Autoradio aansluiten / bomen-en-bos

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2017 08:22 #1106541 door V700 register
Autoradio aansluiten / bomen-en-bos is gemaakt door V700 register
Gisteren eens de radio uit de 940 gehaald. Een Sony aftermarket.
Ik wilde deze eigenlijk omruilen voor de radio van de 206 (een Kenwood aftermarket); de 206 maakt toch plaats en die radio heeft wat meer opties; daarnaast vind ik het irritant dat de Sony elke keer bij uitschakelen gaat piepen als je het frontje er op laat zitten.
Bovendien mist de Sony in de 940 het afdekraam, waardoor je het lelijke grijze inbouwframe ziet.

Maar nu blijken ze dus niet matchen qua aansluitingen. Er zit in de 945 een verloopkabelset die de auto en de radio aan elkaar zet.
Ik zou denken dat de autoradio's qua achteraansluitingen allemaal ISO zijn, maar dat lijkt dus niet zo te zijn.
De stekker in de Sony is duidelijk groter en dikker dan in de Kenwood.

Hoe zit dat nou... moet het zo zijn dat je een verloopset hebt van Volvo naar ISO, met een tweede radiospecifieke verloopset van ISO naar radio?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2017 14:01 #1435718 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Even naar de beter
Even naar de beter gesorteerde automaterialenshop: daar hangen de verloopkabeltjes wel in het rek. Misschien heb je geluk en is de Sony de radio met een afwijkende stekker: dan kan je volstaan met een Volvo-ISO verloop. Dat moet op voorraad zijn.
En anders kan je kijken of een Volvo-Kenwood verloop leverbaar is, of het verloop dat dat dan in de 207 zit mee overzetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2017 14:58 #1435719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat ik hem er nog
Ik denk dat ik hem er nog eens uit ga halen. Misschien heb ik iets gemist en zit er al een Volvo-naar-ISO in en dan voor de Sony een ISO-naar-Sony.

Waarom is dit niet gestandariseerd...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2017 19:30 #1435727 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Standaard!
Hallo Worteltjestaart

Dat is gestandaardiseerd! Er zit immers een ISO-stekker aan. Veel merken doen dat. Op de radio zelf zit een stekker die volgens hun het beste past bij hun radio (vaak kleiner dan ISO, want "kleiner" neemt nu eenmaal minder plaats in beslag. En je kunt zo meer signalen uit de radio laten komen). In die stekker past een kabelboompje, waaraan dan o.a. twee ISO-stekkers zitten. Maar bijvoorbeeld ook stekkers voor een externe versterker, een beeldscherm, etc.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2017 08:02 #1435741 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy
Bedankt Mathy.
Waarschijnlijk heb ik dan niet goed gekeken, en moet er naast auto-naar-iso ook nog een iso-naar-radio verloopbundel zitten. Als ik er tijd voor heb dus gewoon rustig eens uitpluizen, dank!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC