Thermische weerstand 740 1986

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2016 21:19 #1104994 door V700 register
Thermische weerstand 740 1986 is gemaakt door V700 register
Hoi iedereen,

De thermische weerstand van mijn blowerweerstand is naar de filistijnen.
Ik moet er nu een nieuwe tussenplaatsen maar ik kan de specs niet meer aflezen.
Weet er iemand tot welke temperatuur deze mag gaan?
Fotootje bijgevoegd.

Groeten,

Friedbusser

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2016 12:00 #1425771 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic thermische zekering
zie laatste post:
volvo700vereniging.nl/node/7624

In mijn 740 heb ik de beveiliging overbrugd, werkt al jaren zo.

Ook heb ik een aantal zekeringen bij Conrad besteld, echter er nog niet tussen gesoldeerd.
www.conrad.nl/nl/eska-770077-temperatuur...-1-stuks-540469.html

Je kunt ook zoiets nemen. Lijkt me makkelijker er tussen te zetten:
www.conrad.nl/nl/temperatuurbewaking-tb0...ef=Product%20Details

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2016 18:53 #1425826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thermische zekering
Bedankt voor je reactie.
Ik heb mij laten vertellen dat je daar toch wel een beetje moet mee uitkijken en niet zomaar iets overbruggen of eender welke zekering te gebruiken. De boel zou wel eens kunnen beginnen fikken..
Best dat je je toch wel houdt aan de originele specs.
Niemand die hier meer info over heeft???
Groeten,
Fried

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2016 19:03 #1425827 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic niet van dat benauwde
Tenzij je de prijs van het Volvo onderdeel wil betalen, mist beschikbaar.

Zolang je de blower motor hoort draaien is er niets aan de hand.
Gaat de motor toch doorbranden dan komt de rook uit de blaasmonden en kun je de motor alsnog uitzetten.

Modificaties met bovenstaande onderdelen zijn regelmatig eerder toegepast en hebben niet tot ongelukken geleid.

Ik zou voor de tempbewaker gaan. Die regenereert zich zelf. Opnieuw inschakel temperatuur ligt iets van 10 graden lager dan de uitschakel temperatuur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD