Abs storing volvo 760
- Erik Bos (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2016 19:01 #1105576
door Erik Bos (GAST)
Abs storing volvo 760 is gemaakt door Erik Bos (GAST)
Mijn volvo 760 gle type 2 11/1987 heeft een abs storing. Steeds vaker abs lampje en dan geen abs werking. Laatste tijd continu brandend lampje vanaf de start. Dus niet na een aantal meters rijden.
Na enig zoeken de overspanningsrelais gevonden. Zekering die er op zat was goed maar schakelde niet.
Ander relais gehaald bij Elferink en lampje bleef uit. Eerst heb mijn sensors schoongemaakt heb en ook de krans met de staalborstel gereinigd heb.
Nu heb ik een probleem dat abs direct inkomt als ik rem met een knoerpend geluid. Auto remt slecht totdat lampje weer aanspringt en de auto zonder abs remt. Ik meet op alle sensoren dezelfde weerstand. Weetstand verandert als ik wiel op krik zet en draaiend weerstand meet.
Zit dit soms in de luchtspleet? De sensoren kunnen er maar op 1 manier in.
Wie kan mij de goede tip geven?
Na enig zoeken de overspanningsrelais gevonden. Zekering die er op zat was goed maar schakelde niet.
Ander relais gehaald bij Elferink en lampje bleef uit. Eerst heb mijn sensors schoongemaakt heb en ook de krans met de staalborstel gereinigd heb.
Nu heb ik een probleem dat abs direct inkomt als ik rem met een knoerpend geluid. Auto remt slecht totdat lampje weer aanspringt en de auto zonder abs remt. Ik meet op alle sensoren dezelfde weerstand. Weetstand verandert als ik wiel op krik zet en draaiend weerstand meet.
Zit dit soms in de luchtspleet? De sensoren kunnen er maar op 1 manier in.
Wie kan mij de goede tip geven?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2016 19:42 #1429133
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Storing onduidelijk
Foutcodes uitgelezen?
Misschien nieuwe sensoren, maar die zijn duur. Skandix heeft imitatie.
Anders systeem overleden verklaren. Zekering er uit. Lampje er uit.
En je remt dan gewoon zonder abs.
Misschien nieuwe sensoren, maar die zijn duur. Skandix heeft imitatie.
Anders systeem overleden verklaren. Zekering er uit. Lampje er uit.
En je remt dan gewoon zonder abs.
- Erik Bos (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2016 20:13 #1429134
door Erik Bos (GAST)
Beantwoord door Erik Bos (GAST) in topic Dank, van een '87er kan je
Dank, van een '87er kan je nog geen foutcode's uitlezen
Heb een sensor bij scancar gehaald, zelfde weerstand € 37,00)
Ik denk dat het met luchtspleet te maken heeft. Vroeger bij de 850 kon je ze verdraaien en dat gaf de zelfde storing als ze verkeerd stonden. Maar bij deze kunnen ze er maar op 1 manier in. Ik denk dat storing ontstaan is na schoonmaken sensoren in de poging om de eerdere storing op te lossen
Heb een sensor bij scancar gehaald, zelfde weerstand € 37,00)
Ik denk dat het met luchtspleet te maken heeft. Vroeger bij de 850 kon je ze verdraaien en dat gaf de zelfde storing als ze verkeerd stonden. Maar bij deze kunnen ze er maar op 1 manier in. Ik denk dat storing ontstaan is na schoonmaken sensoren in de poging om de eerdere storing op te lossen
Moderators: Jerry Stam