geen verlichting in portieren??
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2016 18:18 #1104874
door Bas Walhof
geen verlichting in portieren?? is gemaakt door Bas Walhof
Aangestoken door de vraag m.b.t. de dashboardschakelaars verlichting waar bij mij ook een paar donker blijven:
Bij mij is het donker bij alle schakelaars in de portieren.
Zit er verlichting in de portieren bij de raamschakelaars en spiegelbediening ? (Ik bedoel dan in mijn 960).
Dat hoort toch niet zo neem ik aan?
Graag tips hoe dit te herstellen.
Bij mij is het donker bij alle schakelaars in de portieren.
Zit er verlichting in de portieren bij de raamschakelaars en spiegelbediening ? (Ik bedoel dan in mijn 960).
Dat hoort toch niet zo neem ik aan?
Graag tips hoe dit te herstellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2016 17:52 #1424781
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verlichting 960
Bij mij nooit verlichting gezien bij de schakelaars in de deuren van de 960 type II 1995 voor de raam en spiegelbediening.
Ben hem nu aan het demonteren en ook geen lampjes o.i.d tegengekomen daar .
Ben hem nu aan het demonteren en ook geen lampjes o.i.d tegengekomen daar .
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-01-2016 20:29 #1424784
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic bij
mijn 945 zit het er wel, zou op de duurdere 960 serie ook moeten zitten toch
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2016 21:37 #1424786
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Is die 945 ook van 1995? Ik
Is die 945 ook van 1995? Ik dacht dat het iets was wat alleen de allerlaatste bouwjaren is geleverd. Mijn 960 van mj 1995 heeft het niet, die van moeders uit 1996 evenmin.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2016 21:45 #1424788
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 940 96
De Malmo uit 96 heeft het.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2016 22:06 #1424791
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic de mijne ook.
Mijn S90 uit 1998 heeft ook verlichte schakelaars in de voordeuren.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2016 01:13 #1424797
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Licht
Hallo Volvisti
Als er op de schakelaars (alleen die voor de ramen, niet die voor de spiegels) een symbooltje staat dat op een ruit lijkt, horen die verlicht te zijn. Maar dan dus ook alleen die symbooltjes. Staan er geen raamsymbooltjes op, dan zijn de schakelaars niet verlicht. De schakelaars voor de spiegels zijn nooit verlicht.
De schakelaars zijn overigens te vervangen, net als de LEDs die er (al dan niet) in zitten. Grootste probleem daarbij is dat de houder die de schakelaars vasthoudt daar eigenlijk niet op gebouwd is en het risico erg hoog is dat er wat afbreekt. Maar de houders (zonder schakelaars) zijn niet zo duur. (Twee tientjes meen ik me te herinneren.)
groetjes
Mathy
PS staat er "Auto" op de schakelaar(s), dan is dit slechts een opdruk. Die kan dus niet verlicht worden.
Als er op de schakelaars (alleen die voor de ramen, niet die voor de spiegels) een symbooltje staat dat op een ruit lijkt, horen die verlicht te zijn. Maar dan dus ook alleen die symbooltjes. Staan er geen raamsymbooltjes op, dan zijn de schakelaars niet verlicht. De schakelaars voor de spiegels zijn nooit verlicht.
De schakelaars zijn overigens te vervangen, net als de LEDs die er (al dan niet) in zitten. Grootste probleem daarbij is dat de houder die de schakelaars vasthoudt daar eigenlijk niet op gebouwd is en het risico erg hoog is dat er wat afbreekt. Maar de houders (zonder schakelaars) zijn niet zo duur. (Twee tientjes meen ik me te herinneren.)
groetjes
Mathy
PS staat er "Auto" op de schakelaar(s), dan is dit slechts een opdruk. Die kan dus niet verlicht worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2016 20:06 #1425313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verhaal van Mathy
klopt. Mijn 960 uit '92 had geen verlichte schakelaars maar mijn 960-II van -96 wel. Je mist het niet hoor, geen verlichting. Je voelt toch met je vingers welke schakelaar je bedient? Al die kitsch.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2016 20:24 #1425314
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kitsch...
Herinnert mij aan een Amerikaan. De klok zat boven bij de achteruitkijkspiegel. Die klok had wel twee rijen van 6 knopjes of zo om hem in te stellen en ook nog allemaal verlicht, plus buitentemperatuur en binnentemperatuur aangegeven... Pfff... zo veel knoppen om een klok in te stellen en dan nog verlichting op die dingen. Alles was verlicht... en overal knopjes in die auto. Je werd er geen wijs uit.
Tussen kunst en kitsch dus.... Datum en jaar heb je helemaal niet nodig in een auto. Binnentemperatuur ook niet. wat interesseert jou dat nou? Maar goed, Amerikanren zijn een ander volk.
1 knop volstaat om een klok in te stellen. Hoeft niet eens verlicht. Later bij de 960's is dat weer gewoon de "ouderwetse" maar intuitieve draaiknop geworden die vooraf gegaan werd door twee (verlichte!) drukknopjes maar die plaats moesten maken voor de hoogte instelling van de koplampen van de nwe 960's.
Tussen kunst en kitsch dus.... Datum en jaar heb je helemaal niet nodig in een auto. Binnentemperatuur ook niet. wat interesseert jou dat nou? Maar goed, Amerikanren zijn een ander volk.
1 knop volstaat om een klok in te stellen. Hoeft niet eens verlicht. Later bij de 960's is dat weer gewoon de "ouderwetse" maar intuitieve draaiknop geworden die vooraf gegaan werd door twee (verlichte!) drukknopjes maar die plaats moesten maken voor de hoogte instelling van de koplampen van de nwe 960's.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2016 15:10 #1425334
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Zo lastig ook weer niet
Als je de goede schakelaars voor achter hebt (let op het aantal pennen) dan werkt het ook achterin een 940. Grappig is wel dat als je in het bestuurdersportier de bediening achter op uit zet, het licht in de schakelaars ook uitgaat.
Ik heb verlichte schakelaars achterin, instapverlichting onderin gemonteerd en autodown en auto-up achterin.
Ik heb verlichte schakelaars achterin, instapverlichting onderin gemonteerd en autodown en auto-up achterin.
Moderators: Jerry Stam