instrumenten 740 GL 1989

  • Chris Balkenende
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-05-2017 13:50 #1106718 door Chris Balkenende
instrumenten 740 GL 1989 is gemaakt door Chris Balkenende
We hadden nog een 740 (745) GL uit 1989 staan die sinds december 2010 niet meer had gelopen, maar eens het mos/algen eraf gespoten, startkar eraan en kijken of hij lopen wilde
na 30 seconde liep hij weer OP DE OUDE BENZINE !
Wat gedaan moest worden:
Interieur schoonmaken zat dik onder de schimmel
Nieuwe uitlaat, remmen voor / achter uitelkaar, alternator reanimeren contact diodebrug schoonmaken, ruitenwissermotor gangbaar gemaakt
zelfs de accu hoefde niet vervangen te worden !!
de volgende onderdelen gebruikt:
4 andere banden / gebruikt hadden we nog liggen ( 4 jaar oud 7 mm profiel )
1 complete uitlaat, kat was nog te gebruiken
remvloeistof
4 nieuwe remslangen voor
1 stuurkogelhoes
1 fuseekogel links onder
2 ruitenwisserbladen
Verse olie / filter
Afgelopen vrijdag zonder problemen verse APK
loopt / rijd weer als vanouds
Het enige probleem wat er nog inzit is het instrumentenpaneel
het is een VDO met toerenteller, temperatuurmeter slaat meteen uit naar max. het is niet de zender
benzinemeter geeft leeg / vol / half vol aan al naar gelang het humeur van het ding
km teller dag teller werkt niet, snelheidsmeter en toerenteller werken wel
We hebben de instrumentenbak uitelkaar, iemand adviezen ?
Wegbrengen is een laatste optie, we willen eerst low budget proberen hem aan de gang te krijgen

Gr
Chris









Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Balkenende
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-05-2017 14:14 #1437503 door Chris Balkenende
Beantwoord door Chris Balkenende in topic Volvo 745 1989
Volvo 745 1989

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Balkenende
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-05-2017 17:48 #1437507 door Chris Balkenende
Beantwoord door Chris Balkenende in topic 745 1989
745 1989

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2017 18:46 #1437510 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Houd er rekening mee dat de
Houd er rekening mee dat de professional (ETS) je waarschijnlijk niet meer helpt als hij oordeelt dat er teveel aan de teller geprutst is (ik heb van anderen die ervaring gehoord). En VDO tellers zijn vrij zeldzaam, dus een vervanger is lastig te vinden. Wegbrengen met grote kans van slagen kost je rond de 100 euro, dus ik zou het zelf wel weten...
Km/dagteller kan de tellerset zijn, de sensor in de achteras, of de bedrading er naartoe. Voor die laatste is een reparatiesetje te koop bij Elbert Bos.
Als ik de temperatuurmeter als uitgangspunt neem, denk ik overigens dat er vooral een aardeprobleem is: kan in de teller zitten en kan in de bedrading zitten. Loop alles eens na met contactreiniger en controleer de massapunten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Balkenende
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-05-2017 19:32 #1437514 door Chris Balkenende
Beantwoord door Chris Balkenende in topic Bedankt Willem,
Bedankt Willem,

We gaan inderdaad eerst eens alle stekkerverbindingen nalopen cq vervangen
bijna alles is geoxideerd, wat na 7 jaar stilstand buiten onder de bomen niet zo gek is De stekkers die we zijn tegengekomen werden/worden ook in Volvo trucks gebruikt, liggen daar gewoon op de plank, en kosten aanmerkelijk minder dan bij de personenwagendealers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD