Kabelbomen Volvo 200 en 700 series

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2017 07:09 #1106237 door V700 register
Kabelbomen Volvo 200 en 700 series is gemaakt door V700 register
Zoals iedereen weet zijn de originele kabelbomen gewoon slecht van bovenstaande modellen. Ik kreeg deze tip van een klant van mij, waarbij ook een kabelboom verrot is van een B230A blokje.
Voor de prijs die Elbert Bos vraagt, kun je absoluut zelf geen nieuwe kabelboom maken. En nee, ik heb geen aandelen bij deze toko:

elbertbos.nl/index.php/en/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2017 13:38 #1433542 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Inderdaad een aanrader. Om de
Inderdaad een aanrader. Om de kwaliteit te kunnen beoordelen, heb ik een reparatiesetje voor de snelheidssensor op de achteras gekocht, en dat ziet er perfect uit.

Overigens: Elbert Bos is ook de maker van de kabelbomen die Dave Barton in Amerika via z'n site verkoopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2017 06:19 #1433562 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Was
ik ook achtergekomen Willem. Ben nu met een klant bezig met een kabelboom van een V6 die kats verrot is, maar nogmaals voor het geld wat hij vraagt kan ik zelf die kabelboom echt niet maken.

Ik heb alle (!!) kabelbomen van mijn diesel zelf opnieuw gemaakt, dus alle kabels in de diesel zijn vervangen maar toen wist ik nog niet van deze site af :). Weet trouwens ook niet zo of hij kabels maakt voor diesels. Maar ik kwam erachter van de week bij een 240 met een B230A motor en die klant kon mij vertellen dat Elbert die kabelboom kon leveren voor slechts 6 tientjes.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2017 00:23 #1433581 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik ken iemand die de
Ik ken iemand die de kabelbooom voor een 740 met B230E heeft gemonteerd, en die is ook heel tevreden.
Als ik de site van Dave volg, dan maken ze de kabelbomen heel precies na. Alles waarvan ze een voorbeeld in handen hebben gehad is leverbaar: heb je een ander model of bouwjaar, dan moet je in het ergste geval je bestaande kabelboom aanleveren als voorbeeld. Een enorme aanwinst bij restauratie: ik ga t.z.t. voor mijn 760 beslist ook een verse kabelboom bestellen!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC