- Berichten: 1
Koplampwisser motoren verschil links en rechts
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2016 23:11 #1106107
door Peter Beezemer
Koplampwisser motoren verschil links en rechts is gemaakt door Peter Beezemer
Zie de foto
Links is voor links op de auto en de rechtse is voor rechts op de foto
Volvo nr wat er op staat is ook anders, laatste cijfertje.
Op de ene staat ook een L en op de andere een R.
Maar ik zie geen enkel verschil verder.
Onderdelen zijn ook over te zetten. Precies eender.
Of draait de motor de andere kant of zo ?
Iemand die het weet ?
grt
Peter
Links is voor links op de auto en de rechtse is voor rechts op de foto
Volvo nr wat er op staat is ook anders, laatste cijfertje.
Op de ene staat ook een L en op de andere een R.
Maar ik zie geen enkel verschil verder.
Onderdelen zijn ook over te zetten. Precies eender.
Of draait de motor de andere kant of zo ?
Iemand die het weet ?
grt
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2016 09:18 #1432682
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic vermoed
Vermoed dat plus en min inderdaad gewoon zijn omgedraaid.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
27-11-2016 09:41 #1432683
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Koplampsneeuwschuivers
Ik zie een heel duidelijk verschil. De draairichtingen zijn verschillend.
Bij Volvo zouden ze niet helemaal lekker zijn wanneer ze voor links en rechts andere onderdelen gaan maken.
Wanneer je echt wilt weten wat het verschil is dan moet de de motor met L eens R monteren.
De motoren hebben verschillende draairichtingen. Dat ligt 'm in het schakelen van de motoren, de ruststanden zijn verschillend. Ik zou er maar niet wakker van liggen, het heeft niets te maken met gasgeven en remmen, want dat is het enige dat er bij een voertuig toe doet...
Bij Volvo zouden ze niet helemaal lekker zijn wanneer ze voor links en rechts andere onderdelen gaan maken.
Wanneer je echt wilt weten wat het verschil is dan moet de de motor met L eens R monteren.

De motoren hebben verschillende draairichtingen. Dat ligt 'm in het schakelen van de motoren, de ruststanden zijn verschillend. Ik zou er maar niet wakker van liggen, het heeft niets te maken met gasgeven en remmen, want dat is het enige dat er bij een voertuig toe doet...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
27-11-2016 11:46 #1432687
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik zal
eens goed kijken hoe het zit op basis van wat ik lees
Maar dan kan ik van een L een R maken door de draden te kruisen.
Ik neem echter aan dat de stekkers in de auto eender zijn en de stekkers die aan de wissermotoren zitten ook. Zowel links als rechts hebben dezelfde draadkleuren. Alleen zitten ze omgedraaid op de stekker ? wellicht ?
Is de ene stekker die aan de auto zit specifiek voor de rechterwissermotor en de andere specifiek voor de linker ? Beide stekkers bevinden zich bij het luchtfilter en niet een aan elke kant van de auto.
Of heeft Volvo de omdraaiing van de plus en de min in de wissermotoren gedaan.
Dat de stekkers wel dezelfde pin bezetting hebben maar dat in de ene motor de draden omgekeerd op de aansluitingen van de motor zijn gemonteerd ?
Maar dan kan ik van een L een R maken door de draden te kruisen.
Ik neem echter aan dat de stekkers in de auto eender zijn en de stekkers die aan de wissermotoren zitten ook. Zowel links als rechts hebben dezelfde draadkleuren. Alleen zitten ze omgedraaid op de stekker ? wellicht ?
Is de ene stekker die aan de auto zit specifiek voor de rechterwissermotor en de andere specifiek voor de linker ? Beide stekkers bevinden zich bij het luchtfilter en niet een aan elke kant van de auto.
Of heeft Volvo de omdraaiing van de plus en de min in de wissermotoren gedaan.
Dat de stekkers wel dezelfde pin bezetting hebben maar dat in de ene motor de draden omgekeerd op de aansluitingen van de motor zijn gemonteerd ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2016 13:13 #1432690
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic aansturing
De aansturing voor links en rechts is hetzelfde, stekkers kan je ook omwisselen bij de koplamp en dat maakt geen verschil.
Denk dat intern de aansluiting gewoon is omgedraaid bij het elektromotortje.
Gewoon eens proberen, zegmaar.
Groeten,
Gerben
Denk dat intern de aansluiting gewoon is omgedraaid bij het elektromotortje.
Gewoon eens proberen, zegmaar.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam