zekering radio (3A) klapt er steeds uit. meet dan (8A)
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2015 09:04 #1104588
door Koen Wiegink
zekering radio (3A) klapt er steeds uit. meet dan (8A) is gemaakt door Koen Wiegink
Hallo,
Sinds een week heb ik een rare storing met de autoradio. Originele CR-4061. De zekering (glas 3A) achter de radio klapt er door. Na doormeten gaat er 8A door. Maar dit kan na een tijdje ook weer 0.8 zijn, zoals het hoort.
Ook heeft de kachel/airco elektronische kuren. Normaal zou de kachelmotor op stand 1 gaan draaien als de aircopomp inschakelt ook al staat de knop op stand 0. Dit werkte ook als de auto op contact stond, nu alleen met een draaiende motor.
Ook gaat de aircopomp heel even (±1sec) lopen wanneer ik de ventilatorknop van stand 2 naar 0 zet. Dit doet die alleen met een draaiende motor. Niet met de motor uit op contact 2
Enig idee wat dit zou kunnen zijn? ik hoor het graag.
Koen
Sinds een week heb ik een rare storing met de autoradio. Originele CR-4061. De zekering (glas 3A) achter de radio klapt er door. Na doormeten gaat er 8A door. Maar dit kan na een tijdje ook weer 0.8 zijn, zoals het hoort.
Ook heeft de kachel/airco elektronische kuren. Normaal zou de kachelmotor op stand 1 gaan draaien als de aircopomp inschakelt ook al staat de knop op stand 0. Dit werkte ook als de auto op contact stond, nu alleen met een draaiende motor.
Ook gaat de aircopomp heel even (±1sec) lopen wanneer ik de ventilatorknop van stand 2 naar 0 zet. Dit doet die alleen met een draaiende motor. Niet met de motor uit op contact 2
Enig idee wat dit zou kunnen zijn? ik hoor het graag.
Koen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2015 09:20 #1422984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Radio
Radio niet meer aanzetten, er is kans dat er meer stuk gaat. Misschien een condensator die in sluiting ligt?
Dat andere lijkt me eerder een massaprobleem, of een slecht contactslot.
Dat andere lijkt me eerder een massaprobleem, of een slecht contactslot.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2015 10:40 #1422986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kort draaien AC compressor
Ik heb geen ECC maar een handbediende AC. Als er te weinig koelmiddel in zit, dan schakelt de AC compressor na een seconde of zo weer uit op aangeven van de drukschakelaar. Je kunt de contacten in de connector van die schakelaar tijdelijk even doorverbinden om te kijken of de AC-compressor dan wel blijft doordraaien. Is geen oplossing natuurlijk, want de boel draait met te weinig koudemiddel, maar je weet wel de oorzaak.
Lijkt mij overigens losstaan van de radiozekering.
Lijkt mij overigens losstaan van de radiozekering.
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2015 11:03 #1422988
door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic Dank voor de reacties zover.
Dank voor de reacties zover.
even voor de duidlijkheid, de airco is ijskoud. het probleem is dat de pomp en de Ventilator soms een eigen will hebben zoals bovenaan omschreven.
ik vermoed ook dat het los van de Radio Staat alleen kwamen de storingen te gelijk opzetten.
voor de rest rijd en werk alles naar behoren.
kann het ook met een defect ralais te maken hebben of iets dergelijks wat de boel verstoord?
groet koen
even voor de duidlijkheid, de airco is ijskoud. het probleem is dat de pomp en de Ventilator soms een eigen will hebben zoals bovenaan omschreven.
ik vermoed ook dat het los van de Radio Staat alleen kwamen de storingen te gelijk opzetten.
voor de rest rijd en werk alles naar behoren.
kann het ook met een defect ralais te maken hebben of iets dergelijks wat de boel verstoord?
groet koen
Moderators: Jerry Stam