aansluiten radio
- Wim Reinders (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2016 13:40 #1106208
door Wim Reinders (GAST)
aansluiten radio is gemaakt door Wim Reinders (GAST)
Ik heb een volvo 940 1990wil een nieuwe autoradio inbouwenechter de laatste eigenaar heeft de draden afgeknipt en vreemd verbonden
Heeft iemand een schema hoe i mijn nieuwe kenwood kan aansluiten
vr.gr.
Heeft iemand een schema hoe i mijn nieuwe kenwood kan aansluiten
vr.gr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2016 15:40 #1433422
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic schema
Het oudste schema wat ik heb is uit 1992. Als je mij per pm je email adres geeft dan mail ik het.
Piet
Piet
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2017 11:57 #1433448
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 1990 en 1992 zijn volgens mij
1990 en 1992 zijn volgens mij niet anders daarin. Alleen voor 1988 zijn er andere aansluitingen geweest, en het kan zijn dat de latere series (of luxe uitvoeringen) nog standaard bedrading hebben voor zaken als optionele versterkers.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2017 20:12 #1434410
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Er zal toch wel online iets te vinden zijn en anders ff puzzelen
Draden hebben niets voor niets kleurtjes
Meestal zijn de min speaker aansluitingen een bepaalde kleur en de plus dezelfde kleur isolatie maar dan met een witte streep
Dus geel/geelwit of blauw/blauwwit.
Met een batterijtje op die draden kan je een ploptest doen. Hoor je zo welke speaker met welke draden verbonden is.
Een zwarte draad is aarde. Rood is vast voeding , oranje geschakeld, blauw voor antenne aansturing. Even uit het hoofd maar het moet te vinden zijn.
zie een ISO stekker uit een sloper te vinden , daar zitten de draden vaak nog aan. Is ook een handige route hiervoor.
Maarrr misschien heb je het allang voor elkaar ondertussen.
Meestal zijn de min speaker aansluitingen een bepaalde kleur en de plus dezelfde kleur isolatie maar dan met een witte streep
Dus geel/geelwit of blauw/blauwwit.
Met een batterijtje op die draden kan je een ploptest doen. Hoor je zo welke speaker met welke draden verbonden is.
Een zwarte draad is aarde. Rood is vast voeding , oranje geschakeld, blauw voor antenne aansturing. Even uit het hoofd maar het moet te vinden zijn.
zie een ISO stekker uit een sloper te vinden , daar zitten de draden vaak nog aan. Is ook een handige route hiervoor.
Maarrr misschien heb je het allang voor elkaar ondertussen.
Moderators: Jerry Stam