OBD: Welke interface (Bluetooth) of kabel en welkse software?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2016 21:07 #1105481 door V700 register
Ik heb net de laatste variant van Haynes besteld die ook voor MJ1998 geldt. Tenslotte is er na 95 wel wat veranderd.

Ik heb op een onhandige plek een OBD-stekerdoos gevonden maar: Wat kan ik daarmee?
Om 'm naar BT over te zetten zag ik allerlei kabels+ of "doosjes" maar wat moet ik vervolgens met die info? Kan ik zien hoe hard ik rijdt (popup display), aanvullende info over KVS temperatuur, olie- en turbodruk, vacuumdruk?
Wie kan mij daar iets zinnigs over zeggen?

En wat kan ik voor software gebruiken op een laptop? Ik kon vandaag wel de parrot updaten en nu gebruiken, maar ik wil de staat van de bak graag kunnen monitoren en weet ik veel wat voor moois...

Iemand met een heldere beschrijving, tips of "doe het niet?"

Dank!
JP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2016 21:30 #1428664 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Uhh
Ja, ik kan je wel wat info geven. De OBD II op de 940 is harstikke nep. Je kan gerust een laptop met kabel aansluiten, maar die kan er niks mee.

Op de OBD uitgang (stekker) zit gewoon nog een standaard knippercode (lampje) zoals bij OBD I op de 700 series en de eerste 900's.

Alexander satter maakte wel kastjes die je kan aansluiten om uit te lezen. Er staat ook een handleiding op het forum hoe je zelf heel makkelijk met een losse led de knippercodes kan uitlezen.

Je kan bij de 940 (helaas?) dan ook niks uitlezen over aanvullende informatie zoals turbodruk, kvs temperatuur..etc...dat zit er niet aan.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2016 07:52 #1428675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank Gerben
Hier heb ik dus niets aan. Snap ik wel dat ze het op zo'n stomme plaats verstopt hebben. Maar het kastje zal wel duurder geweest zijn dan een stekkerdoosje zonder kabels... Weer wat wijzer. En ik heb gisteren Haynes gekocht omdat ik aannam dat de obd daar in beschreven zou worden. De oude Haynes ging tot 1995....

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2016 12:43 #1428684 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Goeie handleiding
Kijk hier eens:
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=98903

Deze info heb ik toen gebruikt om er zelf 1 te maken. Niet bijzonder moeilijk.
Uiteindelijk alleen een hoop gedoe om hem aan de praat te krijgen door een verroeste connector/pin in de aansluiting van de auto.

Werkt verder prima.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC