wisselschakelaar van volvo?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2015 11:49 #1104808
door V700 register
wisselschakelaar van volvo? is gemaakt door V700 register
Er zitten nu twee lpg tanks in de 744 en daar wil ik graag een schakelaar tussen hebben om tussen de twee tanks te kunnen schakelen. Is er een standaard volvo schakelaar die niet aan/uit is maar wissel dus continu I of continu II?
Dit:
volvo700vereniging.nl/node/27547#comment-312109
is heel mooi maar dan heb ik denk ik nog een (impuls) wisselrelais nodig toch?
Of anders een continu aan/continu uit in combinatie met een standaard wissel relais.
Maar als er een standaard volvo wissel schakelaar is, is dat wel makkelijk
Ben benieuwd hartelijk dank, Rob
Dit:
volvo700vereniging.nl/node/27547#comment-312109
is heel mooi maar dan heb ik denk ik nog een (impuls) wisselrelais nodig toch?
Of anders een continu aan/continu uit in combinatie met een standaard wissel relais.
Maar als er een standaard volvo wissel schakelaar is, is dat wel makkelijk

Ben benieuwd hartelijk dank, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2015 17:05 #1424362
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost :-)
In de auto nog even nagedacht en het is kinderlijk eenvoudig, ik wil eerst tank 1 leegrijden en dan overschakelen naar tank 2. Op dat moment is tank 1 leeg en maakt het helemaal niet uit of ie aan of uit staat. Ik kan gewoon een aan/uit schakelaar op tank 2 zetten. Ik begin met tank 2 uit en rijd tank 1 leeg en dan zet ik tank 2 aan en rijd die leeg.Tank 1 staat gewoon altijd aan 
Nu nog kiezen of ik een schakelaar met of zonder lampje neem hmmmmm........
Goede jaarwisseling...
Rob

Nu nog kiezen of ik een schakelaar met of zonder lampje neem hmmmmm........
Goede jaarwisseling...
Rob
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2015 17:10 #1424363
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mwoah....
Mwoah, met die manier zal de inhoud van beiden tanks in "balans" willen komen. De helft van tank 2 vult dan tank 1 tot de helft, zodat je dan twee halve tanks hebt en op twee (halve) tanks tegelijk rijdt.
Met de standaard "aan/uit" schakelaar van BV de achterruitverwarming of de electrische antenne is het toch prima te regelen? Deze een wissel relais laten bedienen.
Bij contact aan pas spanning op de knop en het wisselrelais. Bij "knop uit" (stand 1) schakelt het wisselrelais tank 1 aan, bij "knop aan" (stand twee) schakelt het wisselrelais tank1 uit en tank2 in.
Heel moeilijk is het niet.
Groeten<
Gerben
Met de standaard "aan/uit" schakelaar van BV de achterruitverwarming of de electrische antenne is het toch prima te regelen? Deze een wissel relais laten bedienen.
Bij contact aan pas spanning op de knop en het wisselrelais. Bij "knop uit" (stand 1) schakelt het wisselrelais tank 1 aan, bij "knop aan" (stand twee) schakelt het wisselrelais tank1 uit en tank2 in.
Heel moeilijk is het niet.

Groeten<
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2015 22:29 #1424366
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW is streng....
Wat meer info:
Dankjewel voor de oplossing. De RDW is juist bang dat dat de tanks in balans willen komen of erger nog dat er 1 tje boven de 80% komt. Twee terugslagklepjes ( dure krengen) zijn daarom verplicht, en die zitten er ook in. Het gas kan er wel uit maar niet in. Eenmaal leeg blijft ie leeg.
Dat heeft nu toch weer als voordeel dat het zonder relais kan
Iemand ervaring met het bewerken van het lichtraampje zoals Henk 940lpt dat gedaan heeft? Ik heb hier inderdaad een achterruitverwarming schakelaar. Het lijkt dat het raampje er naar achteren toe uit geprutst kan worden.
Rob
Dankjewel voor de oplossing. De RDW is juist bang dat dat de tanks in balans willen komen of erger nog dat er 1 tje boven de 80% komt. Twee terugslagklepjes ( dure krengen) zijn daarom verplicht, en die zitten er ook in. Het gas kan er wel uit maar niet in. Eenmaal leeg blijft ie leeg.
Dat heeft nu toch weer als voordeel dat het zonder relais kan

Iemand ervaring met het bewerken van het lichtraampje zoals Henk 940lpt dat gedaan heeft? Ik heb hier inderdaad een achterruitverwarming schakelaar. Het lijkt dat het raampje er naar achteren toe uit geprutst kan worden.
Rob
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2015 00:09 #1424367
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dakraam
Hallo Rob
Is de schakelaar voor een sunroof niet geschikt?
groetjes
Mathy
Is de schakelaar voor een sunroof niet geschikt?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2015 08:17 #1424371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die veert terug en schakelt dus alleen als je m ingedrukt houdt (of zolang je m ingedrukt hebt). Je zou met 2 relais wel een soort schakeling kunnen verzinnen dat het relais zichzelf bekrachtigd houdt en die zelf-bekrachtiging wordt uitgeschakeld door het 2e relais als dat bediend wordt. Je hebt dan wel relais met 2 NO en 1 NC contacten nodig.
Afbeelding moet inderdaad aan de achterkant er uit, volgens mij heb ik toen het hele glaasje er uit gehad.
Afbeelding moet inderdaad aan de achterkant er uit, volgens mij heb ik toen het hele glaasje er uit gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2015 11:35 #1424376
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huisvlijt
Schakelaar is af. Hartelijk dank allemaal. Volgende keer laat ik het witte stukje er gewoon inzitten en maak ik een klein krabmesje zodat ik wel het witte en niet het zwarte kan krabben. Ik denk dat dat makkelijker is.De oude afbeelding gaat er makkelijk af, het plaatje komt niet makkelijk heel uit de schakelaar.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2015 11:37 #1424377
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stekker achterop achterruitverwarmingsschakelaar
Heeft iemand die toevallig nog liggen 
Rob

Rob
Moderators: Jerry Stam