Lh 2.4 ECU tot '95(?) geen software voor aansturing van electrische koelvin?

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2016 09:18 #1104930 door Gerben Mol
Dag Vovisti,

Bij een van de wagens met een B230f heb ik de visco vin vervangen voor een electrische vin. Op internet had ik al gevonden welke twee pinnen in de ECU stekker voor de aansturing van low en hi speed waren, Vervolgens heb ik de stekker van de ECU opgezocht en twee kabeltjes erbij geprikt.

Nu het volgende... De electrische vin doet het, het relais doet het ook. Maar alleen als ik hem zelf aanstuur.. De ECU doet niks. Vin slaat absoluut niet aan, hoe warm de motor ook wordt.

Heb daarna nog een andere ECU geprobeerd maar hetzelfde probleem; vin wordt niet aangestuurd.

Kan het zomaar zijn dat de beginjaren van de Lh2.4 ECU de software er gewoon niet in hebben zitten om de vin aan te sturen?

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2016 09:53 #1425173 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic 984
Gerben,

Ik heb nog wel een 984 liggen, als je die wilt lenen: Be my guest

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2016 11:31 #1425177 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 984 of 977
Dat denk ik ook. Krijg je wel het probleem dat je de immobiser functie moet simuleren of uitschakelen. Uitschakelen kan gedaan worden door er een oude of andere chip in te zetten, simuleren door een immokastje in te bouwen en een sleutel bij de ontvanger te plaatsen. Beste keuze lijkt me 984 met een setje chips. Wel dikke kans dat in een auto -97 met de 984 de fan gaat draaien onder de 10km/uur. Daar is ook een oplossing voor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2016 12:10 #1425178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
Bij de late 940 was er in totaal 1 fan bij auto's met ECC, de E-fan. Naar behoefte aangestuurd door ECU (motorkoeling) of ECC (koeling airco condensor).

Hoe was dat bij de vroegere 940's met ECC? Hadden die ook 1 E-fan, of altijd een visco-fan voor motorkoeling en een kleinere (?) E-fan voor alleen de condensor?

Misschien ben je er ook al met een pre-'95 ECU bedoeld voor auto's met ECC ? Dan heb je geen gedoe met immobilisers etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2016 12:35 #1425181 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic pre-lpt
In een oud 700 turbo schema ben ik een sensor in de radiateur tegen gekomen.
Of de eerste condensors al thermosensoren hadden? Dat weet ik niet.
In mijn diesel heb ik indertijd een 760 fan ingebouwd en laten aansturen door een thermoswitch in de drukleiding van de airco.

Als alternatief zijn er ook eenvoudige thermoswitches in de retourleiding van de radiateur in te bouwen. Die stel je in op temp hoger dan 70 graden, fan aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2016 14:15 #1425229 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ecu van een fd motor nemen.
Ecu van een fd motor nemen.
Alle fd's die ik ken hebben elektro ventilator (hadden ook allemaal airco).
984 ecu in een non Turbo gaat niet 123 lukken.
Alleen al vanwege je injector aansturing niet.
Volgens mij Is fd 946 maar dat moet je Fd opzoeken.
Fb durf ik niet te zeggen maar volgens mij zouden de latere ecu's deze functionaliteit moeten hebben.
Je moet in elk geval LH2.4.4 hebben, die hebben dit erin zitten.
De oudere LH2.4.2 (niet verwarren met LH2.2) e.d. Volgens mij niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2016 14:20 #1425230 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Schiet me tebinnen dat een fd
Schiet me tebinnen dat een fd ook egr enzo heeft. Wordt dus misschien storingslampje aan.
Laatste f ecu Is volgens mij de 950. Deze heb ik ook al in een 740 van 1990 geplaatst met succes. 9xx ecu's zijn de nieuwere. Ff online checken.
Zijn op Duitse en Engels/Amerikaanse forums wel te vinden.
Heb link niet zo Ff bij me, staan op pc.

Grtz, Daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2016 14:25 #1425231 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Egr
Wordt door de ezk gecontroleerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2016 21:31 #1425244 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dank
Dank iedereen voor de antwoorden, informatie en leen aanbiedingen! Super.

Zelf denk ik dat ik toch maar voor een thermoswitch ga, is misschien toch wel de "makkelijkste" optie.

Nu maar even internet afstruinen :-)

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2016 18:35 #1425277 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic tempswitch
Hoi Gerben, Met deze van Conrad heb ik prima ervaringen. Instelbaar op temperatuur. Hangt op de foto in het dashboard kastje.

<s> </s>


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD