ik ze allemaal 1 voor 1 bekeken maar ik zie geen geel-zwart en geen geel bruin.
Iemand een idee waar ik het andere einde van de radio stekker met 4 aansluitingen kan vinden?
Hartelijk dank,
Rob
Echter bij/in de achterdeuren zit niets. Volgens het schema zouden er ergens achterin de auto twee stekkers moeten zitten. Aan de linkerkant geel/bruin en bruin. Aan de rechterkant geel/zwart en zwart.
Ik kan ze niet vinden. Niet bij de B-stijl, dat leek me logisch. Ook niet achterin. Het is helaas niet te zien waar de 4 draden naar toe gaan. In het gootje linksonder langs de stoel waar een bundel draden naar achteren gaat heb ik ze allemaal 1 voor 1 bekeken maar ik zie geen geel-zwart en geen geel bruin.
Iemand een idee waar ik het andere einde van de radio stekker met 4 aansluitingen kan vinden?
Hartelijk dank,
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2017 21:33 #1438926
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Al
een deurpaneel eraf gehaald ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2017 09:15 #1438930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep deurpaneeltje eraf....
......Helemaal niets. Als ik goed naar het schema kijk zouden de stekkers bij de c stijl moeten zitten. Das toch een beetje een rare plek. Of zijn die dingen voor hoedeplank luidsprekers?
Rob
Rob
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2017 14:20 #1438941
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou de stekkers verwachten
Ik zou de stekkers verwachten in de deurstijl, dus B-stijl. Bij een auto met deurspeakers lopen ze van daar door de huls naar het portier.
In de C-stijl zouden stekkers voor hoedeplank speakers kunnen zitten, maar dat was bij mijn weten altijd optioneel,en alleen logisch in een sedan, niet in een estate.
Het is ook mogelijk dat jouw auto niet is voorbedraad voor achterspeakers, en dan kan de bedrading ergens onder het dashboard eindigen. Zou ik eens in de accessoireboeken moeten duiken: daar staan ook de kabeltjes die leverbaar waren beschreven. In de downloads hier staat ook zo'n boek voor modeljaar 1998 oid: je zou zelf eens kunnen neuzen.
In de C-stijl zouden stekkers voor hoedeplank speakers kunnen zitten, maar dat was bij mijn weten altijd optioneel,en alleen logisch in een sedan, niet in een estate.
Het is ook mogelijk dat jouw auto niet is voorbedraad voor achterspeakers, en dan kan de bedrading ergens onder het dashboard eindigen. Zou ik eens in de accessoireboeken moeten duiken: daar staan ook de kabeltjes die leverbaar waren beschreven. In de downloads hier staat ook zo'n boek voor modeljaar 1998 oid: je zou zelf eens kunnen neuzen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2017 19:24 #1438945
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Geel Zwart en Bruin Zwart is voor de hoedenplankspeakers.
Je zult zelf een zwart zwart /rood draad moeten trekken.( zooo jaren tachtig .)
Je zult zelf een zwart zwart /rood draad moeten trekken.( zooo jaren tachtig .)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2017 19:53 #1438947
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank jullie wel :-)
Ik ga draden trekken.....
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2017 23:40 #1439019
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achterdeuren
Bij mijn 940 uit 1997 zaten heel mooi een bruin en blauwe draad in foam, zonder speaker, achter de speakerkap. Helaas blekende draden niet te zijn doorgetrokken. Ik heb uiteindelijk 6 nieuwe speakers en een Alpine radio laten inbouwen in Zoetermeer. Kost wat, maar ik kwam er niet uit met al de draden bij de niet originele JVC radio-Cd speler.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2017 12:36 #1439066
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog even afronden
Er is inderdaad voorbij het dashbord niets te vinden. Zelluf draadjes getrokken. Schopplaten middenconsole gootjes b-stijl de deurpaneeltjes, de hele mikmak eraf. De stekker met 9 aansluitingen was er al afgeknipt dus ik heb iso stekkers aan de auto gemaakt. Het werrukt 
Ik blij, kinderen ook blij. Die hoorden achterin niet veel of ik werd voorin doof.
Nog een aangenaam toeval. Er zitten 2 losse constante plus draadjes bij de radio. Ik dacht dat is mooi meer powerrrr
Maar eentje had 12 volt de andere niets. Geen idee waarom. Dan maar met 1.
's Avonds viel het muntje. Het lege draadje komt natuurlijk voltjes halen en niet brengen. De deurverlichting aan de rechterkant doet het al 15 jaar niet. Hoera en inderdaad, was de plus van de deurverlichting. Ze zitten nu weer samen gezellig in 1 stekkertje en de deurverlichting doet het weer
Dank voor de reacties, Rob

Ik blij, kinderen ook blij. Die hoorden achterin niet veel of ik werd voorin doof.
Nog een aangenaam toeval. Er zitten 2 losse constante plus draadjes bij de radio. Ik dacht dat is mooi meer powerrrr

's Avonds viel het muntje. Het lege draadje komt natuurlijk voltjes halen en niet brengen. De deurverlichting aan de rechterkant doet het al 15 jaar niet. Hoera en inderdaad, was de plus van de deurverlichting. Ze zitten nu weer samen gezellig in 1 stekkertje en de deurverlichting doet het weer

Dank voor de reacties, Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2017 23:09 #1439355
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadjes
Breek me de b*k niet los.....
745 GL 1992 met D24 motor, beter gezegd de tussenneus uit 92 met 940 dashboard.
In mijn achterdeuren zit dan wel bekabeling voor de speakers Wit en Geel/Wit,
Makkelijke kleur toch... maar onder bij het dashboard totaal niets nada noppus te vinden,
Balen als radio stekker, dan maar draden gaan trekken, maar er zitten draden dus dan moeten ze ook aangestuurd kunnen worden toch?
Juist we trekken de stoute schoenen aan en demonteren de plastiek meuk(ja na 25 jaar is het meuk geworden) had toch 960 deur/raam lijsten aangeschaft dus kon ik ze gelijk wisselen,
Dan gaan we dus draden volgen, het blijft wit geel/wit tot de eerste stekker links onder het dashboard, dan verandert het in een andere kleuren combinatie,
Deze combinatie gecontroleerd achter de radio maar niet te vinden.
We gaan dus verder met de speurtocht,
Kom je bij een volgende stekkerblok uit en daar verandert het weer van kleur namelijk Geel/Bruin Geel/Zwart en Groen/Bruin Groen/Zwart,
En mocht je nou logisch gaan denken dan adviseer ik je om dat niet te gaan doen...
Namelijk Geel/Bruin is de + links en Groen/Bruin de - Links,
Geel/zwart de + Rechts en Groen/zwart de - Rechts.
En om dan nog maar even te bedenken dat het allemaal originele Volvo bedrading is.
En dan kun je er nog zoveel bedradings schema's erbij pakken geloof mij de kleuren kloppen in 9 van de 10 gevallen niet,
De beste methode is gewoon de helft van je auto demonteren en de draden te volgen tot het punt waar je wezen wil.
echter dit is een tijd rovende klus en een vies karweitje want die zwarte tape blijft echt overal aan kleven behalve aan de kabelboom.
En mocht je achter je radio een Groen(vrouwtje) stekkertje vinden die is van je achter speakers alleen kan het dus zijn dat de kleuren niet overeen komen met wat je in de deuren vind.
De sedan heeft nog de optie op hoedenplank speakers echter deze heeft weer een aparte aansluiting voor op je radio(in veel gevallen word dit gecombineerd met een originele versterker).
745 GL 1992 met D24 motor, beter gezegd de tussenneus uit 92 met 940 dashboard.
In mijn achterdeuren zit dan wel bekabeling voor de speakers Wit en Geel/Wit,
Makkelijke kleur toch... maar onder bij het dashboard totaal niets nada noppus te vinden,
Balen als radio stekker, dan maar draden gaan trekken, maar er zitten draden dus dan moeten ze ook aangestuurd kunnen worden toch?
Juist we trekken de stoute schoenen aan en demonteren de plastiek meuk(ja na 25 jaar is het meuk geworden) had toch 960 deur/raam lijsten aangeschaft dus kon ik ze gelijk wisselen,
Dan gaan we dus draden volgen, het blijft wit geel/wit tot de eerste stekker links onder het dashboard, dan verandert het in een andere kleuren combinatie,
Deze combinatie gecontroleerd achter de radio maar niet te vinden.
We gaan dus verder met de speurtocht,
Kom je bij een volgende stekkerblok uit en daar verandert het weer van kleur namelijk Geel/Bruin Geel/Zwart en Groen/Bruin Groen/Zwart,
En mocht je nou logisch gaan denken dan adviseer ik je om dat niet te gaan doen...
Namelijk Geel/Bruin is de + links en Groen/Bruin de - Links,
Geel/zwart de + Rechts en Groen/zwart de - Rechts.
En om dan nog maar even te bedenken dat het allemaal originele Volvo bedrading is.
En dan kun je er nog zoveel bedradings schema's erbij pakken geloof mij de kleuren kloppen in 9 van de 10 gevallen niet,
De beste methode is gewoon de helft van je auto demonteren en de draden te volgen tot het punt waar je wezen wil.
echter dit is een tijd rovende klus en een vies karweitje want die zwarte tape blijft echt overal aan kleven behalve aan de kabelboom.
En mocht je achter je radio een Groen(vrouwtje) stekkertje vinden die is van je achter speakers alleen kan het dus zijn dat de kleuren niet overeen komen met wat je in de deuren vind.
De sedan heeft nog de optie op hoedenplank speakers echter deze heeft weer een aparte aansluiting voor op je radio(in veel gevallen word dit gecombineerd met een originele versterker).
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2017 08:28 #1439358
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tom, eerlijk gezegd heb ik
Tom, eerlijk gezegd heb ik nog nooit meegemaakt dat het originele draadschema verkeerde kleuren aangeeft. Wel dat ik niet het juiste originele draadschema te pakken had... Je moet echt het boek voor de juiste markt en de juiste bouwjaarletter hebben, dan klopt in mijn ervaring alles.
Dan nog: er zijn verschillende kabelbomen optioneel geweest voor de audio, bijvoorbeeld voor de losse eindversterker, of voor de tweeters in een 940.
Dan nog: er zijn verschillende kabelbomen optioneel geweest voor de audio, bijvoorbeeld voor de losse eindversterker, of voor de tweeters in een 940.
Moderators: Jerry Stam