Volvo Guard I op hol geslagen?
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2015 17:23 #1104735
door Joost Ruizendaal
Volvo Guard I op hol geslagen? is gemaakt door Joost Ruizendaal
Dag allen,
Allereerst wil ik even benadrukken dat het hier niet om een van mijn 940's gaat, maar om mijn 460. Ik weet even niet waar ik mijn vraag anders kan stellen, hopelijk nemen jullie me dit niet kwalijk.
Het gaat om het alarmsysteem. De wagen is van 1990 en heeft af-fabriek op afstand bedienbare centrale vergrendeling i.c.m. het Volvo Guard I alarmsysteem. Dus de grijze afstandsbediening met één knopje, en een driehoekig statuspaneel op de A-stijl. Net als in de 940 geleverd is dus.
Twee maanden geleden wilde de auto niet meer starten, de accu was leeg. Ook met startkabels gebeurde er niets; startmotor kapot. Zat er al aan te komen. Ik heb het originele sleuteltje nog bij de hoorn van het alarm, dus ik heb keurig het alarm UIT gezet, de accu verwijderd, en de startmotor vervangen. Ja, daar heb ik twee maanden voor nodig gehad. Druk voor de 700 Vereniging, dan krijg je dat.
Begin van deze week zat alles weer op z'n plek, dus uiteindelijk kon ook de opgeladen accu (12,5 Volt, hij was alweer een tijdje van de lader af) er weer in. Bij het aansluiten van de massaklem (de plus zat er al op) begon ineens het alarm te loeien. Dus gauw de klem er weer af gegooid. Wie o wie kan me vertellen waarom de sirene begint te loeien bij het aansluiten van de accu?
Immers:
- Ik heb de hoorn UIT gezet met het sleuteltje
- De auto staat in mijn afgesloten garage en staat dus nooit op slot. Het alarm staat er dus ook niet op, want die gaat pas "aan" als de auto op slot wordt gedaan (via de afstandsbediening).
Tot voorheen werkte het alarm uitstekend, er is ook nooit aan gerommeld o.i.d. De afstandsbediening werkt ook gewoon.
Wie kan me helpen?
Allereerst wil ik even benadrukken dat het hier niet om een van mijn 940's gaat, maar om mijn 460. Ik weet even niet waar ik mijn vraag anders kan stellen, hopelijk nemen jullie me dit niet kwalijk.
Het gaat om het alarmsysteem. De wagen is van 1990 en heeft af-fabriek op afstand bedienbare centrale vergrendeling i.c.m. het Volvo Guard I alarmsysteem. Dus de grijze afstandsbediening met één knopje, en een driehoekig statuspaneel op de A-stijl. Net als in de 940 geleverd is dus.
Twee maanden geleden wilde de auto niet meer starten, de accu was leeg. Ook met startkabels gebeurde er niets; startmotor kapot. Zat er al aan te komen. Ik heb het originele sleuteltje nog bij de hoorn van het alarm, dus ik heb keurig het alarm UIT gezet, de accu verwijderd, en de startmotor vervangen. Ja, daar heb ik twee maanden voor nodig gehad. Druk voor de 700 Vereniging, dan krijg je dat.
Begin van deze week zat alles weer op z'n plek, dus uiteindelijk kon ook de opgeladen accu (12,5 Volt, hij was alweer een tijdje van de lader af) er weer in. Bij het aansluiten van de massaklem (de plus zat er al op) begon ineens het alarm te loeien. Dus gauw de klem er weer af gegooid. Wie o wie kan me vertellen waarom de sirene begint te loeien bij het aansluiten van de accu?
Immers:
- Ik heb de hoorn UIT gezet met het sleuteltje
- De auto staat in mijn afgesloten garage en staat dus nooit op slot. Het alarm staat er dus ook niet op, want die gaat pas "aan" als de auto op slot wordt gedaan (via de afstandsbediening).
Tot voorheen werkte het alarm uitstekend, er is ook nooit aan gerommeld o.i.d. De afstandsbediening werkt ook gewoon.
Wie kan me helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2015 17:53 #1423927
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Te lage wpanning volgens het systeem.
Heb ik ook meegemaakt de reden is dat de hulpbatterij leeg is.
Die moet terug opgeladen worden.
Je moet de sirene goed omwikkelen met doeken en dan de accu aansluiten.
De sirene gaat dan loeien, daarom die doeken, terwijl de hulpbatterij oplaadt.
Dat duurt wel enkele minuten en dan gaat de sirene langzaam stiller worden en is alles terug in orde.
Heb er eens een heel verhaal over op de site gezet maar ik weer niet meer waar dat ik dat gezet heb.
Groeten,
Hedwig
Die moet terug opgeladen worden.
Je moet de sirene goed omwikkelen met doeken en dan de accu aansluiten.
De sirene gaat dan loeien, daarom die doeken, terwijl de hulpbatterij oplaadt.
Dat duurt wel enkele minuten en dan gaat de sirene langzaam stiller worden en is alles terug in orde.
Heb er eens een heel verhaal over op de site gezet maar ik weer niet meer waar dat ik dat gezet heb.
Groeten,
Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2015 18:12 #1423950
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Dank
Hartelijk dank Hedwig!
Het alarm heeft vandaag eventjes staan loeien, maar werd langzaam stiller en ging op een gegeven moment weer uit. Alles werkt weer als vanouds.
Nu nog een keer een reserve-afstandsbediening zien te vinden...
Het alarm heeft vandaag eventjes staan loeien, maar werd langzaam stiller en ging op een gegeven moment weer uit. Alles werkt weer als vanouds.
Nu nog een keer een reserve-afstandsbediening zien te vinden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2015 21:05 #1423954
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Joepie!
Graag gedaan Joost.
Ik heb er een maand over gedaan om uit te dokteren waarom die sirene bleef jammeren.
Hier op het forum en elders maar ook bij verschillende Volvo dealers nagevraagd en niemand kon mij helpen.
Pas nadat ik eens met Guus sprak over m'n probleem en haalde hij aan dat het ook altijd wat was met die alarmen. Hij vertelde toen dat het alarm van z'n vrouw's Mercedes eens afging omdat de spanning van de accu te laag was geworden.
Pas thuis begon er bij mij een belletje te rinkelen en ben ik tot de oplossing gekomen.
Groeten,
Hedwig
Ik heb er een maand over gedaan om uit te dokteren waarom die sirene bleef jammeren.
Hier op het forum en elders maar ook bij verschillende Volvo dealers nagevraagd en niemand kon mij helpen.
Pas nadat ik eens met Guus sprak over m'n probleem en haalde hij aan dat het ook altijd wat was met die alarmen. Hij vertelde toen dat het alarm van z'n vrouw's Mercedes eens afging omdat de spanning van de accu te laag was geworden.
Pas thuis begon er bij mij een belletje te rinkelen en ben ik tot de oplossing gekomen.
Groeten,
Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam