dimlicht gaat niet meer uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2016 21:43 #1105546
door V700 register
hallo
wie kan mij tips geven,
Als ik met licht aan rij, dan gaat dimlicht (alleen de twee koplampen) niet meer uit als ik motor afzet, het blijft aan ook als ik sleutel uit het contact trek.
blijft dan maar een oplossing, zekering 19 en 20 eruit of de accu losmaken
probleem treedt niet altijd op, maar als het er is is het hardnekkig
de laatste keer lukt het licht uit te krijgen door flink met contactslot te morrelen, aan uit aan uit
ik heb geen schema/ weet dus niet goed waar te zoeken, zit er een relais tussen, dan toch niet op het zekeringblok?
bert
dimlicht gaat niet meer uit is gemaakt door V700 register
hallo
wie kan mij tips geven,
Als ik met licht aan rij, dan gaat dimlicht (alleen de twee koplampen) niet meer uit als ik motor afzet, het blijft aan ook als ik sleutel uit het contact trek.
blijft dan maar een oplossing, zekering 19 en 20 eruit of de accu losmaken
probleem treedt niet altijd op, maar als het er is is het hardnekkig
de laatste keer lukt het licht uit te krijgen door flink met contactslot te morrelen, aan uit aan uit
ik heb geen schema/ weet dus niet goed waar te zoeken, zit er een relais tussen, dan toch niet op het zekeringblok?
bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2016 22:24 #1429015
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Waarschijnlijk zit het
Waarschijnlijk zit het probleem in je contactslot, gelet op je opmerking over morrelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2016 09:41 #1429052
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekering 25?
In ieder geval bij de laatste serie 940's is voor "Nordic countries" en de Benelux een schakeling ingebouwd die het licht altijd laat branden als het contact aan staat, dus ongeacht de stand van de lichtschakelaar. Als je zekering 25 verwijdert, wordt de verlichting weer gewoon over de schakelaar geschakeld en zou je de verlichting dus gewoon met de lichtschakelaar uit moeten kunnen zetten.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2016 09:52 #1429055
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Staat de lichtschakelaar
Staat de lichtschakelaar misschien in de middelste stand? Dan blijft het licht altijd branden. Een tikkie naar rechts, en dan is het probleem opgelost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2016 23:00 #1429104
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dimlicht
inmiddels opgelost, ingebrand relais vervangen
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2016 11:48 #1429145
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Zelfde soort porbleem gehad maar.
Ik heb het zelfde soort probleem gehad met mijn 765 modeljaar 88.
Als de sleutel er uit was en ik de deur dicht dicht deed ging het dimlicht in combinatie met het grootlicht gelijktijdig spontaan branden, naar de deur nogmaals open en dicht te gooien was het licht weer uit.
naar wat zoeken bleek de lichtschakelaar het probleem te zijn, daar bleek een losse verbinding in te zitten. Doordat het gelijktijdig gaan branden werd de kabelboom extra belast dus begon te smelten en wat te roken, en dat ging snel dat warm worden, net als je te dunne start kabels gebruik wat het zelfde effect geeft.
Groeten Henk
Als de sleutel er uit was en ik de deur dicht dicht deed ging het dimlicht in combinatie met het grootlicht gelijktijdig spontaan branden, naar de deur nogmaals open en dicht te gooien was het licht weer uit.
naar wat zoeken bleek de lichtschakelaar het probleem te zijn, daar bleek een losse verbinding in te zitten. Doordat het gelijktijdig gaan branden werd de kabelboom extra belast dus begon te smelten en wat te roken, en dat ging snel dat warm worden, net als je te dunne start kabels gebruik wat het zelfde effect geeft.
Groeten Henk
Moderators: Jerry Stam