Knipperlicht linksvoor werkt soms wel <=> meestal niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2017 13:30 #1106815
door V700 register
Knipperlicht linksvoor werkt soms wel <=> meestal niet is gemaakt door V700 register
Goedemiddag liefhebbers,
Kom ik vorige week terug van een onderhoudsbeurt met vervangen waterpomp bij Schmidt-Gemert, zit ik meteen de volgende dag met een electronica probleem(pje). Heeft natuurlijk niets met elkaar te maken maar wel lullig, komt nooit goed uit.
Probleem: knipperlicht linksvoor werkt niet naar behoren (soms wel, meestal niet). Bij richting aangeven gaat het groene pijltje in het dashboard snel knipperen. Het lampje is niet kapot want als ik het lampje eruit haal en er weer in stop (beetje friemelen), doet het knipperlicht het weer (eventjes). Stukje rijden en het probleem treedt weer op.
Wellicht zal het iets van een slecht contact zijn, toch? Daar heb ik op dit forum wel eens iets van gelezen.
Over vier weken gaan we op vakantie naar Frankrijk en wil ik het probleem opgelost hebben. Kan ik dit als onervaren sleutelaar oplossen? Weer op en neer naar Gemert zie ik nu even niet zitten.
Wie kan mij helpen met tips?
Alvast bedankt! Groeten Willem uit Tilburg
Kom ik vorige week terug van een onderhoudsbeurt met vervangen waterpomp bij Schmidt-Gemert, zit ik meteen de volgende dag met een electronica probleem(pje). Heeft natuurlijk niets met elkaar te maken maar wel lullig, komt nooit goed uit.
Probleem: knipperlicht linksvoor werkt niet naar behoren (soms wel, meestal niet). Bij richting aangeven gaat het groene pijltje in het dashboard snel knipperen. Het lampje is niet kapot want als ik het lampje eruit haal en er weer in stop (beetje friemelen), doet het knipperlicht het weer (eventjes). Stukje rijden en het probleem treedt weer op.
Wellicht zal het iets van een slecht contact zijn, toch? Daar heb ik op dit forum wel eens iets van gelezen.
Over vier weken gaan we op vakantie naar Frankrijk en wil ik het probleem opgelost hebben. Kan ik dit als onervaren sleutelaar oplossen? Weer op en neer naar Gemert zie ik nu even niet zitten.
Wie kan mij helpen met tips?
Alvast bedankt! Groeten Willem uit Tilburg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2017 13:46 #1438373
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ander knipperlicht.
Ander knipperlicht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2017 14:04 #1438375
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch lampje?
Toch het lampje vervangen, Lex?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2017 14:06 #1438376
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Draad
Controleer de draad even vanaf het knipperlicht richting "stuur"
Bij mij zelfde symptomen en draadbreukje daar.
Bij mij zelfde symptomen en draadbreukje daar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2017 14:33 #1438378
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon
't lampje zelf?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2017 20:40 #1438383
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampje zelf
Ik vermoed ook het lampje zelf, maar kan natuurlijk wat anders zijn. Kan zijn dat het lampje doorgebrand is en de gloeidraad soms wel, soms niet contact maak. Wissel even de lampjes links en rechts, verhuist het probleem ook naar de andere kant dan is het lampje zeker de boosdoener, blijft het probleem aan dezelfde kant dan zoeken we verder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2017 09:38 #1438423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je!
Bedankt voor de tips!
Het knipperlicht doet het raar genoeg nu al twee dagen goed.... Zo gauw de storing weer optreedt, volg ik het advies van Frederik.
Gr. Willem
Het knipperlicht doet het raar genoeg nu al twee dagen goed.... Zo gauw de storing weer optreedt, volg ik het advies van Frederik.
Gr. Willem
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2017 14:27 #1438456
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Knipperdiscussie
Leuk verhaal. Een knipperlicht hoort aan en uit te gaan. Maar de tijd dat het uit is moet gelijk zijn aan de tijd dat het lamje aan is en mag niet te lang zijn.
)
Oplossing: Lampje er uit een wegkeilen. Die dingen kosten amper iets. Contacten nalopen in de gehele draad. Contactreiniger op contacten en stekkeraansluitingen (ook de massa-aansluiting, deze is meestal de oorzaak!) en nieuw lampje inzetten.

Oplossing: Lampje er uit een wegkeilen. Die dingen kosten amper iets. Contacten nalopen in de gehele draad. Contactreiniger op contacten en stekkeraansluitingen (ook de massa-aansluiting, deze is meestal de oorzaak!) en nieuw lampje inzetten.
Moderators: Jerry Stam