Problemen electro na gebruik aanhanger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2015 16:37 #1103957
door V700 register
Problemen electro na gebruik aanhanger is gemaakt door V700 register
Hallo,
Gister een kleine aanhanger geleend. Blijkbaar was de elektronica van het bakkie niet in orde. Allereerst merkte ik dat mijn knipperlichten op de auto nu niet meer werken (de knipperlichten doen het tijdens de alarmverlichting wel). Even het knipperlichtrelais vervangen maar dit helpt niet. Ook merk ik dat mijn stoelverwarmjng en elektrische ramen niet meer functioneren. En wanneer ik het groot licht aanzet, springt zekering nummer 17 eruit. Waar moet ik het zoeken? Bij voorbaat dank.
Groet, Sten
Gister een kleine aanhanger geleend. Blijkbaar was de elektronica van het bakkie niet in orde. Allereerst merkte ik dat mijn knipperlichten op de auto nu niet meer werken (de knipperlichten doen het tijdens de alarmverlichting wel). Even het knipperlichtrelais vervangen maar dit helpt niet. Ook merk ik dat mijn stoelverwarmjng en elektrische ramen niet meer functioneren. En wanneer ik het groot licht aanzet, springt zekering nummer 17 eruit. Waar moet ik het zoeken? Bij voorbaat dank.
Groet, Sten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2015 19:07 #1419167
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik zou de stekkerdoos op de auto (waar de stekker van de aanhanger in moet) even nakijken, misschien is daar iets kortgesloten oid. Die stekkerdoos zit (origineel) met een kabel aangesloten op een connector in de kofferbak, onder de vloer. Die misschien losnemen en kijken of de problemen weg zijn.
Op welke zekeringen zitten alle apparatuur, ik dacht verschillende?
Op welke zekeringen zitten alle apparatuur, ik dacht verschillende?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2015 22:00 #1419183
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mogelijk
Mogelijk zijn er inderdaad meerdere zekeringen gesprongen. Zoals Henk al aangaf is het ook verstandig om even de aansluiting van de connector op de trekhaak te controleren.
Soms is er ook wel eens een constante + vanaf een zekering naar achteren toe getrokken, als die kortsluiting maakt kunnen daar je klachten door komen.
Groeten,
Gerben
Soms is er ook wel eens een constante + vanaf een zekering naar achteren toe getrokken, als die kortsluiting maakt kunnen daar je klachten door komen.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2015 22:31 #1419190
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips.
Bedankt voor de tips. Zekeringen zijn nagelopen en alleen zekering 17 springt eruit als ik groot licht gebruik (?!). Ik moet het dus niet in de relaiskast zoeken? Maargoed. Morgen eerst maar even bij de stekkersansluiting voor de aanhanger kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2015 13:44 #1419212
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem is nagenoeg
Probleem is nagenoeg verholpen. Was waarschijnlijk toch een zekering probleem. Vreemd dat de nieuwe knipperlichtrelais een jankend geluid maakte wanneer de auto op contact stond. Het terugplaatsen van het oude relais verhielp dit probleem. Daarnaast knalt er telkens een zekering uit wanneer ik groot licht gebruik. Hierdoor heb ik geen mistverlichting achter

Moderators: Jerry Stam