Update en hulpvraag..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2016 12:00 #1105274
door V700 register
Update en hulpvraag.. is gemaakt door V700 register
Update: Zaterdag 16, 12:00
Zekeringen gecontroleerd, eentje (langs het linkeschutbord) leek goed maar gaf 0 ohm weerstand. Vervangen door een die wel weerstand bood maar dat loste het probleem niet.
Toen we de foutcodes uitlazen bij afgekoppelde LMM kregen we 1 2 1 dus dat lijkt wel te kloppen.
Met inspuiten van veel remreiniger bleef de motor redelijk lang lopen. Toen ik 'm daarna van benzine op LPG overzette viel de motor stil. Daarna hield ook het remreiniger trucje het voor gezien.
Ik heb de accu helemaal losgekoppeld, staat aan de lader voor de volgende probeersels. De ECU heb ik hier liggen (En de LMM ook, just in case) en hoop die binnenkort te testen of een test-exemplaar te vinden. Volgende week is de twingo nauwelijks beschikbaar en ik heb dan ook nog wat vergaderingen staan.
Dat is wel mijn grootste probleem: Nu geld er in, vroege zomer een zware update/revisie en spuitwerk er bovenop maar ik heb wel 100% beschikbaarheid nodig. Zelfs al is een hoop van mijn werk en gedoe lokaal...
--wordt vervolgd, voor 23 april heb ik zelfs al een clublid gevonden die deze kant op wil komen!--

Vraag: Hoe kunnen we testen of dit de boosdoener is? Het alarmsysteem dat de a/b aanstuurt werkt normaal, deuren gaan open en dicht en de alarmlampjes knipperen.
Volgende stap zou dan de ECU zijn. Heeft iemand er een liggen die we kunnen gebruiken om te testen? 0 280 000 954
Heeft iemand nog een ander idee? Tips?
===
Gisteren stopte de motor. Ik reed normaal bij huis weg, achteruit ging OK (20 meter?) en 20 meter op de weg begon het schudden, haperen en uitrollen. Ik dacht even dat de "startbenzine" op was, dus jerrycan gehaald, gevuld en de tank bijgevuld maar helaas. Starten, even lopen en einde oefening.
WW er bij, die gooide na een uur de handdoek in de ring en ik kon de auto laten afslepen naar Scheemda, waar begin deze zomer de auto ook gespoten zou gaan worden. Paar honderd meter verderop zit een demontagebedrijf, en zo langzamerhand is het moment van euthanasie wel daar.
De WW heeft met remvloeistf de motor even laten lopen, er komt benzine bij die injector-rail, en de accu was OK, daar kon nog heel vaak mee gestart worden.
Ik heb nog een paar vragen: Kan het zijn dat de blokkeerstand van het alarm roet in het eten gooit? Ik moest net even denken aan de Twingo die, als ze te lang ongebruikt staat, ook wel zoiets doet? Hoe kan ik die blokkering laten omzeilen? Aan/Uit had verder geen effect, accu losmaken al evenmin. Zit er een filter bij de injectoren dat verstopt kan zijn? Heeft er iemand een toverstokje?
En als het allemaal te gek wordt:
Zekeringen gecontroleerd, eentje (langs het linkeschutbord) leek goed maar gaf 0 ohm weerstand. Vervangen door een die wel weerstand bood maar dat loste het probleem niet.
Toen we de foutcodes uitlazen bij afgekoppelde LMM kregen we 1 2 1 dus dat lijkt wel te kloppen.
Met inspuiten van veel remreiniger bleef de motor redelijk lang lopen. Toen ik 'm daarna van benzine op LPG overzette viel de motor stil. Daarna hield ook het remreiniger trucje het voor gezien.
Ik heb de accu helemaal losgekoppeld, staat aan de lader voor de volgende probeersels. De ECU heb ik hier liggen (En de LMM ook, just in case) en hoop die binnenkort te testen of een test-exemplaar te vinden. Volgende week is de twingo nauwelijks beschikbaar en ik heb dan ook nog wat vergaderingen staan.
Dat is wel mijn grootste probleem: Nu geld er in, vroege zomer een zware update/revisie en spuitwerk er bovenop maar ik heb wel 100% beschikbaarheid nodig. Zelfs al is een hoop van mijn werk en gedoe lokaal...
--wordt vervolgd, voor 23 april heb ik zelfs al een clublid gevonden die deze kant op wil komen!--
Zekeringen ok;
Startrelais is twee maanden oud, pomp werkt;
Bougies vonken. Wel een beetje vet/zwart na 4 weken en een dikke 1000km ;
Uitgelezen Foutcode 2: 111 foutcode 6: 111
Rail is losgehaald, benzine spuit uit alle 4 injectoren. Krachtige straaltjes.

Vraag: Hoe kunnen we testen of dit de boosdoener is? Het alarmsysteem dat de a/b aanstuurt werkt normaal, deuren gaan open en dicht en de alarmlampjes knipperen.
Volgende stap zou dan de ECU zijn. Heeft iemand er een liggen die we kunnen gebruiken om te testen? 0 280 000 954
Heeft iemand nog een ander idee? Tips?
===
Gisteren stopte de motor. Ik reed normaal bij huis weg, achteruit ging OK (20 meter?) en 20 meter op de weg begon het schudden, haperen en uitrollen. Ik dacht even dat de "startbenzine" op was, dus jerrycan gehaald, gevuld en de tank bijgevuld maar helaas. Starten, even lopen en einde oefening.
WW er bij, die gooide na een uur de handdoek in de ring en ik kon de auto laten afslepen naar Scheemda, waar begin deze zomer de auto ook gespoten zou gaan worden. Paar honderd meter verderop zit een demontagebedrijf, en zo langzamerhand is het moment van euthanasie wel daar.
De WW heeft met remvloeistf de motor even laten lopen, er komt benzine bij die injector-rail, en de accu was OK, daar kon nog heel vaak mee gestart worden.
Ik heb nog een paar vragen: Kan het zijn dat de blokkeerstand van het alarm roet in het eten gooit? Ik moest net even denken aan de Twingo die, als ze te lang ongebruikt staat, ook wel zoiets doet? Hoe kan ik die blokkering laten omzeilen? Aan/Uit had verder geen effect, accu losmaken al evenmin. Zit er een filter bij de injectoren dat verstopt kan zijn? Heeft er iemand een toverstokje?
En als het allemaal te gek wordt:
bijna nieuwe accu 60Ah (Oktober 2015)
ook al bijna nieuwe koplampen (november 2015 geplaatst)
zgan knipper-/stadslichten O/W -
Parrot Classic autoradio -
Bremsschutzplatten voor L+R (nog steeds nieuw...)
brandstof relais ook al zgan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2016 12:45 #1427439
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Startblokkering is vaak een
Startblokkering is vaak een bron van ellende. Ik spreek helaas uit ervaring.
Een beetje garage kan die voor je omzeilen en ongetwijfeld technische leden ook.
Ik kan het ook maar daarna start en loopt 'ie echt nooooooit meer....
Sterkte!!
Een beetje garage kan die voor je omzeilen en ongetwijfeld technische leden ook.
Ik kan het ook maar daarna start en loopt 'ie echt nooooooit meer....
Sterkte!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 17
13-04-2016 13:50 #1427444
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic brandstofrelais of bdp?
Slaat je toerenteller uit bij starten? zo niet, waarschijnlijk bdp sensor.
Anders misschien het brandstofrelais die de geest gegeven heeft?
Anders misschien het brandstofrelais die de geest gegeven heeft?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2016 20:47 #1427456
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update in de tekst gezet
Ik heb het een en ander in de tekst bijgewerkt.
Toerenteller doet het gewoon, LPG lampjes branden gewoon en het brandstofrelais is recent vervangen. Volgende stap is zoeken naar een CPU om te kijken of het probleem daar in schuilt.
Wel raar, want aan de ene kant spuit de brandstof uit de injectoren, aan de andere kant vonkt het en toch loopt de motor niet.
Is er een manier om uit te vinden of de startonderbreking het probleem is?
Nog andere ideeen?
Dank
JP
Toerenteller doet het gewoon, LPG lampjes branden gewoon en het brandstofrelais is recent vervangen. Volgende stap is zoeken naar een CPU om te kijken of het probleem daar in schuilt.
Wel raar, want aan de ene kant spuit de brandstof uit de injectoren, aan de andere kant vonkt het en toch loopt de motor niet.
Is er een manier om uit te vinden of de startonderbreking het probleem is?
Nog andere ideeen?
Dank
JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 17
14-04-2016 10:03 #1427484
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Slappe vonk?
Bij natte/vette zwarte bougies denk ik gelijk aan de ontsteking..
Je schrijft dat die vonkt, maar misschien vonkt die niet met voldoende sterkte/kracht.
Misschien de vonkversterker eens onderhanden nemen?
Je ecu verdenk ik zo snel nog niet, aangezien je wel kan uitlezen en geen foutmeldingen hebt maar niks is onmogelijk.
Je schrijft zekeringen OK, heb je deze alleen op het oog bekeken, of ook doorgemeten?
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je het niet altijd goed kan zien
alles lijkt dik in orde, maar als je even doormeet blijken ze toch kapot...
Je schrijft dat die vonkt, maar misschien vonkt die niet met voldoende sterkte/kracht.
Misschien de vonkversterker eens onderhanden nemen?
Je ecu verdenk ik zo snel nog niet, aangezien je wel kan uitlezen en geen foutmeldingen hebt maar niks is onmogelijk.
Je schrijft zekeringen OK, heb je deze alleen op het oog bekeken, of ook doorgemeten?
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je het niet altijd goed kan zien

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2016 10:56 #1427524
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Wel
Hij loopt dus wel met remreiniger?
Zou ik eerder denken aan zaken zoals misschien een defecte luchtmassameter waardoor die hem vol benzine spuit en verzuipt.
Groeten,
Gerben
Zou ik eerder denken aan zaken zoals misschien een defecte luchtmassameter waardoor die hem vol benzine spuit en verzuipt.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2016 11:08 #1427525
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Losgehaald
en volgens de wegenwachter maakte dat geen verschil. Ik heb ooit een defecte gehad en dat was een steeds erger gezaag, tot rijden bijna onmogelijk was. LMM vervangen kostte me zo'n 600 euro, probleem bleef hetzelfde. Toen via via in contact met Timen gekomen, die heeft de verdeler en zo vervangen, werd het minder erg van. Toen de stroom eraf voor iets en daarna liep de tank tot, pak 'm beet een maand geleden, als een trein.
Ga morgen wel even kijken wat voor type er in zit. Heb voor mezelf morgenavond als moment gepland voor doorgaan of euthanasie/donor traject.
Bedankt voor de tip!
Ga morgen wel even kijken wat voor type er in zit. Heb voor mezelf morgenavond als moment gepland voor doorgaan of euthanasie/donor traject.

Bedankt voor de tip!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2016 16:17 #1427548
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update van zaterdag
Staat in de tekst...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2016 22:55 #1427556
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Update en hulpvraag..
0 ohm weerstand voor een zekering is juist goed, als ie weerstand biedt is 'ie niet goed!! Als ie oneindig weerstand bied is die defect.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam