storing electro versus storing lpg

  • hugo brouwer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2017 08:17 #1106264 door hugo brouwer
storing electro versus storing lpg is gemaakt door hugo brouwer
Beste,

Ik heb twee storingen die los van elkaar optreden en soms samen.
Wie weet herkent een van jullie dit.

Het eerste is dat de auto onregelmatig niet wil starten.
Lege accu, lijkt het. Goed te weten is dat ik de auto een jaar geleden bij aanschaf heb voorzien van een nieuwe accu en dat de dynamo goed werkte.
Maar in een jaar tijd kan er met een auto van 20 jaar met 635.000 km veel gebeuren...
Als het goed gevroren heeft en de auto is twee dagen niet gebruikt dan start 'ie prima
Als ik een paar km heb gereden met licht, kachel en ontwaseming aan dan start 'ie soms niet meer.
Starten met kabels wil direct maar hij loopt heel langzaam in de toeren en ik moet gas bij geven.

Het tweede is dat de auto soms stottert op gas.
De installatie is 2,5 jaar geleden "gereviseerd" (je weet nooit wat dat inhoudt) en is al een keer bij een lokaal gasinbouwbedrijf ter diagnose geweest.
Ze kunnen niets vinden.
Maar ondertussen ben ik zo €20,- per maand aan benzine kwijt door dit gedonder.
En kan het stotteren op momenten van inhalen best link zijn...

Voor het eerste probleem ga ik binnenkort naar mijn garage.
Voor het tweede probleem sta ik voor een raadsel, en zij dus ook...
Ziet iemand een verband?

Dank voor meelezen en evt reageren.
Hugo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2017 11:36 #1433733 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Dynamo
Eerst maar eens de spanning van de dynamo testen. Daarna de boordspanning tijdens het rijden controleren. Die behoort rond de 13 V te blijven ook al schakel je veel gebruikers in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • hugo brouwer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2017 14:07 #1433752 door hugo brouwer
Beantwoord door hugo brouwer in topic en boordspanning tijdens
en boordspanning tijdens rijden fingeer ik door bij stilstand bv 2500 toeren te maken en dan wat electriek te gebruiken?
of MacGyver ik me op een openstaande motorkap terwijl mijn zoontje achter het stuur zit :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-01-2017 14:50 #1433753 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic de multimeter aansluiten op de sigarettenaansteker
en je zoontje hem van af de achterbank voor laten lezen. (in de gordels!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2017 18:52 #1433759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meten op de sigaretten aansteker
Let op, dit geeft een indicatie van het spanningsverloop, maar geen exact voltage van de afgegeven spanning door de dynamo.

Als bijvoorbeeld de massablokjes onder de kap gecorrodeerd zijn, kan de gemeten spanning .één tot twee volt lager zijn dan de spanning gemeten aan de accu.

Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2017 20:07 #1433762 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic LPi-injector
Kan best eens een LPI-injector zijn die hapert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2017 10:18 #1433777 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic D+ ?
Mijn mini voltmeters in de auto hangen nu aan D+. Af te takken van C3 aan de klokkenwinkel.
De 945 geeft 14,8 na een koude start en dat zakt naar 14,4.
De 940 geeft 14,0 na een koude start en dat zakt naar 13,8.
Nadeel van de ze aansluiting is dat je de spanning pas geleverd wordt wanneer de dynamo draait.

Meet ik aansluiting 15, accessoires, dan is de spanning afhankelijk van het aantal verbruikers.
945 13,4 - 14,0
940 12,8 - 13,6

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2017 14:19 #1433790 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zie niet zo snel een
Ik zie niet zo snel een verband tussen de ene en de andere storing (of je boordspanning moet zo ver zakken dat de afsluiters van je LPG-installatie niet bekrachtigd worden).
Te laag stationair en lege-accu verschijnselen wijzen in combinatie op een verdachte dynamo: ik heb zelf ook een stationair toerental van 200 gehad door (achteraf gebleken) een versleten dynamo. Die zou ik dus voor test even uitwisselen met een andere.

Timen noemt een LPI injector voor je gas-storing, maar ik lees nergens wat voor installatie dit om gaat. Bij een ringmixer of dampgas kan het een versleten verdamper zijn, bij LPi een matige pomp of slechte injector, in alle gevallen een luchtlek na de LMM, etc. Moeilijk te zeggen op een afstand.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • hugo brouwer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2017 12:30 #1433823 door hugo brouwer
Beantwoord door hugo brouwer in topic Morgen gaat de auto naar de
Morgen gaat de auto naar de garage voor een nieuwe kachel en een diagnose mbt de stroom.
Ik heb het te druk om me er mee bezig te houden en rijden zonder een kachel is koud maar vooral link met dit weer.
We zullen het zien, wil namelijk ook erg graag over twee weken op wintersport (=2500km+)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD