knipperlichten en gordelverklikkers werken soms
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2017 16:04 #1106769
door V700 register
knipperlichten en gordelverklikkers werken soms is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb sinds een paar maanden een volvo 740gl sedan. Ik heb echter een paar kleine probleempjes met de auto.
Mijn knipperlichten functioneren soms. Het begon ermee dat mijn knipperlichten niet meer werkten als ik mn gordel niet om had. Maar zolang de gordel om was geen probleem.
Daarna een tijdje dat de knipperlichten het soms niet deden, maar na de hendel een paar keer heen en weer te doen functioneerde deze wel weer.
Nu doet mn knipperlicht het niet meer. heel soms nog is.
Het relais heb ik er al uit gehad schoongemaakt en weer erin gedaan. maar dit heeft niet geholpen.
Is het gewoon kwestie van relais vervangen? of zal er meer aan de hand zijn?
Is er een makkelijkere manier om de relais eruit te halen dan te friemelen achter de zekeringen, en op goed gevoel het relais erin te drukken?
Als ik de auto aanzet dan brand het storingslampje van mn lampen.
Nadat ik alle lampen heb gecontroleerd kwam ik erachter dat er geen 1 kapot is.
Nadat ik de auto start trap ik een keer op de rem en dan is het storingslampje weer weg.
Maar als ik een aanhanger achter de auto hang dan blijft het lampje branden. dus alle lampen van de aanhanger gecontroleerd maar hier functioneert ook alles gewoon van.
De auto geeft dus aan dat er een lampje kapot is. maar alle lampen doen het gewoon?
iemand die hier een oplossing voor weet of het zelfde probleem heeft gehad?
Ik heb sinds een paar maanden een volvo 740gl sedan. Ik heb echter een paar kleine probleempjes met de auto.
Mijn knipperlichten functioneren soms. Het begon ermee dat mijn knipperlichten niet meer werkten als ik mn gordel niet om had. Maar zolang de gordel om was geen probleem.
Daarna een tijdje dat de knipperlichten het soms niet deden, maar na de hendel een paar keer heen en weer te doen functioneerde deze wel weer.
Nu doet mn knipperlicht het niet meer. heel soms nog is.
Het relais heb ik er al uit gehad schoongemaakt en weer erin gedaan. maar dit heeft niet geholpen.
Is het gewoon kwestie van relais vervangen? of zal er meer aan de hand zijn?
Is er een makkelijkere manier om de relais eruit te halen dan te friemelen achter de zekeringen, en op goed gevoel het relais erin te drukken?
Als ik de auto aanzet dan brand het storingslampje van mn lampen.
Nadat ik alle lampen heb gecontroleerd kwam ik erachter dat er geen 1 kapot is.
Nadat ik de auto start trap ik een keer op de rem en dan is het storingslampje weer weg.
Maar als ik een aanhanger achter de auto hang dan blijft het lampje branden. dus alle lampen van de aanhanger gecontroleerd maar hier functioneert ook alles gewoon van.
De auto geeft dus aan dat er een lampje kapot is. maar alle lampen doen het gewoon?
iemand die hier een oplossing voor weet of het zelfde probleem heeft gehad?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
07-06-2017 17:10 #1438056
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic gordelvanger schoonmaken en smeren? duitse auto?
Knipperlichten/alarmlichten en gordelverklikker werken in sommige auto's samen via hetzelfde relais/clignoteur, dus daar kan iets mis zijn, maar omdat het verandert als de gordel aan gaat kan het ook zijn dat je gordelvanger geen of niet goed kontakt maakt?
Verder zijn er volvo's die willen dat je voor je wegrijdt de remlichten test. Het remmen stuk lampje gaat pas uit nadat je hebt geremd en beide remlichten aan zijn geweest. Volgen mij las ik op dit forum dat de duitse volvo's dat doen.
Verder zijn er volvo's die willen dat je voor je wegrijdt de remlichten test. Het remmen stuk lampje gaat pas uit nadat je hebt geremd en beide remlichten aan zijn geweest. Volgen mij las ik op dit forum dat de duitse volvo's dat doen.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2017 19:32 #1438061
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Remmen: zo hoort het te zijn.
Remmen: zo hoort het te zijn. Prima dus.
Knipperlichten: ander relais proberen.
Knipperlichten: ander relais proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2017 10:27 #1438078
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knipperlicht werkt weer, remmen??
Toen ik gistermiddag in de file stond ben ik beetje aan het knooien geweest met mijn relais, voor het knipperlicht werkt deze nu weer, maar voor de gordelverklikkers nog niet. door hem paar keer heen en weer te doen in de relais voet deed het knipperlicht het opeens weer, denk dat hij geen goed contact maakte oid.
Als de remmen zo hoort te zijn, waarom blijft dit lampje dan branden wanneer ik er een aanhanger achter doe?
Als de remmen zo hoort te zijn, waarom blijft dit lampje dan branden wanneer ik er een aanhanger achter doe?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2017 11:07 #1438081
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic omdat ie dan in de war is mbt
omdat ie dan in de war is mbt weerstandverschillen en massa. Er zijn wat lampjes bijgekomen waar ie niet op gerekend had.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2017 11:54 #1438082
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Quote:
Quote:
"Als de remmen zo hoort te zijn, waarom blijft dit lampje dan branden wanneer ik er een aanhanger achter doe?"
==> Kijk ook even hoe de verlichting voor je aanhangwagen is aangesloten. Op dit forum kun je genoeg voorbeelden vinden waar dit op de bedrading van 1 achterlicht is gedaan en niet op de "juiste" Volvo stekker manier. In dat geval gaat het lampje kapot lampje branden als de aanhanger wordt aangesloten / je remt. Overigens heeft Volvo een mooi lampje in de tellerbak voor als je de aanhanger hebt aangesloten.
volvo700vereniging.nl/node/34207
"Als de remmen zo hoort te zijn, waarom blijft dit lampje dan branden wanneer ik er een aanhanger achter doe?"
==> Kijk ook even hoe de verlichting voor je aanhangwagen is aangesloten. Op dit forum kun je genoeg voorbeelden vinden waar dit op de bedrading van 1 achterlicht is gedaan en niet op de "juiste" Volvo stekker manier. In dat geval gaat het lampje kapot lampje branden als de aanhanger wordt aangesloten / je remt. Overigens heeft Volvo een mooi lampje in de tellerbak voor als je de aanhanger hebt aangesloten.
volvo700vereniging.nl/node/34207
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2017 20:14 #1438098
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knopje
Kijk eens naar het knopje van het alarmlicht .
Deze wordt zo weinig gebruikt dat hij smerig en "plakkerig"is geworden in de loop der tijd.Voorzichtig indrukken en uittrekken en kijken of dat soepel gaat.Denk aan het rode kapje !!!! die is erg gevoelig voor breuk .!!!!!Misschien zit er al een breukje waardoor hij stroef gaat en daardoor slecht contact maakt ,en deze storingen kan veroorzaken.
Ook kan je kijken bij de gordelsluiting, druk de bedrading van de gordelsluiting eens naar boven richting de sluiting terwijl je op de passagiersstoel zit .Gaat het relais nu knipperen ?
Deze wordt zo weinig gebruikt dat hij smerig en "plakkerig"is geworden in de loop der tijd.Voorzichtig indrukken en uittrekken en kijken of dat soepel gaat.Denk aan het rode kapje !!!! die is erg gevoelig voor breuk .!!!!!Misschien zit er al een breukje waardoor hij stroef gaat en daardoor slecht contact maakt ,en deze storingen kan veroorzaken.
Ook kan je kijken bij de gordelsluiting, druk de bedrading van de gordelsluiting eens naar boven richting de sluiting terwijl je op de passagiersstoel zit .Gaat het relais nu knipperen ?
- Johan Veldman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2017 12:43 #1438117
door Johan Veldman
Beantwoord door Johan Veldman in topic knipperlichten en gordelverklikkers werken soms
Het probleem met de knipperlichten en gordelverklikkers herken ik wel. Dit zit waarschijnlijk in het relais zelf. De grootste kans is dat de soldeerverbindingen haarscheurtjes bevatten. Dus met een geschikte soldeerbout alle soldeer verbindingen nog een keer overnieuw doen met een beetje soldeertin, met name van de zwaardere onderdelen EN van de aansluitpennen van het relais.
De relais zijn beter toegankelijk als je het bakje boven de relais verwijdert (2 schroeven waarvan één er schuin in zit, achter het plaatje van de sigarenaansteker die met een klipje vastzit).
Tenslotte kan het nog zijn dat je relaiscontacten zijn ingebrand. Schoonmaken met alcohol en lichtjes schuren kan helpen, maar vervangen is bestendiger.
Succes.
De relais zijn beter toegankelijk als je het bakje boven de relais verwijdert (2 schroeven waarvan één er schuin in zit, achter het plaatje van de sigarenaansteker die met een klipje vastzit).
Tenslotte kan het nog zijn dat je relaiscontacten zijn ingebrand. Schoonmaken met alcohol en lichtjes schuren kan helpen, maar vervangen is bestendiger.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2017 21:49 #1438124
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is er in het relaisvoetje
Is er in het relaisvoetje niet toevallig 1 van de stekkertjes uit het voetje gezakt en maakt daardoor af en toe kontakt?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2017 00:21 #1438294
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic De meeste tips
Zijn al gegeven
Het witte kunststof geval waar de relais in relais ingeprikt zitten kan je er uit krijgen en uit de console trekken. De kabelboom heeft een beetje overlengte daarvoor.
Dat werkt makkelijker met vervanging van een relais.
Linksvoor zit een soort vergrendeling. Bakje boven de relaisbak ( die waar de aansteker in zit er ook uithalen inderdaad).
Het witte kunststof geval waar de relais in relais ingeprikt zitten kan je er uit krijgen en uit de console trekken. De kabelboom heeft een beetje overlengte daarvoor.
Dat werkt makkelijker met vervanging van een relais.
Linksvoor zit een soort vergrendeling. Bakje boven de relaisbak ( die waar de aansteker in zit er ook uithalen inderdaad).
Moderators: Jerry Stam