Gesmolten zekering nummer 15, 940 estate
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2017 19:00 #1106653
door V700 register
Gesmolten zekering nummer 15, 940 estate is gemaakt door V700 register
De zekering van de ruitenwissers in mijn Volvo 940 estate is doorgebrand. Ik heb tot twee keer toe de 25 amp zekering vervangen, maar deze brand direct door wanneer ik m erin plaats. Volgens het schema zit er op deze zekering alleen de ruitenwissers en de claxon.
Heeft iemand een idee waar dit probleem in kan zitten? Of beter nog, hoe ik het kan oplossen?
Heeft iemand een idee waar dit probleem in kan zitten? Of beter nog, hoe ik het kan oplossen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2017 20:14 #1436758
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toet
even de toeter loskoppelen en dan kijken .
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2017 07:59 #1436773
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En als je dan toch bij de
En als je dan toch bij de wissermotor moet, dan moet de paravan eraf.
Dat gaat als volgt: eerst de ruitewisserarmen eraf, dan de rubbers voorzichtig losmaken (ze scheuren makkelijk bij het bevestigingsoogje - maar met veel kruipolie of zeepsop kan het heel blijven).
Vervolgens links en rechts in de spatbordgoot een boutje los, en (heel belangrijk) ook eentje ongeveer middenin de paravan, hoog tegen het schutbord. Zit vaak verstopt onder het rubber wat daar loopt, en vergeet je 'm, dan is de paravanplaat krom.
Nu als laatste met twee man de plaat loskantelen: eerst voor een eindje omhoog, dan naar voren schuiven: de achterkant zit met een soort haakjes. Beetje spelen met de stand va de motorkap (normaal open en verticaal) om voldoende ruimte te krijgen.
Dat gaat als volgt: eerst de ruitewisserarmen eraf, dan de rubbers voorzichtig losmaken (ze scheuren makkelijk bij het bevestigingsoogje - maar met veel kruipolie of zeepsop kan het heel blijven).
Vervolgens links en rechts in de spatbordgoot een boutje los, en (heel belangrijk) ook eentje ongeveer middenin de paravan, hoog tegen het schutbord. Zit vaak verstopt onder het rubber wat daar loopt, en vergeet je 'm, dan is de paravanplaat krom.
Nu als laatste met twee man de plaat loskantelen: eerst voor een eindje omhoog, dan naar voren schuiven: de achterkant zit met een soort haakjes. Beetje spelen met de stand va de motorkap (normaal open en verticaal) om voldoende ruimte te krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2017 17:32 #1436862
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het was even zoeken, maar
Het was even zoeken, maar uiteindelijk zat het m niet in de claxon of ruitenwissers zelf. Op dezelfde zekering zat nog een kabeltje met onbekende bestemming. Hier bleek de storing in te zitten. Alles functioneert weer zoals het hoort.
Moderators: Jerry Stam