Gordel detectie passagiers stoel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2016 13:37 #1105759 door V700 register
Gordel detectie passagiers stoel is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo deskundigen,

weet iemand of er een schakelaar onder de passagiers stoel zit voor de gordel(lampje knippert indien niet om) Heb dit wel aan de bestuurderskant maar niet aan de passagierskant (Volvo Limited Edition 940 LPT '98) Ik weet dat dit bij m'n vorige (244) wel zo was, en daarbij heeft zo'n schakelaar ook invloed op het activeren van de airbag aan de passagiers kant? en waar kan ik deze schakelaar/detector vinden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-08-2016 21:48 #1430045 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Die
vraag heb ik ook, heb recent mijn gordel verklikker van de bestuurderkant gemaakt maar vroeg me af hoe dat zit bij de passagier. Er loopt wel een draadje maar ik heb nog niet gekeken waar deze naar toe gaat.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2016 22:00 #1430046 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet overal
Hallo Volvisti

Ik heb de indruk, dat bij de 940 de detectie alleen aanwezig is bij de bestuurderskant. Bij de 960 en de 90 zit ie er als ik me niet vergis meestal ook onder de passagiersstoel. Volgens mij is het een draadje met een schakelaar, aan de onderkant van de stoel. Maar het zou ook zomaar de spiraal kunnen zijn, die aan de onderkant in de zitting zit.

Als ik me niet heel erg hard vergis, is het niet moeilijk om de detectie aan de passagierskant alsnog in te bouwen. Het staat (zoals zoveel dingen) ook op mijn lijstje.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2016 07:37 #1430052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgens mij zit deze er wel in.
Hallo Allen,

Volgens mij zit deze er wel in, ik ben m van het weekend tegen gekomen omdat het kapje los zat. Kapje zit helemaal aan de dorpel kant voor bij de stoel, hieronder zitten als het goed is 2 stekkers, 1 voor de stoelverwarming en dus 1 voor de verklikker. Kapje zit vast met 1 schroefje. Ik heb bij mij de verklikkers allemaal eruit gehaald (dus stekkers los) ook bij de bestuurders stoel. Ik heb zelf ook een 940 limited edition 1998. Succes!

Met vriendelijke groeten,

Roderick Plevier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2016 10:19 #1430054 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verklikker
Dank Roderick, ga ik opzoeken, en weet je of deze verklikker dan ook een signaal geeft aan de airbag? Heb twee keer de airbag moeten resetten, nadat iemand als passagier op de stoel was gaan zitten (is overigens nu alweer een halfjaar goed) Ik kan me nl voorstellen dat de airbag passagiers kant alleen werkt als er ook iemand op de stoel zit, of gaat hij bij een botsing altijd af ?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2016 11:59 #1430058 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Van een 850 hebben we helaas
Van een 850 hebben we helaas proefondervindelijk moeten vaststellen dat de bijrijders-airbag ook knalt als er niemand zit. Je interieur knapt daar overigens niet erg van op.

Ik kan me niet voorstellen dat een 940 hierin geavanceerder is dan een 850. Dus de airbags zullen ongetwijfeld synchroon aan de slag gaan.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-08-2016 16:22 #1430060 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Toch
Loopt er daar waar de passagier zijn gordel in klik een draadje. Alleen stom van me dat ik tijdens het wisselen van de stoffen stoelen naar lederen het draadje niet gevolgd heb. Pas bij het wisselen van de bestuurder stoel dacht ik er eigenlijk aan. Maar ze moeten er tzt toch uit want de lederen stoelen hebben geen spie Bags en het leder heeft een grote beurt nodig.

Maar ik ga toch is een blik onder de stoffen stoel werpen om te zien hoe dat zit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC