voltmeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2016 20:20 #1105730
door V700 register
voltmeter is gemaakt door V700 register
Ik heb sinds kort een voltmeter in de tellerbak gezet. Aan de rechterkant (waar dus vaak een turbometer zit).
Motor uit: staat ie mooi in het midden (dat zou dan ongeveer 13v moeten zijn, als de schaal klopt).
Bij lopende motor staat ie een klein stukje van het rood (dat zou dan 15v zijn).
Klopt dit, of staat het wijzertje misschien verkeerd?
Motor uit: staat ie mooi in het midden (dat zou dan ongeveer 13v moeten zijn, als de schaal klopt).
Bij lopende motor staat ie een klein stukje van het rood (dat zou dan 15v zijn).
Klopt dit, of staat het wijzertje misschien verkeerd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2016 20:29 #1429797
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou moeten kloppen
Zou moeten kloppen.
even aan de accu controleren met een echte voltmeter.
Met lopende motor en volle accu hoort de spanning rond de 14,6 volt te zijn, waarbij geen zware belasting ingeschakeld is (b.v. hoofdverlichting, achterruit verwarming).
Meer niet (rode gedeelte) omdat dan de gloeilampen het niet lang volhouden en de accu gaat water verliezen - ook de zgn. onderhoudsvrije accu's.
Met vriendelijke groet.
Francis
even aan de accu controleren met een echte voltmeter.
Met lopende motor en volle accu hoort de spanning rond de 14,6 volt te zijn, waarbij geen zware belasting ingeschakeld is (b.v. hoofdverlichting, achterruit verwarming).
Meer niet (rode gedeelte) omdat dan de gloeilampen het niet lang volhouden en de accu gaat water verliezen - ook de zgn. onderhoudsvrije accu's.
Met vriendelijke groet.
Francis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2016 21:22 #1429824
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic bij mij
Motor uit, afhankelijk hoelang die stil heeft gestaan, tussen de 12 en 13 Volt en bij starten rond de 14 - 15 Volt. Dat laatste moet eigenlijk 14,1 Volt zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2016 21:33 #1429828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij lopende motor staat ie op
Bij lopende motor staat ie op meer dan 3/4. Bij motor uit, mooi in het midden.
Als je de ventilator aan zet, kun je mooi zien dat ie veel verbruikt. Ik had gedacht dat dit bij de airco ook het geval zou zijn. Maar dan zie je geen verschil op de meter. Die heeft er toch wel een dikke zekering tussen zitten en verbruikt veel stroom, zou je denken? Maar de airco wordt natuurlijk aangedreven door de motor zelf.
Als je de ventilator aan zet, kun je mooi zien dat ie veel verbruikt. Ik had gedacht dat dit bij de airco ook het geval zou zijn. Maar dan zie je geen verschil op de meter. Die heeft er toch wel een dikke zekering tussen zitten en verbruikt veel stroom, zou je denken? Maar de airco wordt natuurlijk aangedreven door de motor zelf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2016 21:34 #1429829
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft iemand trouwens een
Heeft iemand trouwens een onderdeelnr. van een voltmeter (bijrijderskant)? Die is toch geleverd voor rechts en links? In Vadis staat alleen de versie die aan de bestuurderskant zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
18-08-2016 23:33 #1429999
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oliedruk
Hallo Willem
Volgens de catalogus is alleen de oliedrukmeter voor zowel links als rechts geleverd. De rest past alleen links.
groetjes
Mathy
Volgens de catalogus is alleen de oliedrukmeter voor zowel links als rechts geleverd. De rest past alleen links.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam