Stekker temp. sensor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2015 20:52 #1104780
door V700 register
Stekker temp. sensor is gemaakt door V700 register
Voor de temperatuur sensor (metertje cockpit) ben ik op zoek naar de stekker. Bij mij is die verdwenen en het wil wel eens gebeuren dat daardoor de + of de - van de sensor af gaat. Ik moet dus zo'n grijze 2-polige stekker hebben met 2 van die rubbertjes en 2 schoentjes. Is dit ergens compleet te bestellen? In Vadis kan ik het niet precies vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2015 22:06 #1424215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb ook wel eens geprobeerd stekkers te bestellen bij de dealer. Is praktisch gezien niet te doen. Die stekkers staan in Vadis bij elektische onderdelen bij diversen of overig. Het is heel moeilijk te zien welke je moet hebben en soms moet de dealer per 10 bestellen. Prijs per stuk is al duur (soms E 2 per stuk) en met 10 per poging word het snel heel duur.
Makkelijkste. snelste en goedkoopste optie is op de sloop een stekker vinden, afknippen en aan de bedrading in de auto solderen. Dubbele krimpkous (een keer om enkele ader en dan nog een kous over beide) en je hebt het netjes opgelost. Of zo'n buisje 2 keer krimpen en krimpkous erover.
Makkelijkste. snelste en goedkoopste optie is op de sloop een stekker vinden, afknippen en aan de bedrading in de auto solderen. Dubbele krimpkous (een keer om enkele ader en dan nog een kous over beide) en je hebt het netjes opgelost. Of zo'n buisje 2 keer krimpen en krimpkous erover.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2015 15:52 #1424277
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stekker temp. sensor
www.rdae.nl/nl/multistekkers/bosch-conne...9fe34362cf61db1b111a
Rick Donkers Auto Electrics. Kijk eens op deze site en anders even bellen, kan je helpen met raad en daad.
Succes Gr, Ben
Rick Donkers Auto Electrics. Kijk eens op deze site en anders even bellen, kan je helpen met raad en daad.
Succes Gr, Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2015 18:13 #1424278
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi !!!
Bedankt voor deze site ,super !!
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2015 19:54 #1424279
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Anders kun je hier altijd nog kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2015 20:50 #1424281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, dat is hem. Maar dan heb
Ja, dat is hem. Maar dan heb ik alleen de behuizing; en die heb ik nog wel. Dus nog niet de stekkertjes met rubbertje eromheen.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2015 23:56 #1424284
door Derk Wiegman
Bullet Wire Pigtails
FEMALE 3.5 mm WIRE PIGTAILS: Sealed female bullet terminal pigtail with wire (left photo, inserts only, no plug housing included) for above Volvo connector plug housings. Comes with approximately 24 inches (60 cm) of wire. Several colors available. I have these in small quantities. Wire size is 1.0 mm² (metric size), which is comparable to approximately AWG 17-18. If you need a larger wire, the Yellow/Blue color has a fatter wire size: 1.5 mm² (metric size), which is comparable to approximately AWG 14-15.
If you need a lot of one color (like 8 or more), you might email first since I don't keep a lot of each in stock.
IN STOCK: Choose your color. Price: $4.00 each ($4.50 for Yellow/Blue 1.5 mm² fat wire)
Order Quantity:
Color: Add To Cart
After adding to cart, please choose SHIPPING below (Click Here).
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Bedoel je deze??
Bullet Wire Pigtails
FEMALE 3.5 mm WIRE PIGTAILS: Sealed female bullet terminal pigtail with wire (left photo, inserts only, no plug housing included) for above Volvo connector plug housings. Comes with approximately 24 inches (60 cm) of wire. Several colors available. I have these in small quantities. Wire size is 1.0 mm² (metric size), which is comparable to approximately AWG 17-18. If you need a larger wire, the Yellow/Blue color has a fatter wire size: 1.5 mm² (metric size), which is comparable to approximately AWG 14-15.
If you need a lot of one color (like 8 or more), you might email first since I don't keep a lot of each in stock.
IN STOCK: Choose your color. Price: $4.00 each ($4.50 for Yellow/Blue 1.5 mm² fat wire)
Order Quantity:
Color: Add To Cart
After adding to cart, please choose SHIPPING below (Click Here).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2015 12:56 #1424288
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
De stekker voor de meter in het dashboard is geen Bosch connector maar een Volvo-eigen connector. Ik zou zoals gezegd even op een (Volvo) sloop kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2015 19:51 #1424299
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Provisorisch opgelost
Ik heb het nu provisorisch opgelost: een oude stekker compleet had ik nog liggen. Nu heb ik geprobeerd om die stekkertjes met draadje uit die rubbers te wurmen, maar dat is gewoon onmogelijk; dat zit erin geperst of zo. Dus áls je ze eruit krijgt, lukt het zeker niet om ze er weer in te krijgen.
Nu heb ik die rubbertjes in de lengte doorgesneden, zodat ik ze kon openklappen en het draadje met stekker eruit kon pakken. Vervolgens kon ik nu de rubbertjes weer om mijn eigen bedrading heen vouwen en heb ik die met tape dicht geplakt ( ik kon er moeilijk bij, dus het was lastig om de tape er goed strak omheen te krijgen). Toen kon ik ze weer in de behuizing plaatsen en de stekker op de sensor drukken. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar de stekker blijft nu in ieder geval op zijn plaats zitten.
Nu heb ik die rubbertjes in de lengte doorgesneden, zodat ik ze kon openklappen en het draadje met stekker eruit kon pakken. Vervolgens kon ik nu de rubbertjes weer om mijn eigen bedrading heen vouwen en heb ik die met tape dicht geplakt ( ik kon er moeilijk bij, dus het was lastig om de tape er goed strak omheen te krijgen). Toen kon ik ze weer in de behuizing plaatsen en de stekker op de sensor drukken. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar de stekker blijft nu in ieder geval op zijn plaats zitten.
Moderators: Jerry Stam