lh2.2 naar lh2.4 probleem

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2016 10:24 #1106060 door V700 register
lh2.2 naar lh2.4 probleem is gemaakt door V700 register
Beste Forumleden,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een volvo 740gl (b230e) station uit 1988.
Na een maand in bezit te zijn van deze auto heb ik een volvo 760 2.3 turbo (b230ft) gekocht om de motor en kabelboom over te zetten.
De motor zit er ondertussen in en is aangesloten op de bijbehorende computers.
Nu is het probleem dat hij geen vonk krijgt en geen benzine (bobine krijgt wel 12v ook als het contact op uit staat)
De startmotor doet het al wel en de motor gaat gewoon rond maar start dus niet.

Dus om samen te vatten:
Ik heb de motor uit de 760 gehaald en in mijn 740 gedaan.
De 2 kabelbomen uit de 760 in de 740 gelegd (de kabelboom van het dashboard is nog wel de oude lh2.2)

Dit is alles wat ik tot nu toe heb gedaan.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met dit probleem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2016 11:32 #1432201 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nooit niet
Dag,

Leuke klus, maar dit gaat nooit niet werken. Je zal ook de complete kabelboom achter je dashboard moeten omwisselen en ook de juiste computers voor bij jet blok erin moeten zetten.

Lh 2.2 is afhankelijk van een hall sensor en lh 2.4 is afhankelijk van een BDP sensor. De lh2.2 ECU kan niks met het BDP sensor signaal en zal dus ook geen onsteking geven. Daarnaast verschillen de motorkabelbomen ook enorm.

Je zal dus alles, inclusief interieur kabelboom met ECUs ook moeten omzetten.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2016 12:42 #1432202 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic B230e ik k-jetronic, geen lh
B230e ik k-jetronic, geen lh jetronic.
Dan moet je idd wat meer zaken overzetten.
Kabelboom incl de bijbehorende delen.
Brandstofpomp van een kjetronic Is volgens mij ook een andere, zou ik Ff nakijken als ik jou was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2016 19:02 #1432208 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Hij
Schrijft dat de motor is aangesloten op de bijbehorende computers.
Ik lees dat als dat ie die al vervangen heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2016 23:31 #1432218 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ??????
Een 760 is nooit met LH2.4 geleverd, wel met LH2.2 en Motronic(B230ET)
Handigste is een kabelboom van een late 240 pakken(=LH2.4) en die in je auto frotten.

Wat er niet op internet staat is dat als je die kabelboom van die 240 inbouwt en je wil de ECU en EZK op de originele 700 plaats zetten dat de 240 kabelboom 90cm te kort is(en je die dus moet verlengen.

Hoe oud is die 760 waar dat blok uit kwam?
Waar komt die LH2.4 kabelboom uit die je erin hebt gelegd?(En als je die er echt in hebt gelegd, en je hebt niet een ander(LH2.4) vliegwiel gemonteerd+bdp sensor, (dat is nl anders dan een LH2.2 vliegwiel) en krijg je geen vonk.

Ik heb deze swap een jaar of vijf geleden gedaan.
Doordat er nergens te vinden was dat als je een 240 motorkabelboom in een 7 serie legt de kabelboom eigenlijk 90cm te kort is, ben ik er ipv een weekend een week mee bezig geweest.
Ik hoop dat je goed thuis bent in electrische schema's lezen bent want anders is het onbegonnen werk.......'bezint eer ge begint'. ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2016 16:10 #1432415 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En weet je zeker dat die 760
En weet je zeker dat die 760 een B230FT was, en geen B230ET? Is namelijk een in europa weinig geleverde uitvoering: hier waren de meeste 760's zonder katalysator. Alleen de late 760 vanaf 1988 was op de meeste markten als turbo-katalysator leverbaar (alleen in Zwitserland eerder), de B230FT is vooral in amerika geleverd.
ET heeft motoronic en is totaal anders dan een FT.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD