Volvo 745 GLE centrale portiervergrendeling doet vervelend
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2016 21:43 #1105229
door V700 register
Volvo 745 GLE centrale portiervergrendeling doet vervelend is gemaakt door V700 register
Beste volvisten,
De centrale portiervergrendeling van mijn 745 gle heeft kuren. Het systeem wordt bediend door de sleutel te steken/draaien in het slot van het portier aan de berijderszijde (voor mij rechts want de auto komt uit Engeland).
Openen gaat altijd goed. Bij het sluiten doet hij het soms niet en soms wel (na enige malen proberen). Je kan aan de knopjes in de andere portieren zien dat deze altijd bij bediening licht bewegen, dat wil zeggen de neiging hebben om te sluiten maar dat om wat voor reden dan ook niet doen. Het komt mij voor dat er net niet voldoende vermogen aanwezig is om te sluiten.
De volgende zaken zijn door mij uitgevoerd:
Linkszijdig van beide portieren de motoren eraf gehad, gekontroleerd op de juiste werking en tandwiel/-heugel gesmeerd. Ik ben aan deze kant begonnen omdat hier ook de elektrische ramen niet langer werkten. Maar dat is opgelost.
Probleem leek in eerste instantie verholpen. Na enige dagen toch weer problemen. In de middenkonsole het relais eraf gehad en opnieuw gestoken, tevens alle aardverbindingen eraf gehad en opnieuw aangebracht.
Ik verdenk nu het relais. Echter de juiste dokumentatie ontbreekt mij om te bepalen welk relais het is. Uit een voorgaande zin blijkt dit laatste niet direkt maar ik heb domweg alle voorkomende relais opnieuw gestoken.
Wie kan mij vertellen welk relais het is en waar het zit. Het gaat om een auto uit 1987. Ik heb niet het idee dat het in dit opzicht uitmaakt dat de auto rechtgestuurd is. Ook suggesties zijn uiteraard welkom.
Een vriendelijke groet,
Arie de Lange.
De centrale portiervergrendeling van mijn 745 gle heeft kuren. Het systeem wordt bediend door de sleutel te steken/draaien in het slot van het portier aan de berijderszijde (voor mij rechts want de auto komt uit Engeland).
Openen gaat altijd goed. Bij het sluiten doet hij het soms niet en soms wel (na enige malen proberen). Je kan aan de knopjes in de andere portieren zien dat deze altijd bij bediening licht bewegen, dat wil zeggen de neiging hebben om te sluiten maar dat om wat voor reden dan ook niet doen. Het komt mij voor dat er net niet voldoende vermogen aanwezig is om te sluiten.
De volgende zaken zijn door mij uitgevoerd:
Linkszijdig van beide portieren de motoren eraf gehad, gekontroleerd op de juiste werking en tandwiel/-heugel gesmeerd. Ik ben aan deze kant begonnen omdat hier ook de elektrische ramen niet langer werkten. Maar dat is opgelost.
Probleem leek in eerste instantie verholpen. Na enige dagen toch weer problemen. In de middenkonsole het relais eraf gehad en opnieuw gestoken, tevens alle aardverbindingen eraf gehad en opnieuw aangebracht.
Ik verdenk nu het relais. Echter de juiste dokumentatie ontbreekt mij om te bepalen welk relais het is. Uit een voorgaande zin blijkt dit laatste niet direkt maar ik heb domweg alle voorkomende relais opnieuw gestoken.
Wie kan mij vertellen welk relais het is en waar het zit. Het gaat om een auto uit 1987. Ik heb niet het idee dat het in dit opzicht uitmaakt dat de auto rechtgestuurd is. Ook suggesties zijn uiteraard welkom.
Een vriendelijke groet,
Arie de Lange.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2016 22:15 #1427301
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic relais L en K
Dus twee relais; K voor openen en L voor sluiten.
Voorin naast links J zit K en daarnaast L, de middelste als je ernaar kijkt.
Voorin naast links J zit K en daarnaast L, de middelste als je ernaar kijkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2016 22:01 #1427507
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste federervolvo,
Beste federervolvo,
Bedankt voor je reaktie. Ik ben door omstandigheden wat laat met een bericht. De relais zijn bij mij niet gekodeerd,. Ik heb ook een 965, waar wel alles netjes gedokumenteerd en gekodeerd is. Verder gezocht: het blijkt dat het portierslot via een stangelstelsel waaraan ook het pikje is gekoppeld om van binnenuit het portier op de hand te kunnen sluiten een schakelaar bediend die het systeem van openen en sluiten in gang zet. Deze eraf gehad en met de hand bediend. Alles werkte perfekt. Weer teruggebouwd en alles werkte wederom als een tierelier. De stand van de schakelaar is enigszins instelbaar (over een afstand van pakweg 5mm). Welke afstelling ik ook probeerde, alles bleef naar behoren werken. Wat het probleem nou echt is geweest durf ik niet te zeggen.
Een vriendelijke groet,
Arie de Lange.
Bedankt voor je reaktie. Ik ben door omstandigheden wat laat met een bericht. De relais zijn bij mij niet gekodeerd,. Ik heb ook een 965, waar wel alles netjes gedokumenteerd en gekodeerd is. Verder gezocht: het blijkt dat het portierslot via een stangelstelsel waaraan ook het pikje is gekoppeld om van binnenuit het portier op de hand te kunnen sluiten een schakelaar bediend die het systeem van openen en sluiten in gang zet. Deze eraf gehad en met de hand bediend. Alles werkte perfekt. Weer teruggebouwd en alles werkte wederom als een tierelier. De stand van de schakelaar is enigszins instelbaar (over een afstand van pakweg 5mm). Welke afstelling ik ook probeerde, alles bleef naar behoren werken. Wat het probleem nou echt is geweest durf ik niet te zeggen.
Een vriendelijke groet,
Arie de Lange.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam