Snelheidsmeter repareren, onderdelenlijstje elco's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2015 16:03 #1104106 door V700 register
Al een half jaar deed mijn snelheidsmeter het pas na een een paar minuten rijden of helemaal niet, afhankelijk van het weer. Ik had al eens gelezen dat het een elcotje kan zijn, dat was bij mij dus ook het geval. Er was er 1 aan het lekken gegaan waardoor de printplaat al behoorlijk was aangetast... Wellicht dus een idee om preventief te vervangen en zo de printplaat netjes te houden. Al met al maar een uurtje werk en een paar euro aan nieuwe condensatoren en het werkt weer als nieuw.

Hieronder het onderdelenlijstje voor de tellerbak van een 94er Volvo 960 II, wellicht scheelt iemand met dezelfde auto dat weer een keer extra (de)monteren
Snelheidsmeter:
25V 100uF (1x) (dit was de boosdoener)
25V 47uF (1x)
50V 1uF bi-polair (1x)
Toerenteller:
25V 100uF
25V 6,8uF

Helaas geen lijstje meer voor de benzine meter, sorry.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2015 17:31 #1419834 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi werk! Tenx voor de info.
Mooi werk! Tenx voor de info. Da's handig.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-07-2015 07:24 #1419845 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Klopt
Het dat als je een paar keer op het dashboard klopt de meter het dan weer doet. Of heb ik dan een ander probleem. Ook de mijne doet het pas na een paar minuten soms ook direct. Maar onderweg wil ie ook wel is uit allen als door een paar kuilen rij of op klinkers om dan ook direct weer te functioneren. Maar soms is een lief tikje op het dashboard ook voldoende. En dan kan het zomaar zijn dat ie het km' slang volhoud.

Ik denk dat bij mij de stekker achter het dashboard niet goed zit.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2015 09:21 #1419847 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Netjes gedaan! Een slechte
Netjes gedaan! Een slechte elco herken je meestal doordat de bovenkant wat bol gaat staan.

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2015 15:08 #1419855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Admiral: De symptomen
@Admiral: De symptomen klinken hetzelfde met als verschil dat trillingen van kuilen of kloppen op het dashboard bij mij geen effect hadden. Flink optrekken hielp vaak wel even. Ik denk inderdaad dat je stekker niet goed contact maakt. Als je de schopplaat aan de bestuurderskant eraf haalt kan je met een beetje moeite wel bij de aansluitingen komen, dat kan je eerst controleren voordat je de hele tellerbak eruit hoeft te halen.

@Piet22: Dankjewel. Vaak gaan ze inderdaad bol staan maar ze kunnen ook uitdrogen dan zie je er soms niks aan (bij oude versterkers wel eens het geval) Als ze wel bol staan heb je i.i.g. garantie dat de elco defect is.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-07-2015 21:17 #1419874 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Tellerbak
moet er toch uit want ik heb al geruime tijd last dat het lampje van de benzine het meestal niet dan wel doet en die van de temp meter heeft het ook maar in mindere mate. Daarbij moet ik nog mijn toerenteller met turbo druk meter monteren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC